ο Fotografera

image68

I somras gick jag och köpte mig en ny digitalkamera, och det har blivit en hel del knäppande med den sen dess.
Jag har fått riktigt blodad tand på det här med att fotografera nu och vill därmed
fortsätta utveckla mitt fotande.
Kameran har en massa inställningar och finesser, vissa kan man ju gissa sig till när
man ser symbolen för sol, mörker, inne ute..osv.

Sen kommer man till överkursen (djungeln) resterande finessinställningar...
Skulle vara kul att få lite djupare kunskap om dessa.

Surfade runt här lite och hitta faktiskt en bok som jag tyckte lät intressant!


Knivskarpa bilder med digitalkameran!
Scott Kelby, mannen bakom bästsäljaren Photoshop för
digitalfotografer, har gjort det igen.
Denna gången tacklar han det allra viktigaste när det gäller digital fotografering, nämligen att använda samma knep som dagens toppfotografer för att få bilder med professionell kvalitet.
Och det är lättare än du tror.

Varje sida av boken "Digitalfotografi" innehåller ett råd som gör din fotografering bättre. Så fort du vänder blad, lär du dig en ny inställning,
ett nytt verktyg eller ett nytt knep.

Den här tänker jag nog slå till på för endast 219 kr....

Kanske någon som har ett bättre förslag på en bra bok?

Kommentaren Sparas
Postat av: Bobby

De e ju ok att lära sig lite tjuvknep när man fotar men anamma inte för mycket bara för då tror jag att lite av "personligheten" i dina fina foton går förlorad.kram Bobby

2007-03-14 @ 23:40:31
Postat av: Caroline

Kolla på adbrilis.se har billiga böcker och bra sortiment. Bara 19kr i fraktkostnad dessutom. Kram

Postat av: Caroline

Kolla på adbrilis.se har billiga böcker och bra sortiment. Bara 19kr i fraktkostnad dessutom. Kram

2007-03-15 @ 08:58:12
URL: http://aliceiunderlandet.webblogg.se
Postat av: pappa B

Hej vännen!
Det är en mycket bra bok. Sen skall du skaffa dig Adobe Elements 5 kostar under 2000 kronor. Då har du allt du behöver för att göra det bästa möjliga av och med digitalkameran.
Ut och skjut!

2007-03-15 @ 14:46:01
URL: http://www.pappab.webblogg.se
Postat av: Caroline

Haha skrev fel...lite yr så tidigt på morgonen. Adressen är adlibris.se :D

2007-03-15 @ 14:47:55
URL: http://aliceiunderlandet.webblogg.se/
Postat av: solgudinna

Jag har haft min kamera ett par år och igår såg jag att man kunde ställa den på olika avstånd för hand ( har haft den på automatik hela tiden ) hahaha.
Ja, man lär sig hela livet.
Kramelikram

2007-03-15 @ 20:43:35
URL: http://solgudnna.blogg.se
Postat av: Think Twice

Bobby,
Det ligger faktiskt en hel del i det du säger, men tanken är nog mest att få lite mer kött på benen! Kram

Caroline,
Jag kilar dit nuuuu! Opps du lurades på mig, provar igen:P Kram

pappa B,
Bra då vet jag att boken håller måttet, litar på *mästerfotografens* tips, tack då ska jag ut och klicka på allt som rör sig nu :) Kram

Solgudinna,
Hihi, då blir det en ny värld för dig med kanske, att hitta rätt bland alla miljoner inställningar hit och dit!
kram

2007-03-16 @ 10:16:39
URL: http://blueblueeyes.webblogg.se/

image613Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentaren (sparas)

image270
Trackback