♥ Svenskarnas BÄSTA och SÄMSTA ursäkter!



* Tjuvåkte på färjan
- Hunden åt precis upp min plånbok.                 
  Var är hunden då ?
  Ja, den smet!                                                        image195

(44-årig man ertappad utan giltigt färdbevis vid Lindholmspiren i Göteborg)


* Jag trodde du tyckte det var roligt att greja i köket.?   
(Man svarar på kvinnas klagomål över att han aldrig hjälper till i köket, vid besök på familjerådgivningsbyrån.)

* Felparkering
Jag ser så dåligt och hade inga glasögon när jag parkerade. Jag hade varit inne i stan hos optikern och lämnat in dem (intyg kan bifogas). Utan glasögon är jag nästan som blind.
(56-årig man som parkerat i en rondell i Ulricehamn förklarar sig för trafikpolisen.)

* Jag trodde handikappsskylten betydde att det var förbjudet för handikappade att parkera där.
(28-årig kvinna förklarar sig för trafikpolisen, november 2003.)

* Jag skriver romaner och måste undersöka hur det känns att vara fripassagerare, hur det känns att göra såhär.?
(61-årig kvinna, ertappad utan biljett på Gotlandfärjan)   

* Fast i poliskontrollen
Jag hade just rökt en cigarett och fimpat denna. Jag tryckte upp fönsterhissen vid förarsätet, efter det sparkade jag av mig den högra sandalen. Jag skulle sparka av mig den vänstra också för den klibbade. Men det gick inte så jag böjde mig och upptäckte att slipsen fastnat i sidorutan. Jag tappade kontrollen över bilen och for över kanten ner i havet.?
(Läkare, misstänkt för grovt rattfylleri, förnekar anklagelsen och ger en alternativ förklaring till olycksförloppet)

Kommentaren Sparas
Postat av: Anki

hahaha det var bra ursäkter allihop!!!

Postat av: Pialotta

Kunde inte uttryckt det bättre själv :-)
Lite tokigt o roligt mellan varven med en massa allvar.. behöver vi alla.. åtminstonde jag :-)
Kram o en solig dag på dig

2007-04-25 @ 09:58:12
URL: http://kafferasten.blogg.se
Postat av: heidi

Ha ha ha så roligt : )

2007-04-25 @ 15:32:23
URL: http://julie-k.blogspot.com
Postat av: Mija

HELLOOOOO??
Prommisen då???!!!!!
Haru glömt??!!
;)

2007-04-25 @ 18:54:06
URL: http://mammamija.blogg.se
Postat av: solgudinna

Historier är kul, är de också sanna blir det ännu roligare. Iband undrar man om det bara är jag och några till som är normala på denna jord, (när man hör sånt här).

2007-04-25 @ 19:56:06
URL: http://solgudinna.blogg.se
Postat av: Caroline cK

Ja det värsta är ju inte sagt, gjort elller så än...

Postat av: Pialotta

Nu kan du titta in..
Svaren är glasklara om man kan dom :-)
K

2007-04-25 @ 23:01:57
Postat av: Pialotta

Jo det, var tur du var uppmärksam där.. hur i jesse namn.. Ja så är det när inte haspen är på.. flödar fritt i tanken :-)

2007-04-25 @ 23:58:01
URL: http://kafferasten.blogg.se
Postat av: Think Twice

Anki- Alla e bra utom dom dåliga:)

Pialotta- Helt klart blir livet lite lättare med lite skoj å trams:)/Kramiz

Mija- No way...glömmer inte, fast jag hann juuu inte....:)

Solgudinna- Ja de e en fråga för di lärde..men världen är full av friska/sjuka ideer..!?

Caroline cK- Nä knappast den siste är inte född än:)

Pialotta-Ja ruuuusar bums!
Pialotta- Det händer oss alla:) Nästa gång är det jag:P

2007-04-26 @ 01:53:29
URL: http://blueblueeyes.webblogg.se/
Postat av: Bobby

Ja tosingar finns det gott om men rondellsnubben tar nog priset.Kram Bobby

2007-04-26 @ 23:58:15
Postat av: Anita

Hej!
Var inne å kolla nya sidan. Jättefin. Det har du gjort bra.

2007-05-13 @ 16:15:52

image613Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentaren (sparas)

image270
Trackback