ο Skogsmulledag!

Tänk så otroligt skönt att få känna sig som människa igen, och speciellt efter dom
här 14 dagarna som man mer eller mindre rört sig som en zombie.
Det är egentligen ganska sjukt i sig, att man ska behöva vara sjuk för att uppskatta
hur härligt det är att få vara frisk igen, och kanske rent utav hälsosamt att få det perspektivet ibland.

Efter middag var det dags att trotsa vädergudarna, det har sina för och nackdelar
att bo nära kusten, då det oftast blir ett riktigt blåshål här.

Alternativet är då inget annat en skogen, fast jag gillar skogen rätt skarpt, det är
väl snarare det att jag vill ha lite variation, och inte alltid åka till samma ställe,
därför fick utflykten gå ett par tre mil hemifrån till Finnstorp, en byhåla med två mjölkabord ungefär, (tror inte jag salta något i den storien heller) :P

Naturligtvist kom kameran med, men man sakna solen på sina ställen, samt att naturen i sig är ganska grå och tråkig, trot om ni vill men detta är den 17 feb, när
ska vintern komma ?


186226-23

Egentligen inte mycket att säga här, mer än att det är en stig
186226-17

Knöliare rot får man leta efter...!

186226-18
Lite vatten är ju alltid kul, och som synes inga isflak här inte.

186226-16

Här var det hög mysfaktor att bara stå och lyssna på det porlandet!

186226-21

På vägen hem..kom den här härliga solnedgången, var bara tvungen att fotografera det, lika fort som det uppenbarar sig lika snabbt försvinner det igen!

Förhoppningsvis kommer jag sova gott efter all den friska luften jag fick andas in!

Kommentaren Sparas
Postat av: Skärgårdsdoktorn

Aha... en fotograftjej.
Vad har du för kamera?

Postat av: Bobby

Ja det är skönt när man får vara frisk.Länge leve våren,hoppas den är i antågande nu.Mysigt litet vattenfall.Kram Bobby

2007-02-18 @ 23:22:35
Postat av: Think Twice

Skärgårdsdoktorn,
Jajamensan...fast en glad amatör, sedan somras då jag köpte min (Canon digital Ixus 800 is)..

Bobby,
Känns super att vara på benen igen, visst vill man ha vår,men ännu bättre om det blev sommar och sol...

2007-02-19 @ 00:30:58
URL: http://blueblueeyess.webblogg.se/
Postat av: Alkiz

Åh my good...Vilka bilder...den med lilla porlet den måste du tävla med...Nehe Sussie jag vill se en utställning...du skulle få hur mycket som helst...Varför inte satsa på Ölands skördefest till hösten??

Kramiz...& tack för att du lejde in mig här:)

2007-02-19 @ 01:23:33
Postat av: Think Twice

Alkiz,
Bugar och tackar, kul att du gillar dom *glad*
Fast man skulle nog behöva lite mer kött på benen innan tror jag, men det hade inte varit fel att uppleva Ölands skördefest..det är ganska många år sedan sist jag var på Öland, det tål absolut att tänkas på!

2007-02-19 @ 20:45:20

image613Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentaren (sparas)

image270
Trackback