♥ Färdig målat....tjohoo

Japp nu är det färdig kladdat;)
Det blev ett fullspäckat program här igår!
Fick först gå in och minimera lite på min klippkö, det håller inte att hålla stängt 4 veckor på raken...när man är egen!

Sen var det till att sätta sig rätt in i bilen och köra raka vägen till möbelfirman för en sista granskande blick på soffan....jo den stod kvar och bara väntade på sin nya ägare!

Men ett litet krux har dykt upp....som blir väldigt spännande att se om det går att lösa...det är om soffan kommer in genom dörrahålet..kanske inte just dörren som är det största problemet utan väggen som möter den rakt framifrån 1,20 meter längre in.

Har ju erfarenhet från den tidigare soffan som det var ett evigt pusslande med att få in, och som dessutom är något mindre!

Men det är bättre att förekomma än förekommas, så jag tog med mig alla mått som behövdes och dikterade villkoren......;))

Lyckas dom med det konststycket, vilket dom trodde så är allt allright, i annat fall får köpet gå tillbaka.... och den dealen köpte dom....! image513image514

Tur man gjort en del hästaffärer förr....så man vet hur en slipsten ska dras:)) *skryt*

Lite skämt o lite allvar!

Kvällen avslutades hos goda vänner först med grillning och sen blev det tjejer mot killar när vi spelade kubb....ledsen å säga det men vi tjejer losade rejält....måste ha varit det höga gräset plus dom miljoner sniglar som bara vi hade på våran sida....;))

Mörkret gjorde sig gällande och vi drog oss in för att fortsätta spela lite kort!

Lärde mig ett nytt kortspel....som hette STOP..ett lättsamt och roligt kortspel med en oansenlig summa på  7.50  som  varje spelare fick lägga som insats....och potten gick förstås till vinnaren....som jag glömt namnet på ;)

Över till blommor o bin
Värdparet som tidigare....har vunnit flera pumptävlingar (störst pumpa) i deras område genom åren, gav mig en riktig lektion i pumpuppdrivning....ni som följt bloggen...vet sen tidigare att jag oxå planterat en pumpa...

Försök att lista ut vilken blomma som är hona alternativ hane.....???? 

image512

image515

Kommentaren Sparas
Postat av: Anki

Honan måste ju vara den till vänster, som kniper ihop =))
Och hanen som står så stolt rakt upp. Har jag rätt?
Hoppas soffan går in i rummet.
Har en liten utmaning åt dig på min blogg. Testa!

Postat av: ejmis

Hästaffärer är lärorikt.. ;)
Hoppas soffan går in nu bara.
När vi köpte soffa sist fick leverantören åka tillbaka med den soffan vi valt och komma tillbaka med alternativ två eftersom vår trappa till övervåningen var för smal..

2007-08-02 @ 10:37:44
URL: http://ejmis.blogg.se
Postat av: Nette

Jag tror att hanen är den som hänger - känner igen formen på något vis och honan är den stolta - starka blomman! :)
Vad bra att du fick igenom en sådan deal med affären - smart gjort! Hoppas den går in!!! Kram på dig!

2007-08-02 @ 11:01:14
URL: http://enkelmenrar.blogg.se
Postat av: Mia

Nämen hjälp! Tänk om inte MIN nya soffa går att få upp för trappan.......tänkte inte på det...

2007-08-02 @ 17:03:16
URL: http://matmia.blogg.se
Postat av: solgudinna

Vad blev det nu för färg på soffan?
Kram.

2007-08-02 @ 22:29:48
URL: http://solgudinna.blogg.se
Postat av: Pia lotta

Hanen hänger så klart och honan står där rak i ryggen som en fura..
Soffköp ja du det där känner man igen..
Klart den går in på något vis annars får du kapa väggen framför:-)
Kubb är kul, men kortspel har jag aldrig varit så där för..
Kram på dej o lycka till med söff

2007-08-02 @ 22:39:15
URL: http://kafferasten.blogg.se
Postat av: Helen

Ja jag får nog hålla med ovanstående hehe. Vi kvinnor är ju starkast ;)
OMG det där kan bli jobbigt men det är tur att du gjort en hästaffär. Kommer ihåg när vi skulle flytta från läg på 3 vån med svängda trappor o flyttgubbarna höll på att bli vansinniga. Inte kul.
Gillar både kubb o kort men är oxå förtjust i maxi yatzzi, testa det om du inte redan gjort det.

2007-08-03 @ 08:56:19
URL: http://qristall.blogg.se
Postat av: Mia

I morron stänger "Han där uppe" av kranen och vrider på elementet, så du får ha det så skönt i värmen!! *L*

2007-08-03 @ 15:49:55
URL: http://matmia.blogg.se
Postat av: solgudinna

Hallå!
Har du tid i allt målande med en liten utmaning.
Den finns hos mig och förändras hela tiden.
Jag bytte ämne och om du skickar vidare byter du.
Kom och titta får du se.
Kram.

2007-08-03 @ 20:26:44
URL: http://solgudinna.blogg.se
Postat av: P

Jaså du är oxså utmanad.. jag oxså ska nappa på det där efter helgen eller i helgen..
Gå gärna in här ett litet tips på hår:-)
Faen jag kan ju inte klistra in här.. sorry.
Kram

2007-08-03 @ 21:48:33
URL: http://kafferasten.blogg.se
Postat av: Caroline

Ska bli intressant att se....när är "kaffet" klart? :) Kram

2007-08-03 @ 22:34:09
URL: http://aliceiunderlandet.webblogg.se
Postat av: Pia lotta ( Kaffebönan)

Den där länken kan jag ju inte få in.. kan bero på dina spärrar här:-)
Ska kolla upp och skicka den till dej senare.
Kram

2007-08-04 @ 09:24:44

image613Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentaren (sparas)

image270
Trackback