♥ "Goa Gubbar"

Detta är min sista jobbevecka...innan 4 veckors efterlängtad semester väntar, därför har det blivit lite extra långa arbetsdagar med jobb....och jag har inte hunnit uppdatera i rätt ordning!

Detta inlägg skulle egentligen varit från i måndags!

Härmed tar jag över SMHI.....*idiotsäkert*  image490

För vem annars kan lyckas med konststycket att åter pricka in en av årets varmaste dagar!
JO... för jag har gjort det igen....och vet inte vilken gång i ordningen...men en sak är säker...solsäkrare och varmare dagar finns inte.....

ialf inte än när jag ska infinna mig på äldreboendet.

Ni vet som jag tidigare nämnt  så är det ohyggligt varmt uppe på ett äldreboende även vintertid,ingen luftkonditionering...inga fönster öppna och den 30 gradiga luften som står helt stilla... som en lök på laxen friserar jag oxå mina kunder inne på en större toalett där det är ännu sämre ventilation en sådan här dag!
image493

Men under ve och förbannelse...får man som tur är lite trevliga pratstunder med pensionärerna....

Det är ju långt ifrån alla patienter som själva kan ha hand om sin ekonomi....där personalen får agera bästeman....eller någon anhörig!

Ibland finns det även gifta par som flyttat in på hemmet, idag då jag permanenta en image492fru....kommer mannen instegande med sin gröna rullator och vill göra rätt för frun!
image493

Det är svårt att avgöra åldern många gånger och det är lätt att använda det "myntade uttrycket" mellan 90 och döden!

Bokstavligt talat var denna herre oxå lite över 90 som hade  hand om familjens ekonomi.....

Han gör några korta besök...och vankar otåligt av och an för att få göra rätt för sin fru...

Till slut när har han synat mig färdigt, undrar han lite försiktigt om jag även klipper män...
image493

Javisst svarar jag och talar om att jag är herrfrisör....

Jaha svarar han...vad tar du för en klippning...ja tar 130 kr tillägger jag...(pensionärspris)
image493

Han svarar snabbt men jag brukar bara betala 100 där jag klipper mig...

Ja *ler* och förstår...gubben försöker pruta....;)) Heja...

Men jag är inte sämre...Okej  svara jag...jag kan klippa dig för hundra men då tar jag bara tussarna vid öronen ;))

Han kontrar snabbt som en vessla... och är inte svaret skyldig...och instämmer...
MEN...det är ju för f*n det enda jag har...och sen gapskrattade....vi ;))
 image493
Sen säger han...det kan göra skitsamma om det kostar en 100kr eller 130kr..:))

Men vad impad jag blev av denna man....vi pratade om alltifrån att han själv varit frisör, om kriget, världen...osv....

När han var färdig..berätta han att han skulle in och se fotboll,  jaha säger jag vilka spelar i kväll då....det är Tyskland-Ryssland...

Brukar du se Bois spela med fråga jag....jajamensan jag hade  årskort
, men oj vad ledsen man blev många gånger när dom förlora..ja det kunde ju sitta i flera dagar...jo jag vet hur det känns instämde jag...

Men nu har jag inte sett dom live på några år...men jag har ordnat med sån där betal-TV för några år sedan så nu har jag kunnat se alla allsvenska matcher...
image493

Alltså denna 92 åring...hur många i den åldern är så väl uppdaterade om världen...betal-TV...ja allt vad vi hade pratat om under klippningen och med ett minne som slår mitt eget många gånger om...
Gissa om jag var impad..efteråt!
Tänk att få bli så gammal och kry och så klar i huvudet samt även hänga med på både sport och tekniska saker...vilken önskedröm det skulle vara!

image478

 

Kommentaren Sparas
Postat av: Anki

Hahaha vilken go gubbe =)
Hoppas du får bra väder på semestern.

Postat av: Nette

Det var en rolig farbror och jag håller med dig - det är inte ofta man träffar på såna. Ofta är det ju att de har än det ena, än det andra men att det då är barn och barnbarn som skaffat sakerna och de själva inte har en aning om vad man använder dem till utan blir bara råddigare av allt det nya. Han där verkade ju ha det mesta på koll! Önskar dig en riktigt fin dag - kram! :)

2007-07-19 @ 10:41:18
URL: http://enkelmenrar.blogg.se
Postat av: pappa B

Kul med klara knoppar, oavsett om de sitter på en han eller hon. Kul att titta in till Twajsan och se att det råder fullt ös här inne.
Givetvis har SMHI sett dina påhopp och låter regnet strila under hela din semester. Själv åker jag med hela gänget ner till Hagenbecks Zoo för att hälsa på mina kusiner i chimpanshuset. Där i Tyskland skiner SOLEN dagarna igenom och ljumma sommarkvällar får pappa B att sitta ute med ett glas vin/sprit/öl i handen en hel lång vecka.
Hej svejs lilla vän!

2007-07-19 @ 12:12:55
URL: http://www.pappab.webblogg.se
Postat av: ejmis

Härligt med sådana seniorer!!

2007-07-19 @ 20:39:20
URL: http://ejmis.blogg.se
Postat av: solgudinna

92 år??? det var imponerande, det finns hopp alltså.
Den som lever får se.
Kramar.

2007-07-19 @ 22:58:51
URL: http://solgudinna.blogg.se
Postat av: Pialotta

Ja du många är verkligen uppdaterade fast de är uppåt hundra.. Vi blir äldre och äldre och många är så in i hundans pigga i huvudet.. kanske sämre med kroppa, men visst är det roligt att få ta del av alla piggelinarna.. förstår ditt jobb som frissa kan ge mersmak..
men att det ska vara så tusans varmt och instängt hos gamlingarna.. det där är ju inte hälsosamt alls.
Ha de gott i semestertid o bada lugnt:-)

2007-07-20 @ 09:30:00
URL: http://kafferasten.blogg.se
Postat av: Bobby

Tråkigt för dig att du prickar in soldagarna till din klippning men tur för dig att bli underhållen av en sån solskensgubbe.Kram Bobby

2007-07-23 @ 12:42:14
Postat av: Think Twice

Anki- Tack! Önskar jag med!
Nette- Ja tycker framför allt att det är så sällan man stöter på så klara och goa gubbar;)) Då finns det kanske hopp;)Detsamma till dig, en fin dag! /Kram
Pappa B- Håller med dig! Angående regnet så spöregnar det här nu, attans med! då får du hälsa dina släktingar i (aphuset) från mig;))Så får du ha en trevlig Tysklandsresa! /Kram
ejmis- Verkligen en intressant man att lyssna på!
Solgusinna- Jajamensan;)) /Kram
Pialotta- Precis som du säger det brukar inte vara båda delar som håller måttet i den åldern, och ventilationenn är det ju inte bara jag som lider av utan även personalen!
Tack! Badar först upp det är uppe på 18gr helst mer! /Kram
Bobby- Ja det lättar framför allt upp med lite roliga intresanta i den värmen! /Kram

2007-07-24 @ 11:38:44
URL: http://blueblueeyes.webblogg.se/

image613Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentaren (sparas)

image270
Trackback