♥ Drömtydning....

Vissa drömmar kommer man ihåg klockrent när man vaknat!
För några veckor sedan hade jag en sådan dröm som jag på någotvis
inbillar mig att jag även drömt förut.
image159

Det jag drömmer är att jag kan flyga, och det gör jag inomhus med människor runt omkring mig som inte verkar ett dugg imponerade av min flygkonst, så jag försöker därför  påkalla deras uppmärksamet genom att flyga lite extra högt och så högt att jag inte kan komma längre upp för att ryggen redan har tagit emot uppe i taket....

Kanske det just är flygsättet som inte impar eftersom jag har samma position som en hund som står rätt upp och ner på alla sina 4 tassar......

Med lite bilder i huvudet så hade det räckt med en helikoptersnurra i "häcken" så kunde vem som helst snurrat runt.....


Ja man kan undra vad som rör sig i huvudet på en när man sover ?

Skulle jag drömtolka själv....

Är det isåfall att jag behövde banta, och det skulle ju kunna vara en bra förklaring, för jag håller fortfarande på att försöka trolla bort 2-3 kg som jag har lagt på mig, sedan jag sluta röka för 1½ år sedan, och som jag tycker satt sig just på magen...grrr

Saken är den att jag har absolut inte varit overksam under den här tiden utan har motionerat kontinuerligt 3 ggr per vecka och gjort allt som står i min makt för att mota Olle vid grind.  Eftersom det är ett faktum att man just lägger på sig några kilo och det vet min hjärna om och den bearbetar den oxå med jämna plågor....

Så med tanke på detta här.... kanske inte så svårt att förstå mitt simpla flygsätt med magen hängande neråt av all den enorma (övervikten).....(kan väl tillägga det var inte ett dugg lättare att flyga med kvasten heller) Jihaa

Seriöst igen....

Drömexperterna säger så här....image161

Under....citatet
Flyga....

*Drömmer du om att flyga som en fågel i luften, kan det vara ett uttryck för längtan att höja sig över vardagens liv och inger ofta lyckokänsla....*

Japp det där gjorde mig ju genast  bara sådär *poff* mycket klokare...

Så ska man sen sy ihop en slutplädering så säger jag  bara som....

Di Leva....

För vem ska jag tro på
tro på
tro på när
Tro på när allt är såhär.............image165

Kommentaren Sparas
Postat av: Pialotta

Ha ha ja du drömtolka kan man göra.
Visst kan drömmar få en till höjderna och man kan inte för sitt liv förstå vad som försigår i drömmen :-)
Jag tror i alla fall att det är någon mening med våra drömmar.. på något sätt finns det en anledning till drömsömn.
Härligt tolkade bilder du har :-))
Kram o "go morgon sköna mask".. (citat)

Postat av: Anki

Precis samma dröm som jag drömde förut ganska ofta, just att jag flög inomhus över allas huvuden och ingen blev imponerad av det.Ingen annan kunde flyga, bara jag.
Kan det vara så att ingen ser oss???

2007-04-18 @ 09:14:56
URL: http://anki.webblogg.se
Postat av: Partypinglan

Heej!!

Här har det hänt en hel del:)

Själv fick jag igår klart med min finansiering när det gäller företaget så nu är jag verkligen i startgroparna och har typ 1000 saker att göra...det bara snurrar i huvet:)...

Jag drömmer också att jag flyger he he he det är helt underbart men jag har aldrig flygit inomhus bara utomhus...lite mer space..

Kramiz på dig...förresten vad är tisdagstema för något?

2007-04-18 @ 11:21:58
URL: http://http://blogg.passagen.se/kristallery
Postat av: solgudinna

Drömmer inte så mycket längre, inte som jag kommer ihåg i vart fall. Sist jag drömde var det en mardröm om att jag höll på att bli till fånga tagen, och jag såg andra som blev det och blev uppätna. Huu. Det var efter att min son berättat om en kille i Tyskland som alltid hade drömt om att bli uppäten och svarade på en annons från någon som sökte ett frivilligt offer. Är det inte sjukt. De har tydligen gjort en film om eländet nu, ja ska då inte se den.
Kram Helena.

2007-04-18 @ 19:22:39
URL: http://solgudinna.blogg.se
Postat av: Caroline cK

Hej! Tack för senaste besöket!Drömmar kan vara till stor hjälp ibland. Men det är bra om man inte kommer ihåg sina drömmar för ofta!

Postat av: Think Twice

Pialotta- Ja lite skämt o lite allvar, men jag tror oxå där finns en undermening...om man bara kan tolka det rätt! Tackar o niger :) Kramiz
Anki- Inte helt omöjligt, ibland kanske man vill synas/märkas mer ??
Alkiz- Men då är ju nog bara en burfågel*skratt* för då får man inte flyga utomhus:P
Solgudinna- Har man hört eller upplevt något otäckt kan det mycket riktigt som du säger gestalta sig senare i en otäck mardröm....huuu/ Kram
Caroline ck- Tack själv! Du menar dom negativa drömmarna då ??

2007-04-21 @ 20:20:09
URL: http://blueblueeyes.webblogg.se/

image613Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentaren (sparas)

image270
Trackback