♥ Svaret....

Här kommer äntligen svaret på Påsknöten.....visst var det "Jesus" där stod.
Eftersom det var Långfredag och Jesus korsfästes samma dag, föll mina 
tankar genast på honom.
Men med mina knapphändiga ledtrådar, kunde det lika gärna varit Moses
där skulle stå, för det var ju han  som ledde  judarna ur Egypten
där hela historien har sitt ursprung till varför vi firar Påsk.....

image131Så ett stort GRATTIS till Pialotta som gissa rätt!  image133
Jag vill oxå ge Helena delvis rätt eftersom hon var så nära målet och med
min vilseledande ledtråd.... *applåder* 


När vi ändå är inne och pratar om påsken.... 
Har ni hört uttrycket "påskmåne" ?
Eller har ni tänkt på att det alltid är fullmåne under påskveckan?
Om det inte är mulet förstås, men hursomhelst så är den ju där,
rund och hel på himlen och det är ingen slump.
(Intresseklubben antecknar)image137

Kommentaren Sparas
Postat av: Alkiz

Heej!
Nehe det har jag inte sammankopplat, men det är ju därför vi ser så bra när vi far till blåkulla fast det är mitt i natta:)
Hoppas du haft en fin påsk med härliga utflykter och goo mat:)

Postat av: solgudinna

Tackar, det var generöst.
Har aldrig funderat på att det är fullmåne, bara att påsken infaller olika och att det har med månen att göra. Men tack för upplysningen.
Kram Helena.

2007-04-09 @ 17:01:30
URL: http://solgudinna.blogg.se
Postat av: Anki

Det är ju för att vi ska hitta till Blåkulla och inte flyga vilse med kvasten=)
Ha det bra!

2007-04-09 @ 18:30:42
URL: http://anki.webblogg.se
Postat av: Pialotta

Ja man gissade rätt ser jag. Sanningen att säja tog jag det ganska så fort :-)
Påskmåne har jag aldrig hört förut minsann. Alltid lär man sig något nytt. Klart det som några skriver här att det är för att inte alla påskakärringar ska krocka uppe där :-))
Ha de fint nu även efter Påska.
Kramkram

2007-04-09 @ 23:33:52
URL: http://kafferasten.blogg.se
Postat av: Bobby

Om det e fullmåne vid påsk kan jag inte uttala mig om för jag brukar vara det själv.Kram Bobby

2007-04-11 @ 21:16:12
Postat av: Think Twice

Alkiz- Japp så är det :)Jo här har det hunnits med en massa goa utflykter.../Kramiz
Solgudinna- Det var så lite så, jo sant man lär så länge man lever! /kram
Pialotta- Briljant..jo man lär sig ett och annat har jag själv märkt här på bloggarna../Kram
Bobby- VA "full" ojoj haha... full i f*n kanske då? :P

2007-04-13 @ 21:20:25
URL: http://blueblueeyes.webblogg.se/

image613Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentaren (sparas)

image270
Trackback