ο Vinter

Då kom äntligen vintern hit till Skåne och tog oss  med stormsteg, och det bokstavligt talat, för snön fullständigt yr omkring här ute i snålblåsten!


Kanske inte så konstigt att skåningen fått rykte om sig utifrån  övriga i landet att dom inte kan köra bil.
För det första så har vi ingen snö....när vi rimligen enligt almanackan borde ha det, för det andra, aldrig någon "sjyst tillvänjning"....... för när det gäller nederbörd "snö" kommer allt eller inget på en och samma dag/natt, och blåser det gör det jämt, vilket gör att körbanorna slipas utav snön och blir lika såphala som vilken isbana som helst..............i praktiken kan vi stå helt stilla med bilen och ändå blåsa av vägen......så det  är fullt naturligt vi kör som vi gör :P


Jag har egentligen inget alls emot vintern men, det blir liksom inte på riktigt här ändå i Skåne, allt för mycket av varannandags väder där det ständigt växlar mellan plus och minus och resultatet blir alltid slask och blask,  därföt existerar aldrig en riktig vinter här för mig ....utan vintern den finns bara i Norrlands djupa skogar.

Därför ska jag försöka roa mig här med att komma på om det över huvudtaget finns några fördelar med att det är vinter.


• Man slipper ialf getingar, mygg och knott, fästingar etc
• Man slipper svettas
• Man behöver inte vara i skuggan
• Ingen kan begära att man ska se solbränd ut....
• Man behöver inte ha dubbdäck
• Man slipper vattna blommor (utomhus)....
• Behöver inte klippa gräsmattan
• Inga brännässlor
• Redan här fick jag hjärnsläpp....

• Tror att det är bäst att sluta nu, eftersom listan kändes ganska krystad och blev  därmed inte speciellt lång, som sagt det blev inga större världsliga problem, och
 inte  konstigt att man längtar sig bort  till den ljuvliga sommaren.....


Dagens vinterbild....

186226-29

Kommentaren Sparas
Postat av: Dr S

Å, vad fint det ser ut.

Postat av: Bobby

Du ska väl inte gnälla på skåningar o bilkörning.Jag tror nog att dom flesta o bästa traktorförarna finns i Skåne.Hur lyckades du hitta fördelar med vintern? Jag lyckades inte komma på en enda.

2007-02-25 @ 00:30:32
Postat av: Think Twice

Dr S,
Det man hade önskat,är att solen hade tittat fram :D
Bobby,
Det blev ju krystade sådana....:P

2007-02-27 @ 16:56:49
URL: http://blueblueeyes.webblogg.se/

image613Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentaren (sparas)

image270
Trackback