ο Operation dagsverk!

Nu får det minsann lov att bli ordning och reda här på torpet.
Ibland måste man bara ta sig i kragen för att  komma till skott.

Jag har nämligen en ovanlig förmåga att låta bli att ta tag i dom
där tråkigaste göromålen...och ständigt skjuta dom framför mig.

Det värsta är att det ger mig så dåligt samvete sen, och kontentan utav det,
blir att jag tar tag i en annan mindre oviktig syssla istället som ett slags plåster på det dåliga samvetet.

Ska det vara så svårt att få tummarna ur a****et egentligen.

För hur lätt är det inte att bara ignorera vissa tråksaker...

Så nu har jag satt lite egna krav på mig själv.....
För det vill nog till....om det ska bli något gjort.

186226-41
Den här listan ska jag börja att  beta av på.....


* Göra klart min bokföring....blää..men tyvärr ett måstejobb....

* Ringa olika instanser...som är lika med långa telefonköer......hatar vänta!

* Tvätta rent fälgarna på sommardäcken...och även fixa nya däck...ett smutsigt jobb...som kostar.

* Rensa färdigt garderober......helgerån!

* Röja på vinden.....ett olustigt och kallt  ställe.


Åh i all väntan på detta....har jag nog trott att en chang skulle dyka upp och rädda mig från allt detta här....men nepp.

Finns där fler som jag...som sopar tråkjobben under mattan...?

Å, vilka knep tar ni isf till för att stöka undan dom ???


Kommentaren Sparas
Postat av: Dr S

Känner igen det där.
Jag skjuter upp tråkjobben till jag bara måste.
Jag har inga knep tyvärr.

Postat av: Bobby

Jag brukar alltid låtsas att jag lever i går så jag ska kunna skjuta upp saker tills imorgon.Det går hur bra som helst.Kram Bobby

2007-03-03 @ 13:23:58
Postat av: Alkiz


Hej Hej!

Men oj då skjuter du upp saker? Nu förstår jag inte vad du menar? Jag gör allt på en gång.... cross my fingers :)...

Nej känner mycket väl igen det där:)...Man har alltid en liten ringhög, och alltid minst en överfylld garderob..."Du har plats 48 i kön" Brukar det låta när man ska ringa.... Då är det skönt med högtalartelefon...så kan man göra annat under tiden:)....Men oj vad skön man känner sig när allt är klart:)...

Själv har jag just nu fastnat i spelträsket...hittat ett så kul korsordsspel på King.com....så där är jag mest hela tiden nu:)....Ja jo jag vet motionen blir lidande...men hjärnan får MASSA träning... :)

Ha en skön helg du me:)

Kram

2007-03-03 @ 15:25:54
URL: http://http://blogg.passagen.se/kristallery
Postat av: Think Twice

Dr S,
Det är väl så för dom alldra flesta..misstänker jag!
Alkiz;
Hehe, jag tror dig:P..Jomenvisst hjärnan måste ju oxå ha sin dagliga dos motion!
Det andra motionen lockar kanske mer nu när solen tittar fram och våren börjar ge sig till känna, fast bort med all snö först så är man fit for fight igen....here we come!!!!
Kramiz
Bobby;
Funkar det på andra hållet med:) Lev imorgon gör det idah...hahaha

2007-03-05 @ 00:15:45
URL: http://blueblueeyes.webblogg.se/

image613Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentaren (sparas)

image270
Trackback