♥ Naturen lockar....

♥ Härligt nu är den här igen..."sommaren"  ♥

Åh dags att ta sig utanför boet igen:)
Som jag berättat tidigare har jag ju min "favvorunda"....utmed kusten bland klippor och stup...(där vill jag bo), men det är ju ett naturreservat och det får man vara innerligt tacksam för, att någon klok stifta det så en gång i tiden!

Den här turen..tar jag delvis för motionsbiten och den andra för den vackra naturen,
alltså två flugor i en smäll...♥

Ett litet bekymmer har det tyvärr givit mig, och det är att jag efter allt klättrande i den kuperade terrängen (ca 100 meter över havet) både uppför och nerför fått lite känning i den nedersta delen utav av ryggen...inte bara en gång utan flera gånger nu, så jag vet att det kommer just efter den här motionsturen.

Det jag vill komma till, är det nerför backar eller uppför som sliter mest eller är det kanske kombinationen, går det att träna bort..? Alltså tusen och en frågor som man funderar på nu, motion som skall vara så bra...åsso blir det så här:(

Okey!...Ska inte gnälla mer utan ska dela med mig lite bilder ifrån den härliga turen!
Opps! Höllt på att glömma, riktigt så härlig var den förstås inte, vi satte oss ner på bästa utsiktplatsen för att njuta några minuter..kort sagt det blev högst en...sen kom "sommarens" värsta plåga..."Ollonborrarna"...finns det något vidrigare flygfä än dom..?
Inte nog med att dom surrar in sig i håret...dom gillar att jaga livet av en oxå...
Så var glada ni i Norr för dom ska visst bara härja här nere i Sydsverige...fast ni fick ju dom stora "stygga" myggen istället....kan ju kännas som pest eller kolera:)
image406


image412

image413

Här har jag lagt upp några lila växter, kan tänkas det är "gräslök", men inte säker kan dom växa så vilt och går dom att äta tro..det luktar "gräslök"....Någon som Vet..?
image408


Socialare killar o tjejer än dom här får man nog leta efter, ingen blixt som skrämde bort dessa fotomodeller:)

image410

image414

image382


Kommentaren Sparas
Postat av: Anki

Ja tack gode gud att vi inte har ollonborrar och ej heller maneter.Myggfritt har vi haft nu i 4-5 somrar, men i år verkar de vara tillbaks=(
Så du tog dig en runda förbi bregottfabriken?
Snygg häck :-D Är det din eller nån brud på bregottfabriken som visar sin bästa sida?

Postat av: Caroline

Jag fick in en ollonborre på beskök i mitt kök härom kvällen. Kan säga han åkte ut fortare än kvickt (utan livet i behåll dessutom :D) Kram

2007-06-20 @ 08:27:35
URL: http://aliceiunderlandet.webblogg.se
Postat av: Nette

Fina bilder och kossorna verkar vara födda till fotomodeller (verkligen snygg häck)! :)
Ollonborrarna hade jag glömt bort - var tvungen att Googla lite - äckliga kräk...jag föredrar nog myggorna! :)
Kramar,
Nette

2007-06-20 @ 12:45:52
URL: http://enkelmenrar.blogg.se
Postat av: Pialotta

Härliga foton.. de där korna.. jag har en förkärlek till kossor.. det finns så många härliga sorter, både korthåriga o med långt hårsvall.. färger o annat.
Blåklockan har jag nog inte lyckats fånga ännu, men inte varit på bete ute där på ängen på någon vecka.. det blir nu dagen Midsommarafton (om nu inte regnet öser), då jag alltid plockar blommor och binder krans/kransar på just Midsommaraftonsförmiddagen.. brukar sitta på balkongen o bara njuta..
Hur blir vårt väder tro?? Snackar om regn. Fick just idag ett brev med posten till en inbjudan en sommarfest i dina hemtrakter.. Helsingborg. En av mina kusiner bor där..
Ont i ryggen, ja du får ta det lite mer piano o ta på de fotriktiga skodonen innan du börjar klättra:-)
Ha de gött ute där.. Kram

2007-06-20 @ 18:14:44
URL: http://kafferasten.blogg.se
Postat av: Caroline cK

Kan vara känning av Ischias, massera övre halvan av örat fr. fäste till ytterkant så kommer du åt området för ryggslutet och slipper"ontet". Auricularakupunktur...Det kommer att kännas mycket bättre!

Postat av: Paula

Blommor i all ära, men tack för dina underbara kossor! Själv var jag igår iväg o fotade lite lamm o höns och kalkoner, men dom hamnar inte i bloggen före helgen...
Ollonborrar, har jag aldrig hört talas om, pånåt sätt låter det lite som våra älgflugor! Dom sätter sig i nacken, fäller sina vingar och bits! Hur otäcka som helst, har hindrat mig från många bärplockningsutflykter!
Hoppas du slipper dem under helgen, ha en skön midsommar!

2007-06-21 @ 12:02:59
URL: http://paulaz.se
Postat av: Think Twice

Anki-Vi har dock en mindre variant av era anabolamygg, och en del knott på sina ställen dom är nästan värre...På tal om "häcken"...såå snygg är inte min...:))
Nettan- Tack! Hehe...JA man blev helt klart *impad* av deras mannekängvana:)) /Kramis
Caroline- Hihi...Där fick han.../Kram
Pialotta- Bugar o Tackar! Dom har visst lovat regn, får väl sitta någonstans under tak..synd härligare att sitta under en bar himmel!
Ja Helsingborg ligger bara en kvart ifrån mitt, du vinkar väl när du åker förbi?
Jo bra skor har jag...men det är väl bara och inse att man inte är sjutton längre:)) /Kram
Caroline CK- Tack för tipset, det ska jag genast prova, du har säkert rätt i att det är ischiasnerven...då jag känner av den lite annars med ! /Kram
Paula-Vassego var så lite så! Visst är det kul att fota just djur...klickar på dom flesta som kommer i i min väg!
Usch...dina älgflugor låter riktigt vidriga, har nog aldrig mött någon sådan *pust*
Dom där Ollonborrarna kommer först vid solnedgången, och sen försvinner dom igen lite senare!
Tack! Önskar dig detsamma Trevlig midsommar!

2007-06-21 @ 23:29:08
URL: http://blueblueeyes.webblogg.se/
Postat av: Bobby

Återigen ett härligt ko......llage ha ha hi ho.Träning ska ju vara nyttigt säger dom som vet.Kan det göra ont också? Kram Bobby

2007-06-22 @ 14:35:50

image613Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentaren (sparas)

image270
Trackback