♥ Första "semesterdagen"......

image497
Tjooho så skönt... NU är det äntligen semester.....och fyra långa veckor framåt, som  verkligen är efterlängtade!

Fram på eftermiddagen blev det först ett besök nere på stadens slott där det var Thulinträff, en  utställning för veteranbilar, och med ögonen på skaft togs en tur runt slottet i hopp om att hitta Solgudinnan med sin Cheva...men icke sa nicke...jag.kom nog försent då flera utställare redan begivit sig från platsen...synd!

Ska faktiskt erkänna att detta var första gången jag besökt en  veteranbilsutställning och säkert inte den sista heller!

Det fanns många roliga fordon på plats...allt ifrån cyklar till mopeder och bilar som kunde tjusa ens öga.....och sist men inte minst riktiga "hästkrafter"!

Efter utställning...fortsatte turen till Saxtorps marknad...får väl säga att vilket jäkla tingeltangel där såldes...ja man nästan undra hur dom kan lyckas med att få ihop så mycket mög på en och samma plats.....
Jo jag vet det är marknad...men ändå..två gator med stånd fanns det...det tog högst 5 minuter på sin höjd  att ta sig runt och knappt en människa, jag ljuger inte om jag säger att jag stannade upp högst  10 sekunder för att gynna dom tappra godisförsäljarna med hela 20 kr och köpte några lakritsstänger!

In i bilen och styrde vidare...faktiskt hade dom lovat lite regn med det blev inget med det, utan det var mer lite molnigt och solen gjorde små tappra försök..att lysa igenom.

Körde sen nerom till  Båthamnen om ifall att syrran skulle  synas till där!
Men ingen syster i sikte så långt ögat nådde, men två båtplatser längre bort dök det upp två andra välkända ansikten......Så lägligt!

Vi bjöds ombord...och strax därpå tittade oxå solen fram...så vi satt där och myste medan vattnet hördes skvalpande runt båten.....man behöver knappast ankra loss och lämna hamnen för att uppå den rätta mysfaktorn...utan timmarna flög iväg ganska fort medan vi satt där och fika och ljög bort en stund för varandra:))

Ja det blev hur trevligt som helst....och en sk mjukstart på semestern!

Få se vad som händer här näst nu, har ju en del planer i bakfickan som jag nu går och tuggar på, och vill  förverkliga under någon av dom kommande semesterveckorna!


Lite bilder från dagen....
image494

image478

 

Kommentaren Sparas
Postat av: solgudinna

Hade jag vetat det så hade jag kommit trots dåligt väder. Så synd. Fina bilder du tog. Är vädret bättre på lördag ska vi till Båstad. Där är både bil och hantverksmässa.
Kram.

Postat av: sanna panna

AAAAA vet du hur avis jag e på dej då DU börjar din sem nu weee.....hoppas du får massor med sol nu regnet kan vänta i 4 v :-p
hmm ja kolla hur man gjorde får att få annan bakgrund som du skrev om.
ja må få hjälp av sambon vill ju byta ju men de lät så knepigt.
kram

2007-07-22 @ 08:57:13
URL: http://raskan99.blogg.se
Postat av: ejmis

Vad härligt att ha semestern framför sig, jag har jobbat en vecka efter semestern redan:(
Vilka fina bilder, jag gillade såklart de fyrbenta hästkrafterna bäst!!

2007-07-22 @ 12:23:08
URL: http://ejmis.blogg.se
Postat av: Mia

Åh, så fina hästar! Och cykeln med "cykelhusvagnarna" bakom, var ju för cool!!

2007-07-22 @ 13:20:35
URL: http://matmia.blogg.se
Postat av: Pialotta

Det där är kul att kolla gamla bilar.. visst finns det de som underhåller sina klenoder och vackert blanka är de..
Hästarna gick inte av för hackor de heller.. kalasfina foton på vackra djur.
Ha nu en skön semester. en del börjar sin nu, som min son oxså gör.. andrar börjar jobba som min sambo gör på måndag.. var blev dessa veckorna av..
(Kram på dej o fina dagar)

2007-07-22 @ 13:59:06
URL: http://kafferasten.blogg.se
Postat av: solgudinna

Nu öser regnet ner igen. Hur många veckor håller du nu? Hoppas du får lite sol i alla fall.
Kram.

2007-07-22 @ 16:25:00
URL: http://solgudinna.blogg.se
Postat av: Nette

Hej du! Vad roligt att du äntligen fått semester - det var på tiden! :) Jättefina bilder du tagit - den på segelbåtarna fick mig nästan att HÖRA vågorna och måsarna!!!!! Nu åker jag på semester jag också - upp till Jakobstad för att hälsa på släkt och vänner så om en vecka kommer jag och lusläser din blogg igen! Önskar dig en härlig vecka - kram! :)

2007-07-22 @ 22:26:14
URL: http://enkelmenrar.blogg.se
Postat av: Caroline

Jag vill också ha semeter NU. Men bara 14 dgr kvar sen jäklar ;)Hoppas du kommer på några bra planer! Kram kram

2007-07-23 @ 10:53:35
URL: http://aliceiunderlandet.webblogg.se
Postat av: Bobby

Snygga bilar.Några såna skulle jag kunna tänka mig att ha i min samling.Ska kanske börja tänka på att ta körkort först.Hoppas att ditt semesterväder blir soligt o grannt.Kram Bobby

2007-07-23 @ 12:39:07
Postat av: Helen

Vilken härlig dag ni måste haft o bilderna är jättefina både motiven o hur du fixat till dem :)

2007-07-23 @ 20:27:43
URL: http://qristall.blogg.se
Postat av: Pialotta

Kommer inom och viftar lite.. hej hej.. natt, natt..
Hoppas du funnit din dag behaglig.. första semesterdagen o allt.
Kram))

2007-07-24 @ 01:18:03
URL: http://kafferasten.blogg.se
Postat av: Think Twice

Solgudinna-Vilken osis, klart man vill ha fint väder på en utställning! /Kram
Sanna Panna- ja hade nästan helre jobbat i det här vädret, men hoppas på en snar vändning! Du får fråga om du behöver mer hjälp med bakgrunden! /kram
ejmis-Tack! Jag har haft så här sen semester dom sista 15 gillar att ha sen semester, så man har något att se fram emot!
Pialotta- Tack! Ja tiden går fort när man har roligt sägs det! /Kram
Mia-Ja dom var hur häftiga som helst..*snickarglädje*
Solgudinna- Ja skall ha 4 veckors semester....å hoppas på lite sol med:) /kram
Nettan- Tack! Du får oxå ha en jättetrevlig semester så syns vi när du är på din hemmaplan igen! /Kram
Caroline- dom går fort ska du se, under tiden gnuggar jag geniknölarna och försöker komma på lite bra semester utflykter! /Kram
Bobby- Ja dom går inte av för hackor...du får se till att ta ditt körkort nu.../Kram
Helen-Tack!Det blev en mysig dag vi fick här!
Pialotta-Tack nu kommer jag att sova gott! /nattiskram!

2007-07-27 @ 22:43:45
URL: http://blueblueeyes.webblogg.se/

image613Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentaren (sparas)

image270
Trackback