♥ Den nya manliga Saida

Idag när jag kom till jobbet stötte jag samman med vaktmästaren som jobbar där!
Strax innan hade han genat över den ena fotbollsgräsplanen utav 5 möjliga som finns där.


Under tiden han hade gått där  hade han hittat några små nycklar, och  tidigare under veckan hade han även lagt märke till att där stått några cyklar parkerade vid  idrottsarenans ingång..*uppmärksamt för att vara karl*

Kreativt nog hade han oxå provat att låsa upp en utav cyklarna och *hokus pokus* det  var rätt nyckel.
Fantastiskt att kunna hitta dom här små nycklarna, som inte ens var efterfrågade på dom 35.000 kvm....och sen även hitta fortskaffningsmedlen....bra jobbat!

Men den här vaktmästaren är inte vem som helst! Ja börjar misstänka där är lite Saida i honom.....

Utanför anläggningen finns det även utplacerat ett par stora containrar, där även allmänheten kan slänga sina grovsopor, och detta var en dag  sommaren 2006 när hans nyfikenhet tog överhand och han förbannade sig över folk som inte ens orkar lyfta på locket till containrar utan bara helt sonika droppade av skiten bredvid.

Vaktmästaren hade för avsikt att köra på tippen denna dag med lite annan skit, och tog därför även en liten extra runda utanför anläggningen vid containrarna och undra vad det fanns för något i en utav dom svarta sopsäckarna...som folk bara vällt av,
och döm om hans förvåning när han öppnade plastsäcken.....

I den här  svarta sopsäcken hade någon, bara tagit sin hamsterbur med all tillhörande utrustning  matskålar, lekhjul mm och som om inte det var nog sprang det dessutom runt två små livslevande hamstrar  helt ovetande om sitt öde! Buren stod på sniskan, med tanke på att den bara var avlämpad där, och hamstrarna hade fått det som skulle föreställa golv till tak, och spånet låg spritt lite överallt, alltså allt i en enda salig blandning...avslutningsvis hade dom oxå bemödat sig  med att vira om en filt hårt runt buren för att dämpa eventuella pipljud som skulle kunna uppstå!

När han hade gjort denna grymma upptäckt kom han inspringande till mig och bad mig följa med ut...samtidigt sa han till mig...ja slutar aldrig förvåna mig över folk....

Själv stod jag med halvöppen mun och bara gapa, och fick inte fram några ord.
Helt sanslöst alltså, man fattar inte hur folk är funtade, och så jäkla grymt!

Men vi stod och diskutera vad vi skulle göra med dom små liven, och kom fram till att man kanske skulle kunna fråga i någon djuraffär om dom möjligtvis kunde tänkas vilja ta hand om hamstrarna.

Vaktmästaren körde iväg och kom tillbaka en stund senare, utan hamstrar, djuraffären hade tagit hand om dom och även berättat att dom sålt dessa några veckor tidigare till en barnfamilj....

Men varför i h***vete...kunde dom då inte kört tillbaka och lämnat in dom där igen, utan dom hade istället egoistiskt nog bara tänkt på sig själva, samt gjort sig kvitt bekymren på ett ovärdigt simpelt sätt.

All heder till min vaktmästare! 
Under samtalet idag  påminde jag honom just om denna händelse förra sommaren, isamband med dessa nycklar som dök upp...
Åh säger han till mig, kommer du ihåg det? Ja sånt där glömmer man nog aldrig svara ja. Då säger han sjäv  Ja det var inte utan att man själv fick en tår i ögat!


image173

Kommentaren Sparas
Postat av: Anki

Ja fy fan säger jag. Att de ens bemödade sig o slänga, hade väl varit enklare o föra tillbaks allt.
Du är utmanad på min blogg.
Ha en bra dag!

Postat av: Mija

Wow...
vilken karl.
cool gubbe låter de som.

Åjag fattar inte hur de är funtade, människor som plågar djur.. jag blir så förbannad!! Vidrigt.

2007-04-20 @ 10:22:13
URL: http://mammamija.blogg.se
Postat av: Pialotta

Man blir så förbannad.. hur är dessa funtade tro?????????????????
Tur det finns goa människor som dun vaktis tex.
Ha de fint o trevlig helg
Kram*

2007-04-20 @ 11:28:33
URL: http://kafferasten.blogg.se
Postat av: Alkiz

Nej fyy det var det grymmaste jag hört, hur kan människor bara göra så?? Livs levande små djur? Vilken tur att din vaktmästare hittade dom...
Du har prickat helt rätt när det gäller mig är skytt...snyggt jobbat..
Ja det är ett herrans liv med den där damen som bor över mig...och min jobbarkompis sa precis som du ...det är alltid den som klagar som får värden på sin sida...så vi får väl se vad den här soppan slutar med??
Kramar i massor trevlig helg...kunde inte logga in på passagen..*knas*

2007-04-20 @ 23:08:39
URL: http://kristallery.passagen.se
Postat av: solgudinna

Han har ett 6:e sinne. Helt klart.
Sånna jä.....la djur plågare det finns.
Kram och god natt.

2007-04-20 @ 23:37:48
URL: http://solgudinna.blogg.se
Postat av: Bobby

Hurra för den snälle vaktmästaren.Pryl åt alla djurplågare.Misstänker starkt att det är ett snurrigt fruntimmer som tappat nycklarna.Kram Bobby

2007-04-22 @ 21:20:24
Postat av: Think Twice

Anki- Ja man tycker det, men vissa tänker väl inte längre än näsan räcker! Lägger utmaningen till handlingarna och tar den senare! Detsamma till dig

Mija- Jo han e häftig han ;)) Svart bälte i judo med...:P

Pialotta- Jo han har hjärtat på rätta stället, det kan jag skriva under på :)

Alkiz- Visst är det helt sinnesslött, man fattar inte?
Misstänkte starkt att du var eldtecknet..:)/Kramizar

Solgudinna- Håller med dig...men vissa bara har det! /Kram

Bobby- Ja precis dom skulle buras in och få samma behandling...Vava fruntimmer...kan ja aldrig tänka mig :) /Kramen

2007-04-22 @ 21:36:51
URL: http://blueblueeyes.webblogg.se/

image613Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentaren (sparas)

image270
Trackback