ο Rädsla

När jag ändå är inne på ämnet film, så finns det ju en hel del olika sorts genre på film man kan välja mellan, och vad jag närmast tänker på då är "rysare".

Jag som är quinna älskar att se just dessa rysare och vet att många av mina kvinnliga bekanta tycker precis likadant.

Men när det gäller killar och rysare, så verkar intresset ganska svalt...
Jag undrar så klart varför ???

Nu är jag ingen kvinnosakskvinna, men det andra könet ska ju på något vis vara
det starka...i alla fall rent kroppsligt.... ?
Därmed inte sagt att jag tror att killar skulle vara befriade från någon av dessa obehagskänslor...
 
Men hur som helst dom flesta killar jag tagit upp ämnet med tycker det är rent av obehagligt med rysare, alltså dom  känner någon form av rädsla, eller ångest,
och det kan jag iofs förstå, för det minns man ju själv  från tonårstiden, efter att
man sett någon läskig  eller en vidrig film,
och var tvungen att visitera hela rummet innan man hade ro i kroppen att dra sig under täcket och absolut inga tår eller fötter fick komma utanför täcket,
och innan dess hade man garanterat inspekterat alla garderober och kollat under sängen med för säkerhets skull.

Men på något vis kan man ju ändå skylla ifrån sig på ungdomen, idag tror man ju inte heller på tomtar och troll, och därmed kan man nyanisera skillnad på film och verklighet.....

Vissa saker kan man givetvis inte köpa sig fri ifrån men kan ändå inte låta bli att fundera  vidare på om det eventuellt skulle kunna vara så ?

Nu kanske det här inte stämmer på långa håll, mer än i min bekantskapskrets, därför skulle det vara intressant att höra om det från flera håll hurvida det håller
i min teori och varför just killar inte vill se på rysare.



 


Kommentaren Sparas
Postat av: Caroline

Haha, det var det vi pratade om häromdagen. Jag undrar också varför män blir rädda som småungar när de tittat på thrillers eller rysare. Jag får alltid titta ensam om det är någon sådan film jag vill se :P Kram

Postat av: Anonym

Anledningen till att vi killar inte gillar rysare är att vi får nog av den varan på morgonen när vi ser oss själv i spegeln.Kram Bobby

2007-02-21 @ 16:24:27
Postat av: Alkiz

Visst är det så med soffor, speciellt min är väldigt liggvänlig så kudde och filt ligger alltid där nära och bra till hands:)...farligt farligt...

Mmmm älskar rysare, vill se den nya Hannibal ooohhh den verkar få håret att resa sig överallt:)...Här har det inte kommit så mycket snö ännu iaf...men men det lär väl dala ner en hel del till kan jag tänka...vi ligger ju alltid lite efter er väderleksmässigt:)...

Hoppas du lyckades gräva fram bilen:)...

Kram

2007-02-21 @ 18:22:22
URL: http://http://blogg.passagen.se/kristallery
Postat av: Skärgårdsdoktorn

Rysare är ju det bästa som finns ju.
Eller är det kanske skräckisar jag gillar?
Var går gränsen?

2007-02-21 @ 23:01:04
URL: http://skargardsdoktorn.blogg.se/
Postat av: Think Twice

Caroline,
Hihi, ja man vill ju ha nån att hålla i handen när åskan går :P
Kram
Bobby,
Hmm, den tror ja inte på :D
Kram
Alkiz,
Farligt farligt...men "härligt härligt" att mysa i..
Oh, Hannibal den vill ja med se, älskar rysare, och även fängelsefilmer..
Prata om vilken väderleksomvändning vi fick här vi gick ifrån vår till en riktigt snökaosförvandling på en natt.
Hoppas ni slipper lindrigare undan:)
Kram
Skärgårdsdoktorn,
Ja tror nog att rysare och skräckis går nära hand i hand med varandra..fast rysare kanske lutar mer åt det psykisk hållet och får det att krypa under skinnet, medan skräckis är mer lixom blodet droppar:)
Min teori...

2007-02-22 @ 21:24:34
URL: http://blueblueeyes.webblogg.se/

image613Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentaren (sparas)

image270
Trackback