♥ 25 års fest

Igår det var 25 år sedan min lilla flicka kom till världen!
Tänk vad tiden den gått fort...
Caroline hade ställt till det med en stor fest och 35 gäster var inbjudna det var  allt ifrån tjocka släkten till vänner och barn...
Min roll var att roa gästerna med lekar medan "systern" min fick vara "toastmaster".
Vi blev först bjudna på en buffe med kebabkött och mycket annat gott därtill samt lite olika shots,
vilket min skalle kan intyga idag...
Efter maten  hade vi lite lekar som att "spotta gelégrodor"  en (utomhusaktivitet) som gick ut på att första deltagaren spottade iväg sin gelégroda och näste man fick ställa sig därifrån och sedan spotta sin groda vidare...det lag som kom längst med sina "slibbikar" vann.
En annan lek gick ut på att  en tändsticksak skulle passera mellan deltagarnas näsor till sista man i ledet.....alltså (no hands) 
En annan uppskattad lek är den som vi sjunger när vi sitter till  bords där varje gäst får var sin påse bestånde med sockerbiter plastglas papperstallrikar mm och detta ska kläs på under tiden man sjunger....
Vanlig komplikation under denna lek är "magknip".....man ligger alltså dubbelt och kan knappt ta en ton...när man ser sin bordsgranne....
Till sist vill jag tacka min söta dotter för en mycket lyckad o trevlig fest med god mat därtill!
Det gjorde du bra!
Kvällens gäster har nu också gjort det möjligt för Caroline att få göra sin resa till New York som hon önska.....

Grattis Grattis Caroline



image549


image461

Kommentaren Sparas
Postat av: Caroline cK

Genom din Ma, får jag säga, Grattis Caroline! I efterskott förstås.Himla snyggt namn också, måste jag säga...Verkar ha varit ett bra tryck på festen!

2007-08-27 @ 07:26:25
Postat av: Mia

Oj, vilket party! *L* Såna lekar är jätteroliga, det kan ju bli hur tokigt som helst..!!

Postat av: sara

Shit, vad fula vi är. Jag garvar varje gång jag ser korten =) ont i magen det fick man. Mycket trevligt. Ha der gott! Kramar från mig =)

2007-08-27 @ 08:31:33
URL: http://habibi.webblogg.se
Postat av: Nette

Hahaha - om dina bilder får mig att skratta så måste ni ju ha haft jättekul som fick vara med om det hela - roliga ideer - det där med gelegrodor måste jag bara testa någongång! :)

2007-08-27 @ 11:20:07
URL: http://enkelmenrar.blogg.se
Postat av: ejmis

Tack för lite nya roliga lek-tips. Fester blir alltid skojigare med lite roliga lekar.
Ser att ni haft en kul fest =)

2007-08-27 @ 12:23:20
Postat av: sandra

hej oj va fint du gjort till din dotter... lyckliga henne... som har en sån snäll mamma.. ah själv skall jag väl inte klaga men *hihihi*

2007-08-27 @ 12:58:04
URL: http://www.smks.blogg.se
Postat av: sanna panna

hahahahaha coola bilder ju den festen så rolig ut precis som den var ju,ja 25 år fasen tar alla år vägen MIN äldsta gos dotter fyllde nyss 23..
TUR ATT VI STILL young :-p
kram

2007-08-27 @ 16:11:22
URL: http://raskan99.blogg.se
Postat av: Norpan

Hej kära mor!
Vilken fest, det var riktigt trevligt.
Synd att vi trillade in lite sent, men så blir det när man måste jobba. Kvällen var jättebra, med många skratt, och galna lekar. Du skötte rollen som lekledare utmärkt!!! Dessutom lyckades ju jag få med dig i mitt lag ;) (det vinnande)
Hoppas att du också var nöjd med kvällen. Det var riktigt skoj att se dig igen, det var ju ett tag sen. Vi får hoppas att det blir fler fester snart så att vi kan slå klackarna i taket igen.
Sköt om dig!
Massor med kramar =)

2007-08-27 @ 17:50:54
Postat av: Gunnel

Vilken härlig fest det där verkar vara. Grodspottning...jo jag tackar.
När vi gifte oss för en massa år sen...körde vi apelsinrace. Det gick ut på att man skulle ha en apelsin under hakan och så skulle grannen ta den med sin haka. Hm...såg ut som grovhångel....men med många skratt. Kom på den grejen när jag såg tändsticksaskarna :O)

2007-08-27 @ 20:39:43
URL: http://djurvannen.blogspot.com
Postat av: Pialotta

Ja du de där lekarna känner man igen..
Vi hade kusinfest för något år sedan och hade just den där med papptallrikarna mm
Gud vad vi hade roligt åt varann. Jag visade oxså kort då, men på min hemsida. visst är det roligt att leka av sig .
25 år.. ja du tiden går så himla fort.. min yngste är 28.
Ha de gott o allt det där..
Kramkram

2007-08-27 @ 21:52:19
URL: http://kafferasten.blogg.se
Postat av: Think Twice

Caroline cK- Tackar ska framföra gratulationen, visst är det ett tjusigt namn...man valt på "prinsessan"....inte svårt att ha bra "tryck", med så trevliga gäster;)
Mia- Absolut...det är nästan roligast då;P
Sara- Hihi...japp det var vi allihopa;) tur det annars hade vi inte fått dom goa skratten./Kram och ha det riktigt gott!
Nette- Haha ja gör det, inte så lätt som man tror, när den fastnar på tungan:)
Ejmis- Ja det var en jätte rolig fest och många goa skratt...tur att man har barnasinnet kvar;)
Sandra- Tack! Man gör så gott man kan!
Sanna Panna- Man har ju det inte roligare än man gör sig....så varför inte skoja till det, blir så mycket bättre:)
Norpan- Du är ju en riktig söting, sådan tur att jag har dig med, tack för betyget...då kanske man får vara det fler gånger "lektant"....
Jodå jag var oxå nöjd, men det var tack vare er det blev lyckat! /Många kramisar
Gunnel- Det var superkul...lekarna vill ju till så att gästerna kan komma igång...det underlättar...
apelsiner hade jag med i åtanke....den går inte av för hackor, men bara ett problem jag är så fruktansvärt kittlig på halsen:P

2007-08-27 @ 22:00:02
URL: http://blueblueeyes.webblogg.se/
Postat av: Think Twice

Pialotta- Aldrig fel att leka och ha kul..
Aha.. du har oxå testat tallrikarna...då vet du hur roligt det kan bli...ja man undrar ska man aldrig bli äldre själv..:)) /Kram

2007-08-27 @ 22:04:02
URL: http://blueblueeyes.webblogg.se/
Postat av: Caroline

Tack själv kära Mor :)Jag gillar collaget....tur att inte allt det söta har växt bort haha. Puss & Kram

2007-08-27 @ 22:31:23
URL: http://aliceiunderlandet.webblogg.se
Postat av: solgudinna

Sån en liten plutta hon var =) Knappt 3 kg, eller?
Visst är det kul att leka, det blir man aldrig för gammal för.
Ha det gott.

2007-08-27 @ 22:47:32
URL: http://solgudinna.blogg.se
Postat av: Norpan

Vi får planera in lite "stående fester", så vi kan vara på den säkra sidan med att få träffas!
Minst en gång i veckan ;)
Haha, det hade varit något det!!!
Kramar

2007-08-27 @ 23:04:00
Postat av: Think Twice

Caroline- Vassego jag gör allt för dig det vet du!
Ja det söta fick du så mycket av så det kan du aldrig växa ifrån;D /Puss
Solgudinna-Ja vikten är nästan 3 kg...2990 närmare än så kan det inte bli! /Kram
Norpan- Absolut, är det enda sättet så varför inte...ja bangar inte haha;P /Kram

2007-08-28 @ 10:46:13
URL: http://blueblueeyes.webblogg.se/
Postat av: Norpan

Haha, nej inte jag heller, det vet du!!! ;) Kram

2007-08-28 @ 11:30:45
Postat av: Anonym

Sockerbits leken har man varit utsatt för :))
Festen verkade vara toppen, sådana gånger ska det kännas oxså dan efter ;)

2007-08-28 @ 18:35:56
Postat av: Caroline

Vilket ooootroligt fint namn på din dotter..Caroline!! Bra smak du har;-) Kram från en annan Caroline!!

2007-08-29 @ 11:03:43
URL: http://carolinelanden.blogg.se/

image613Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentaren (sparas)

image270
Trackback