♥ Äta bör man annars dör man.....

Vissa dagar kan jag få ett sådant sug efter en viss sorts mat!
Detta hände på övertid....borde alltså ha ätit middag.. DÅ.. för flera timmar sedan, men beslöt mig för att jobba undan och bli klar med allt istället..alltså en ren prioriteringsak......

När man sen förpassat sig förbi...... bäst före tiden.. för mat.....känner man yrseln komma krypande och kort där efter börjar allt att gå i slowmotion..och.krafterna börjar ta slut...japp då har man betit sig själv i nacken...
image476
Nu kändes det inte så intressant att själv laga middag längre..vilket jag alltid annars gör dagligen..........(så präktigt...:)

Nu kände jag mig  riktigt sugen  på en Pizza....image477 
Snabbt fram med telefonkatalogen....och leta upp numret så jag kunde tajma in en hämtning på hemvägen.....mmm det riktigt vattnades i munnen...kändes så rätt!


Under tiden gick signalerna fram...och där efter tog autopiloten över...
Vi har semesterstängt till den 5 Augusti....(så kul för er då..) grrr
Visst det finns ju fler ställen...men knappast i dom kläderna jag bar...en skitig overoll..:P
Detta var ju stamstället så dom hade nog kunnat stå ut med att se mig så här med..

Plan B...vad är enkelt att ro ihop något hemma då...fundera vidare med dom 25% procent av hjärnan som orka engagera sig...

Oki det får bli pommes då.....smyger in i affären bredvid...där mannen från Indien står och alltid hälsar mig välkommen till affären med..... "Hallo Madam"...

Tänkte för mig själv idag blir det nog inget "madamande" här inte...
Men ack, vad jag bedrog mig samma fras kom ljudande.... Hallo Madam....
Hejsan hejsan fyllde jag på och siktet var redan inställt på frysdisken...för att strax upptäcka att allt annat än pommes fanns....Aaaaa...det var ju tusan rent vad motigt det kan vara.

Plan C..träder i kraft....
Nu ger jag upp det får bli en frysrensning hemma...med lite hopaplock..japp så får det bli
hittade lite potatiskroketter skinka...och ägg...kanske inte något man drömmer om...men nöden har ju ingen lag..gah.. och min mage ville ha mat!
Nu är det jag som fyller frysen imorgon!

image478

Kommentaren Sparas
Postat av: solgudinna

Åh, det är hemskt att bli så där över hungrig. Man skulle kunna trycka i sig vad som helst. Nästan.
Kram

Postat av: sanna panna

**skrattar* du e rolig du...
känner igen mej i de där du....
menhallå? har dom sem stängt på en pizzeria?..
inte ens häruppe i norrrland har dom stängt för sem
kram på dej

2007-07-12 @ 09:41:58
URL: http://raskan99.blogg.se
Postat av: Anki

Ja hur kan man ha semesterstängt på en pizzeria??
Är det inte högsäsong på sommaren?
Alla lata människor som inte ids laga mat =)
Tur du fick dig mat. man kan äta vad som helst när man blir sådär hungrig, men inte sandwich=))

2007-07-12 @ 10:49:07
URL: http://anki.webblogg.se
Postat av: Caroline

Hehe stackars Mammi :) Tur du fick lite mat till slut. Kram

2007-07-12 @ 11:48:24
URL: http://aliceiunderlandet.webblogg.se
Postat av: Nette

Hemskt att de har stängt på en pizzeria? DET är BUMT (som mina barn sa när de var små). Jag borde också och handla - finns inget hemma och jag är AS-hungrig! Önskar dig en riktigt fin dag med mat i magen! :)

2007-07-12 @ 12:20:14
URL: http://enkelmenrar.blogg.se
Postat av: Jennie

hahaha stackare! Men hur kan dom ha semesterstängt på en pizzeria?! :P helt sjukt

2007-07-12 @ 13:39:25
URL: http://knasig.blogg.se
Postat av: Mia

Å fy fasen! Det är inte roligt, det... När jag blir "överhungrig" blir jag så himla kinkig..*L*

2007-07-12 @ 14:53:25
URL: http://matmia.blogg.se
Postat av: ejmis

Hittade din blogg via Amittilivet..trevligt var det här..jag kommer nog tillbaka igen.

2007-07-12 @ 17:39:54
URL: http://ejmis.blogg.se
Postat av: Mia

Ville bara säga att bloggare är nog väldans intelligenta människor...;-)

2007-07-12 @ 19:33:30
URL: http://matmia.blogg.se
Postat av: Think Twice

Solgudinna- Helt klart och utan att blinka ens! /Kram
Sanna Panna- *Ler* sorgligt men sant, men förmodar där var öppet på andra ställe! /Kramis
Anki-Visserligen vimlar det av pizzor i stan så man nästan undrar om alla kan gå runt...men på säsongstid borde det vara öppet...tycker man!
Caroline- Ja nu är jag mätt o glad igen! /Kram
Nette- Tack nu har jag fyllt på förådet, så man slipper hamna i den fällan igen:) Detsamma till dig../Kram
Jenni- Kan bara hålla med...*kasst*
Mia-Likadant här...och väldigt kinkig tom på min ära:)
Ejmis-Tack! Välkommen....kikar in till dig imorgon...!
Mia-Haha...Bra sagt!...där ligger nog något ide:))

2007-07-13 @ 01:29:18
URL: http://blueblueeyes.webblogg.se/
Postat av: Bobby

Kul att du fick något i magen till slut.Hoppas att du har hittat mycket gott att fylla frysen med.Kram Bobby

2007-07-14 @ 00:52:01

image613Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentaren (sparas)

image270
Trackback