♥ Home makeover...

Nu jäklar...... händer det grejer...;)
Får väl tacka det......"förtjusande" fina sommarvädret för det!
Det har nu blivit åtskilliga besök runt om i Skåne  den senaste veckan, i  jakten på  en ny soffa.
Från början hade jag ju tänkt mig en vit  skinnsoffa....men fick tänka om....sedan blev det aktuellt med en röd..... sen fortsatte jag att vidga mina vyer och tog bort  skygglapparna så att även en svart..... kom med i bilden

Efter ett tag vet man varken ut eller in....bara *error*

I helgen blev det ytterligare ett par möbelbutiker som vi besökte.
Innan det sista stället som vi  först hade tänkt skippa då tiden börjat rinna iväg och ögonen nästan gick i kors vid det här laget....

Med en halvtimma kvar till stängning och en mil att köra

Stod vi10 minuter senare  vid  möbelaffären .....ögna snabbt igenom alla tänkbara soffor och till slut så bara stod den där och sa inget....... "Ögonen sken upp"....oh la la ...."Honom ska vi ha".........image510
"Det lustiga i kråksången"....är att detta var en brun soffa, som inte ingick i dom första planerna....

Men den uppfyllde egentligen alla 4 kriterier för vad jag tycker är viktigt!

1. Snygg och annorlunda design (nyhet)
2. Skön å sitta o ligga i om man så vill...
3. Det bästa lädret
4. Nedsatt pris..för att det var ett utställningsex ....och inga skavanker när den!

Så till 99% säkerhet blir detta nog ett köp...skall först kolla lite med måtten hemma och sova på saken...
men med lite is i magen...ska den förhoppningsvis finnas kvar!

Gör helst inga förhastade impulsköp på större saker!

Såååå detta besök...ledde till det jag just nu har sysslat med dom sista dygnen!

HOME MAKEOVER........

Så här har det rivits ut, så mycket som finns.....i vardagsrummet.....för  rubbet ska målas!
I skrivande stund är jag dödstrött i hela kroppen efter allt studsande upp och ner i tak, och gud vet allt som det fejats runt med målarpenslen.......

Allt detta med en viss tidpress .....fast jag sk har semester....för imorgon kommer ett gäng kunder och salongen måste röjas från alla möbler som flyttats dit under tiden!

Men en sak är säker jag kommer somna som en klubbad säl!

Så......
image511







 

Kommentaren Sparas
Postat av: Mia

Haha! Jag upplevde preciiis samma sak igår!! *L*

Postat av: Anki

Slit inte ihjäl dig på semestern=)
En annan har ju börjat jobba igår igen.
Slå till o köp soffan.

2007-07-31 @ 09:05:13
URL: http://anki.webblogg.se
Postat av: Nette

Usch då, det låter ganska jobbigt det där fast ändå positivt! Tänk vad fint det blir när allt är klart och du kan slänga dig ner i din nya (bruna) soffa och bara le´! Härligt! Kram på dig och försök att ta det lugnt emellanåt! :)

2007-07-31 @ 11:33:51
URL: http://enkelmenrar.blogg.se
Postat av: Pialotta ( Kaffebönan)

Jag oxså är så trött att jag inte orkade titta färdigt på Morden i Midsommer.. ögona ville bara ner.. Var uppe 5.30 idag då mamma skulle på första besöket inför hjärtoperationen.. sovit 4 timmar i natt.. städdag hos mammi oxså.. igår hos moster.. så är det. Din soffa blir säkert bra, vi har oxså en brun fast inte mörk skinnsoffa en annan nyans,,
Kanonbra och skön.
Ha de gott o vila nu tankarna lite.. Kram

2007-07-31 @ 22:43:08
URL: http://kafferasten.blogg.se
Postat av: ejmis

Tänk vad fint du ska få när allt är klart! Det kommer bilder på soffan om du slår till va??

2007-08-01 @ 01:50:45
URL: http://ejmis.blogg.se
Postat av: Gunnel

Hej! Jag är ny besökare på din sida och måste få säga att du har det jättefint här inne. Hittade länken hos PiaLotta och har nu lagt dig till min länklisa. Hoppas det är ok.

2007-08-01 @ 21:01:57
URL: http://djurvannen.blogspot.com
Postat av: Helen

Ni har ett litet tufft jobb framför er men roligt är det när det blir klart. Precis så var det oxå när vi köpte vår soffa. Hade varit överallt känns det som o tänkte vi åket till Thysells en gång till man vet ju aldrig o plötsligt stod den där, hade fått in den samma dag. Yippi! o den finns nu i mitt hem :)

2007-08-03 @ 09:00:04
URL: http://qristall.blogg.se

image613Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentaren (sparas)

image270
Trackback