♥ Planta=Pumpa ??

image393

Nu har jag ordnat fosterfamilj till min planta om det skulle visa sig att det behövs!image392
Jo den ska få resa ut till mina gamla hemtrakter på landet hos rödbeterkungen:)
Rödbeterkungen är 85 bast och kan det mesta om jordbruk, och det hörs väl på namnet vad han pysslat med! 
När han en dag satt hos mig i klippstolen visade jag honom min planta ute på balkongen och fråga honom om det möjligtvis inte kunde vara en pumpa jag hade sått vilket han oxå trodde.....I samma andetag  fyllde han ut texten och sa, den där kan ju bli riktigt stor och dom kan ju väga uppemot 90 kg...
Då lär min balkong rasa ner till fösta våningen...vilken katastrof...*hmpf*
Så vi kom överens att avvakta till nästa klippning igen och isf får han plantan med sig hem.
Det verka faktiskt som han tyckte det skulle bli riktigt kul, för han fråga mig oxå om jag inte hade två planter  för då  kunde han ha tagit en med sig på studs....men så var ju inte fallet.

"Apropå lotterna"....
Känns det som det blir en......The Neverending Story...
Har nu hämtat ut nya lotter och den här gången var det (bara) vinst på en....á 30 kr
Såååå spänningen fortsätter....:))

Imorgon / idag...ska jag äntligen ut på en ridtur...har faktiskt varit lite tunnsått på den fronten nu en tid,  men nu ska det förhoppningvis bli lite lugnare på jobbfronten..
så man kan ägna sig åt det som ligger en  allra varmast om hjärtat....dessa fyrbenta underbara varelser som skänker mig så mycket glädje och harmoni.image394

Få se hur det går...det är en av mina elevers häst...en glad o pigg herre, och så glad att härom dagen hade han lämna sin ryttarinna i sågspånet....hmmm hoppas jag slipper smaka på den..medicinen...

"Sunblock" som egentligen är en hopphäst...behöver ju även han kunna lite krumelurer, så det är där jag kommer in i bilden...ska bli riktigt kul hur som helst...♥

image395



image313

Kommentaren Sparas
Postat av: Anki

Hoppas du vinner respengar =)

Postat av: Caroline cK

Trevligt med en ridtur,hoppas att det går bra!
Skulle vara skönt att bara kunna ägna sig åt hästarna...Men åter till värkligheten(träningsvärk vid flytt,stängsling mm).

Postat av: Pialotta

Det där kan bli en riktig storkova, vem vet.. du delar väl med dej "systrar" emellan:-) Pumpa.. jaha så det var det det blev.. Ja herre min ge på enbalkong:-)
Ha dew kul på ridningsturen, bara det nu inte regnar på dej o hästen.. här regnar det och gjort stora delar av dagen..
Kram på dej

2007-06-15 @ 15:24:00
URL: http://kafferaasten.blogg.se
Postat av: Anki

Pudret till håret är från Schwarzkopf och heter OSIS+ Dust it. Funkar bra i mitt hår som är som babyhår.
Ha en bra dag!

2007-06-16 @ 08:39:52
URL: http://anki.webblogg.se
Postat av: Bobby

Det kan nog vara klokt att låta rödbeterkungen ta hand om pumpan så kan du ägna dig åt hästeriet istället.Kram Bobby

2007-06-17 @ 19:58:40
Postat av: Think Twice

Anki-Skulle inte vara dumt alls:)
Caroline cK- Hoppas du få ta igen allt det där med ränta sen, när flytten är över!
Pialotta-OOOOja fattas bara/syster:)) Ingen fara för regn har tak över huvudet, tack o lov:) /Kram
Anki- Okey! Tack...hitta det i min katalog!
Bobby-Helt klart, låter som en god ide:) /Kram

2007-06-20 @ 19:01:09
URL: http://blueblueeyes.webblogg.se/

image613Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentaren (sparas)

image270
Trackback