♥ Var tog sommaren vägen ???

Hos mig är den då  rakt inte, för här har det regnat i tre dagar, man ser inte himlen förrän tidigast sent på kvällen strax innan solen skall gå ner!image505

Det är svårt att hitta på något meningsfullt...vad det anbelangar utomhusaktiviteter, men i går visste vi att ett oväder var på väg ifrån Danmark och skulle passera sydskåne frampå dagen.
Så vi tänkte vara smarta och köra ifrån regnet och drog oss därför norröver, packade pick nickkorgen och lite fritidskläder och gav oss iväg.... 
Hemma hade det inte börjat regna men det blåste så in i hoppsan så någonstans med skog hade suttit fint......

När vi kört några mil var det fortfarande lite solsken här o där mellan molnen, men efter ytterligare några mil blev det totalt svart och sen öppna sig himlen och det vräkte ner. 

Ja det kändes liksom inte lönt att fortsätta norrut, så vi valde att vända hemåt igen, då kom jag och tänka på att jag ville köra förbi...ett stuteri som jag jobbade på i ungdomsåren..

Sist jag besökte stället var 1985 alltså över 20 år sedan...och numera bedrivs det  som ridskola och galoppstall.

Den gamla ägaren har sålt det och finns inte kvar, men vi gled in på gården ändå...vägarna kände jag inte riktigt igen, dom hade flyttats men husen stod kvar, några människor syntes inte heller till, så jag fortsatte köra uppför en backe som ledde till ett  ridhus.....

Åh där var det minsann liv o rörelse.... för i samma stund när  jag närmade mig image507ridhuset dök det upp 7,8 vinthundar..dom kom utdundrandes som små kanonkulor  från ett litet hål i en vägg.....ratatata....

Vilket teamwork....dom befann sig nu  framför, bakom ja precis överallt runtom bilen, ja det var ett varmt mottagande må jag säga....jag brydde mig därför inte om att utforska dom jaktmarkerna vidare..utan körde snabbt därifrån ......undras varför:))

På nervägen i  backen möter jag en tjej som kom gående med en häst, ja veva ner rutan och undrade lite över stället, givetvis berättade jag om min egen vistelse på gården då det var stuteri....mm

image500
DÅ och NU.....visst är det sig likt, taket verkar omlagt och fönsterna bytade, men annars var det exakt som förr.... fast 32 år senare....

image499
Här är min älsklings ponny som jag tävlade i hoppning, bilderna är scannade därför den dåliga kvalitén!
Men Brantshammar Korak var en godkänd avelshingst Elit född 1969 e. Slieve Dara-Keehaune Belle och han blev 28 år gammal!
image501
image502

Ja det blev många blandade minnen  man fick med sig hem från den tiden....man ångrar bara att man inte hade fler fotografier!

På vägen hem klarna det visst upp i horisonten och vi körde vidare till smultronstället och åt upp den medhavda fikakorgen och fick ialf se en fin solnedgång!
Alltid något sa han som fick se Åmål:) 

image503

Resten av semesterveckans skämtprognos

image504

image478

Kommentaren Sparas
Postat av: ejmis

28 år!? Det var inte illa!
Vad tråkigt att ditt semesterväder inte är det bästa. Fördelen med bilturer är att dom går ju att göra även när det regnar. Vi åker rätt ofta på våra åka-dit-näsan-pekar-resor och det är ett enkelt men uppskattat nöje. Det finns många outforskade pärlor i vårt avlånga land!

Postat av: Caroline

Naw stackars Mammi, men varför i hela världen åker ni inte utomlands? Kram

2007-07-25 @ 13:08:27
URL: http://aliceiunderlandet.webblogg.se
Postat av: Pialotta

Ja du vi lär säkert få dras med regndropparna här nere än om solen just nu tittar fram kl. 19.00
Kul för er att besöka gamla trakter.. förstår du är en riktigt hästbiten tjeja du..
Min dotters häst har fått något som heter spatt i båda bena så nu står hon i hagen.. de ska försöka göra sig av med den.. den går på hög försäkring så det är en möjlighet.. Det kostar ju oxså att ha hästar inhysta, då de inte har möjlighet med hästhagar själv.. En annan häst tillhör nu Sanna och den har hon med sig på ridläger just nu..
Härligt med intressen så länge de varar:-)
Ha de gott o så fina bilder som vanligt.
Kram o hoppas på en solskensdag i nästa vecka då:-)

2007-07-25 @ 19:00:00
URL: http://kafferasten.blogg.se
Postat av: solgudinna

Det fina vädret kommer igen när skolan har börjat. Brukar det inte vara så. Stackars semesterfirare, ta du dotterns råd attåka utomlands, om det finns några resor kvar.
Kram.

2007-07-25 @ 23:25:30
URL: http://solgudinna.blogg.se
Postat av: Norpan

Jag är verkligen livrädd för hästar, men jag tittar in här ändå!
Får bli lite terapi för mig ;)
Hoppas du får en skön semester, och att solen kommer att lysa på dig.
Kramar

2007-07-25 @ 23:35:08
Postat av: Pialotta

DU ÄR TAGEN.. läs min blogg:-)

2007-07-26 @ 01:24:11
URL: http://kafferasten.blogg.se
Postat av: Mia

Vilken semester du får om den där prognosen håller sig *L* Nää, det blir nog bättre, ska du se. Och trots (eller kanske tack vare..)att ni hade dåligt väder så blev det en liten nostalgitripp, sånt e' kul!

2007-07-26 @ 05:19:35
URL: http://matmia.blogg.se
Postat av: Anki

Solen o sommaren är ju här uppe =))
Vi har haft bra väder hela veckan. Få se om det fortsätter, jag är ju bara ledig denna vecka ännu.
Tack för gratulationerna ;-D

2007-07-26 @ 07:57:14
URL: http://anki.webblogg.se
Postat av: sanna panna

men va fasen regn har ni bara regn **sänder en henne ett fång med solsken**...
jäälars va fin ponnyn var måste ja säga...
sant som du säger man skulle haft mer foto
OCH jag en scanner hihi
kram

2007-07-26 @ 11:56:12
URL: http://raskan99.blogg.se
Postat av: Bobby

Kul med litet nostalgi för dig.Hoppas att du får lite mer sol i sinnet av det än av din grå väderprognos.Kram Bobby

2007-07-26 @ 23:46:42
Postat av: Think Twice

ejmis- Ja vädret är svårt att göra något åt, får hoppas på en vändning snart...känns mer inspirerande då att hitta på något!
Caroline- Tanken finns, måste först fixa nytt pass! /kram
Pialotta- Hästar har varit en stor del i hela mitt liv, spatt går iofs att operera fast vet inte om utsikterna efteråt är så goda, tror att det är svårt att även sälja om man inte mer eller mindre är beredd på att dumpa priset! Japp man vet aldrig så noga när det gäller hästar, föröka duger ialf /Kram
Solgudinna- Skulle inte förvåna mig alls, jo det lutar snart till att åka söderut! /Kram
Mia- Jo så är det, man får improvisera en hel del i dessa regntider:) Lite nostalgi är aldrig fel heller!
Norpan-Tack! Du är hjärtligt välkommen, när du vill..med eller utan hästbilder,jag får väl ta med dig och min andra dotter oxå;) och hälsa på i ett terapihus;) /kram
Anki-Vassego...Ja flyttar snart upp till dig o solen!
Sanna Panna- Tackar och tar emot varenda solstråle, ja Korak var jättefin o hoppa kunde han! /Kram
Bobby- Tack...alltid kul med nostalgi! /Kram

2007-07-27 @ 22:30:24
URL: http://blueblueeyes.webblogg.se/
Postat av: Caroline cK

Hej!
Vad fin han var Korat! Han liknade ju min Zagal, i formen! Härlig tid med Ponny!

2007-08-15 @ 13:18:28
Postat av: Signe :)

Hejsan! Min absoluta favorit o sköthäst är barnbarn till Brantshammar Korak! Korak var hans farfar. Mickey Mouse heter han, kallas Musse, och är apelkastad han med, fyller 10 i år. Inte konstigt att Musse är så fin när han har Korak till farfar :D

/Kram Signe

2011-01-09 @ 16:17:51

image613Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentaren (sparas)

image270
Trackback