♥ Bad Bad Bad.....

Nu är det gjort, premiär doppet i havet! image374
Slog till i Lördags då var det 18 gr, men lite bättre upp blev det fram på söndagen då vi åkte till Bjärred för att bada!
Mellan Malmö och Landskrona hittar du Sveriges längsta brygga, för var annars ska man bli av när temperaturen går mot  35grader, då gäller det att söka sig längst kusten.......

image368

Utsikten här är egentligen ganska imponerande med tanke på allt som går i höjden eller  på längden.....nu är det läge att skryta som skåning:))
Slå detta här om ni kan i övriga landet:)
Och från ett och samma utsiktsställe....

Bjärreds brygga 500 meter Sveriges längsta
Öresundsbron 15.410 meter lång....Sveriges längsta bro
Turning Torso...190 meter hög och  högsta byggnaden Sverige....att jämföra med kaknästornet i Stockholm på 155 meter...
Ganska imponerande mått.......


image373

Hur som helst parkerar man sig på stranden kan man gå flera 100 metrar ut i det grunda vattnet och det  går inte längre än till knäna och höll då sina 29grader...trot om ni vill men det är dagens sanning...
Vill man istället bada lite djupare, får man ta sig en liten promenad längst bryggan på 1 km tur retur och då höll sig temperaturen något svalare på 23gr...kändes lite mer  svalkande denna soliga dag.
Längst ut på bryggan finns där oxå en liten mysig restuarang och på helgerna är det även dans....till livemusik....image375

image370

Har man sen legat och latat sig hela dagen....får man ta sig i kragen denna ljumma kväll och även motionera. Slog till med en långpromenad och efteråt ett välbehövligt och även årets första  kvällsdopp....japp det blev en rivstart på badandet i havet denna helg....
 


image372

Dags att ta sig hem fast det var knappt man vill gå in så ljummet och skönt som det var även  på kvällen....

image371



image346image377


Kommentaren Sparas
Postat av: Bobby

Soliga o goa bilder.Heja Skåne friskt humör de e de som susen gör.Heja heja heja.....Kram Bobby

2007-06-12 @ 00:18:28
Postat av: Anki

Fina bilder :-D
Skönt med ett dopp i havet. Jag har inte badat ännu den här sommaren, sist jag doppade mig i älven (Torneälv) var faktiskt i februari. Ja det är sant.
Brukar vinterbada i vak. Skönt när det är minus 20 ute o nån plusgrad i vattnet.Man blir som en ny människa. Fint med solnedgång, men det får vi inte uppleva här. Solen går inte ner förrän i augusti.

Postat av: Caroline cK

Åh, vad jag blir avis!
Har fullt upp med uppackning och städ.
Kollegorna rapporterar 22´i havet,jag svettas och stängslar hagar...
Men ikväll ska jag nog åka en sväng o bada där himlen möter havet!

Postat av: Caroline

Visst ska det vara en skåning till det ;)

2007-06-12 @ 10:52:37
URL: http://aliceiunderlandet.webblogg.se
Postat av: sanna panna

otroligt imponerande brygga måste ja säga hmmm
men o behöva kuta 1 km får o kunna HOPPA i hahahahahahahaha..minns mina sommrar i Gnarp ja värsta sandstranden o låånggrunt där med :)
minns att alla sommrar som barn va fina o varma..hur kommer det sig?.....kram på dej
jag vill oxå bada där vid bryggan :-p

2007-06-12 @ 11:13:23
URL: http://raskan99.blogg.se
Postat av: Pialotta

Dä va en långer brygga annat än Åhusbryggan det:-)
Verkar ju hur skönt som helst.. längtar till hav o sandstrand nu.. kommer fler dagar..
Nu flyter jag bort.. glattar på tangenterna.. magen i uppror o ryggen krpnglar.. inget vidare alls just nu:-(
Ha de.. kram

2007-06-12 @ 19:24:09
URL: http://kafferasten.blogg.se
Postat av: Nette

DET var ingen dålig brygga minsann! :)
Du är duktig du som vågat dig på att bada - jag väntar till juli eller augusti...beroende på hur feg jag är då :)
Önskar dig en härlig kväll!

2007-06-12 @ 20:33:51
URL: http://enkelmenrar.blogg.se
Postat av: Think Twice

Bobby- Tack, visst är det härligt när solen skiner:) /Kram
Anki- Tack! Du var mig en riktig friskus, det hade jag nog aldrig vågat, fryser bara jag tänker på det!
Caroline-JAAAAAAAAAAAAAAAAAA:)
Sanna Panna-Vet inte hur dom har tänkt, men det blir ju litta gratis motion:)
Funderar..det du säger ligger mycket i det , men jag kan nog inte heller sätta fingret på det varför, men från dagens perpektiv upplevde man det så, kanske det rent ut sagt var bättre väder! /Kram
Pialotta-Framför allt så fläkta det lite mer längst ute på bryggan där man oxå kunde parkera sig, fast där var knökfullt denna dag! /Kram
Nette- Får väl erkänna att det är nu på senare år jag blivit lite tuffare när det gäller bada i havet, men gränsen sätter jag vid 17 grader, under det doppar jag inte ens lilltån:) Tack detsamma till dig!
/Kram

2007-06-15 @ 18:51:04
URL: http://blueblueeyes.webblogg.se/

image613Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentaren (sparas)

image270
Trackback