♥ "Vi fick väder"

Då var det över för den här gången  Midsommarhelgen...
Det blev ett ganska hyfsat väder vi fick till slut, dom hade ju lovat regn...så vi räkna kallt med det och dukade inomhus... Men det klarnade upp och vi kunde fortsätta firandet utomhus...
Efter maten var det dags för femkamp...
Fem grenar stod på programmet..allt ifrån pilkastning, kasta ringar, slå i 7tums spik, boccia,och luftpistol.......väldigt manliga grenar på min ära..:)
image444
Ska väl tillägga att jag var den enda från den kvinnliga sidan som deltog, åtminstone första rundan...så  någon seger tillföll då inte mig...tvåa som bäst blev jag dock på luftpistol med 3 träffar utav fem......kul att kunna sätta åt killarna på just en sådan gren..hmm har dom inte gjort lumpen kanske och skjutit en del där men oj .. förlåt... tänkte  visst bara  högt.....:))
Skrattar bäst som skrattar sist....
Sen var det inte så kul längre när jag blev utslagen på bocciat...som man säger upp som en sol och ner som en pannkaka...tack för det televerket..:( Där var jag väck från turneringen och kunde sålla mig till resten av åskådarna!
Kvällen fortsatte.....vi fick i oss lite gubbar med och frampå nattkröken blev det dans dock inte runt midsommarstången...utan mer åt kasehållet...till gamla goa låtar:
Natten rundades av med lite korvgrillning....och sen bar det hemåt!
Ja det blev åter en lyckad midsommarfest med många goa skratt, eller vad säger du Anita..?? (internt)

Lite från resten av helgen......
Lördagen var som upplagd för att bara slappa, och vädret verka lovande!
Dags att åka till smultronstället, på vägen hämta jag upp brorsan som först skruva på sig när han såg dom svarta molnen på himlen...
Ah sa jag det fixar sig nog... bara en liten skur på sin höjd!
På vägen till Ålabodarna ca en mil bort...öppna sig himlen, vi fick snabbt köra in till sidan och upp med suffletten i rappet, känns lite komiskt att fortsätta men man är ju optimist ut i fingerspetsarna....regnet fortsatte och vi satt kvar i bilen en stund, tills det sluta regna!
Ut med solstolarna och satte oss på först parkett, gick väl si så där en halvtimme..sen var det dags för  regn...inte mycket mer att göra än att packa ihop och dra sig hem.

Söndagen blev ganska snarlik, men nu rusta vi upp med paraplax för värmen fanns ju i luften och då det  bara var några 5 minuters skurar hit och dit så överlevde man det, har ju badkläder på "so whått" :D
Men folk vallfärda ändå dit och tog sina dopp..ingen dör ju trots allt av lite vatten!

Tyvärr så blev det inga foto....från midsommar då jag fick med mig fel laddare till kameran och batterit "dödde" så klart!

Men lite andra droppar har det blivit från helgen....

Så här fint lyste solen mellan skurarna...
image435

Har hittat lite nya finesser i mitt fotoprogram....bubbel bubbel...

image442


Droppen...."dripp"
image438

.....och droppen  "drapp"
image437




image439


image441



image443
    

Kommentaren Sparas
Postat av: Anki

Vilka fina bilder =)
Ja vi hade då tur med vädret :-D
Sol hela helgen, men idag är det lite småkallt o mulet.
Ska iväg o hyra en häst idag.

Postat av: Caroline cK

Trevligt med lite samkväm i midsommar! Bohuskusten visade upp den värsta regndagen hitills, men dagen efter var bra!(inte för maken, kanske men för mig. he,he)

2007-06-25 @ 08:39:15
Postat av: Caroline

Blev aldrig att jag tittade bort, hade fullt upp som du själv såg :) Men jag hade gärna spöat dem i luftpistol igen...man var rätt hyffsad på det :) Kram

2007-06-25 @ 11:14:34
URL: http://aliceiunderlandet.webblogg.se
Postat av: Anita

Ja, Sussie. Det var en trevlig Midsommarafton och väldigt många goa skratt.

2007-06-26 @ 07:09:35
Postat av: Nette

Jättefina bilder! Jag skulle hellre skaffa ny soffa men eftersom min bara är 2,5 år och jättebekväm kändes det som ett måste att ha den kvar...fast...det vete gudarna hur länge jag VILL ha den kvar NU efter att jag klätt om den! :D
Hoppas du får en underbar dag! Kramar, Nette

2007-06-26 @ 14:02:06
URL: http://enkelmenrar.blogg.se
Postat av: Pialotta

Du verkar då inte va rädder för vattenpussar du.. Nä då det får vara som det är när det ändå inte är som det ska va:-)
härliga droppfoton:-)
Fick just mail från mitt barnbarn.. Vill du kolla in på hennes nyss gjorda hemsida, så är adressen
www.freewebs.com/sanniedee
Hon är så duktig riktigt proffsigt gjort.. 14 år den 20 juli. Hästtjej, med massor av intressen just där.
Go o kärt barnabarn, den yngste av dom tre.
Kram på dej

2007-06-26 @ 15:48:26
URL: http://kafferasten.blogg.se
Postat av: Bobby

Tjusiga bilder.Tur att det sprack upp framåt midsommarkvällen för det är ju utomhus den ska firas.Kram Bobby

2007-06-29 @ 21:33:45
Postat av: Think Twice

Anki- Tack! Japp misstänkte nästan det, för vi hade ingen sol:(
Caroline cK- Femkamp är aldrig fel, ja tror nästan hela Sverige fick regn..synd på en sådan dag!
Caroline- Det går ju fler tåg...nästa år tar vi dom:)) /Kramkram
Anita- Håller med,så det ska vara!
Nette- Tack! Ser bra ut på bilden åtminstone, men så har du kanske synat den lite mer i sömmarna, hur som helst är det retligt när det inte håller så länge som man tänkt! Detsamma till dig och kramen!
Pialotta- Tackar! Ute på mitt smultronställe, brukar det inte regna så ihållande, vet inte varför men det tycks ligga mitt i en skarv mellan regnmolnen! Kikar in på sidan! /Kram
Bobby- Tack! Ja det klarna upp i grevens tid, åh tur vad juh det! /Kram

2007-06-29 @ 22:24:58
URL: http://blueblueeyes.webblogg.se/

image613Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentaren (sparas)

image270
Trackback