♥ Vart ska du resa i år på semester ?

Nu börjar det närma sig semestertider.....image388
Har ni redan planerat in något på er semester, eller kanske blir det lite lata sköna dagar här hemma!
Men om, vart isf hade ni tänkt er resa, blir det kanske en utomlandsemester ??image389

Själv har jag inte strukturerat upp något än, utan har blivit lite mer flexibel med åren och planerar  inte ihjäl mig längre...
Lite kommer så klart an på vädret, om den ska firas i
 
Sverige....image390

Annars kan det lika gärna bli en sista minuten resa någonstans

Mina sista  3 utlandssemestrar har oxå varit just restresor....

Den sista utlandsresan beställdes dagen innan och den gick till Turkiet förra året i augusti för 1495 kr för  en vecka!

Där finns egentligen ganska många fördelar med just en restresa, man kommer kanske till ett helt nytt ställe som man egentligen aldrig annars  hade haft en tanke på, plus att priset kan vara halverat om inte mera, boendet..kan även bli  4-5 stjärnigt, eftersom det oftast kan vara dom dyra resorna som just blivit  restade!
Alla eventuella tillägg som kan dyka upp, brukar jag normalt inte hoppa på.
Som extraavgifter för  garanterat Wc dusch på rummet..den skippar jag,
mest skrämselpropaganda...har haft wc dusch på samtliga mina..restresor.
I dom flesta hemförsäkringar ingår där oxå ett reseskydd, kan dock variera lite mellan  dom olika bolagen vad för eventuella skydd där kan ingå !
Plus att det blir någon 100 lapp billigare om du betalar resan hemma via internet och då själv skriver ut din biljett.....

Måste oxå tycka till lite om mina tre sista restresor som var!


..............Mat....Hotell....Väder....Service....Folket...Nöje/uteliv

image385
Turkiet/Marmaris
............****......***.......****............*****.........****.......*****
image391
image386
Rumänien/Neptun
...........****......***.........*****............*..............**.........*
image394

image387
Brasilien/Natal
........***........*****.........****.............*****.........*****......****
image393

Favoriten är så klart Brasilien, mest för det underbara glada folket med samba takter som hördes överallt, vänligare och hjälpsamma människor får man leta efter!

Som tvåa är helt klart Turkiet....vilket jag hade förutfattade meningar om innan jag åkte dit, men jag är av en positiv åsikt till det landet idag, god mat härligt badvatten,och omgivet av vackra öar!

Och sist Rumänien...dom hade behövt skickas på charmkurs hela högen, dålig service men god mat, bra bad och lagom varmt, men något sjabbigt och fattigt!

Ja det var bara ett litet tips ifrån mina resor/ har ni något bra restips?

image382

Kommentaren Sparas
Postat av: Caroline

Säg till när ni åker så hänger jag med som handbagage ;) Kram

Postat av: Caroline cK

Semester vad é de´!?-)

Postat av: sanna panna

hmmm ja jag börjar min sem ja imorrn ja...
flyttlasset går på lördag...
va de gäller sem de andra åren har vi inte åkt utomlands alls utan mest vart i stugan eller dagsturer...
Vi kanske drar när ongan flytta hemifrån :-p
Men jag har ju bott i Frankrike ju
jobbad eju med trav hästar där man vart ju en erfarenhet rikare o så fick man språket med sig hem..
KRAM

2007-06-14 @ 17:20:54
URL: http://raskan99.blogg.se
Postat av: Alkiz

Åh Brasilien lät ju underbart kul, det skulle jag med digga...Turkiet e ju billigt som tusan med...Ja jag vet i tusan vad det blir för vår del faktiskt...Har inte planerat, för är det kanonväder här hemma är det bättre att åka till vintern en vecka eller två...Vi har ju båt och då är det ju svårt att slå det att åka ut på sjön med den:)...
Vilken lyckad studentskiva ni med hade då:)...Vilka fina bilder..Måste bara besöka den där bryggan någon gång..29 grader i vattnet och långgrundt passar mig perfekt:)
Kramiz

2007-06-14 @ 19:35:10
URL: http://blogg.passagen.se/kristallery
Postat av: A

Hej du:) Har tyvärr inte råd att åka på semester...Men vi gör något kul ändå:) Jag har lagt in en länk till dig...Hoppas det är OK.

2007-06-14 @ 22:32:15
URL: http://amittilivet.blogg.se
Postat av: Nette

Brasilien - dit skulle jag gärna åka jag också! :) Min favorit är Paris men det kan gott hända att det är för att det är enda stället längre bort jag någonsin besökt! :D Så skulle jag vilja till London (till museet), Irland (se naturen), Skottland (besöka spökslott) och så vill jag se pyramiderna i Egypten. Många ställen vill jag alltså till men om vi åker någonstans i sommar blir det antagligen till Sverige (Kolmården) och upp till Jakobstad här för att hälsa på släkten. Släkten finns alltså i Jakobstad och inte på Kolmården...hehe....

2007-06-14 @ 22:43:10
URL: http://enkelmenrar.blogg.se
Postat av: Bobby

Spännande resmål du visar.Jag kan bara rekommendera att åka tågluffning.Det gav mig en enorm kick.Men okey det var ju typ 20 år sen så man kanske har blivit för bekväm för bohemlivet.Kram Bobby

2007-06-15 @ 00:03:18
Postat av: Think Twice

Caroline- Självklart stumpan..finns det hjärterum så finns det stjärterum:) /Kram
Caroline- Tror att det har något med att man inte behöver jobba, ligga i solstolen hela dagen och bara filosofera på livet:) *skratt*
Sanna Panna- Låter hur mysigt som helst med stuga, skulle jag oxå vilja ha...Åh Frankrike spännande upplevelser du haft, hade oxå planer som 18 åring att resa dit och jobba i Paris på ridskola, men min svåger satte käppar i hjulet..för det *snyft*
Alkiz- Ja Brasilien tror jag alla hade älskat, värst var nog den 40 gradiga varmen dygnet runt, ligger ju endast 5 grader ifrån ekvatorn så det var hett:))
A- Det var ju synd, men man kan ha trevligt endå, får vi bara fint väder så är det himla gött i Sweden! Helt okej..Ja tackar..*glad* /Kram
Nette- Skrattar gott, åt din humor:)) Låter spännande alla ställena du skriver om, Skottland låter helt i min smak..gillar oxå spöken:))
Hoppas du får en trevligt semester!
/Kram
Bobby- Säkert väldigt spännande att tågluffa, fast idag hade jag nog inte vågat med tanke hur det ser ut i världen..fast man får nog en helt annan upplevelse att resa igenom länder, att stanna precis där man tycker det lockar och bara uppleva mer:) /Kram

2007-06-15 @ 18:30:28
URL: http://blueblueeyes.webblogg.se/

image613Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentaren (sparas)

image270
Trackback