ο Telefonterrorister......

Allergisk är ordet!
Just allergisk är jag mot dessa telefonförsäljare.
I Kväll när jag nyss hade kommit hem börja telefonen gå  varm från dessa eviga terrorister mf.
Eftersom jag har min rörelse i bostaden, så är jag tvungen att svara på dessa anonyma samtal.
Jag har lagt till mig med en lite tuffare attityd att tackla dom på, den första var visst från
tele 2 jag låter inte ens killen prata till punkt..och avbryter lika snabbt att jag inte är det minsta intresserad, ja men du har ju inte hört..just precis, det var grejen svara jag..du kan spara din röst
så får du försöka charma någon annan istället..och sen pang bom på med luren illa kvickt.

Jag hann precis lägga på luren när nästa ringde...den här kvinnan ringde för någon typ av undersökning!
Har du tid fråga hon mig ?  hum jo men visst...det tar bara 10 minuter, redan där ångra jag mig..men men, oki kör på.

Alla frågorna handla just om att handla varor och var ?
Tantan rabbla upp den ena frågan efter den andra, dom gick in i varandra frågorna..
Jag skulle bara svara med ett tal mellan 1-10 men frågorna blev knepigare och knepigare
därmed var jag tvungen att ifrågasätta vad hon egentligen ville ha svar på...?

Kärringen förklara snabbt du ska bara svara och det är jag som ställer frågorna...sa hon dessutom jäkligt irriterad.
Det här gjorde även mig irriterad och tänkte för mig själv, dina jäkla 10 minuter tog precis slut NU.

Okej tänkte jag du ska få dina siffror..."who cares", fattar jag inte så får hon vilken siffra som helst.

Så när hon kom till en av dom sista frågorna dyker denna upp..
Hur missnöjd/ nöjd är du med Ica....?
Ja vad tusan svarar man på det ?  Man fick ju inte fråga så jag sa en 2:a

Då reagera hon på det svaret, och var tydligen  inte helt nöjd med mitt svar.
Ja men, du svara ju tidigare  på den här frågan blablablabb nånting,
och börja formulera om frågan exakt likadan som innan , som om jag skulle bli klokare av det, och vet du inte så kan du svara VET EJ...kläcker hon ur sig först nu.

Ja höll på att säga på A svarar jag "skitkärring" och på B "Vet ej"....men sa det aldrig.
Okej sa jag då tar vi Vet ej på denna då...

Varning...gå inte på denna undersökning, för det första glöm att det tog tio minuter, här kan ni lätt dubbla  för det andra frågorna gjorda för yttre rymden, Månbas Alpha kallar.

Kommentaren Sparas
Postat av: Caroline

Haha så roligt....när det ringer sånna till mig lyfter jag luren i ca 2-4sec å sen lägger jag på igen :D

Postat av: Junitjej

Jag gillar heller inte telefonförsäljare, särskilt inte dom otrevliga!! En telefonförsäljare la bara på luren en gång.

2007-03-08 @ 21:18:36
URL: http://junitjej.blogg.se
Postat av: Bobby

Sätt skitkärringen i ica kassan istället en vecka så kanske hon blir lite snällare sen.Kram Bobby

2007-03-09 @ 00:36:52
Postat av: Trolda

Jag brukar bara slänga på efter deras två första ord...De första gångerna med oerhört dåligt samvete...NU känns det endast tillfredsställande! =D

Trolda - Godmorgon!

2007-03-09 @ 07:44:23
URL: http://trolda.blogg.se
Postat av: Frida

Man kan anmäla sig till NIX så slipper man dem!

2007-03-09 @ 12:22:03
URL: http://www.cultdesign.blogg.se
Postat av: solgudinna

Du får skaffa nix telefon, så slipper du dem.
Jag utmanar dig på min sida.
Ha en trevlig helg.

2007-03-09 @ 13:02:24
URL: http://solgudnna.blogg.se
Postat av: Alkiz

Åh fyy jag minns hur det var när jag hade firman...oj vad det ringde mycket säljare. Men nu är det hur lugnt som helst har skyddat nummer så jag slipper alla säljare superskönt...dom har LITE svårt att ta ett nej...och sen om dom blir sura...Nej fyy..

Hoppas du får en trevlig helg och att solen lyser på dig med:)

Min dator har fått knäppen skulle blogga men då kommer inte rutan fram där man ska skriva texten??...sen kommer jag inte in på min hotmail heller..skumt...// Kram Mia

2007-03-09 @ 14:00:29
URL: http://www.passagen.se/kristallery
Postat av: Think Twice

Caroline,
Jo det händer även här:P
Junitjejen,
Hur fräckt som helst att slänga luren i örat på en, när dom dessutom upptar någon annans dyrbara tid!
Trolda,
Exakt så har jag känt det med, inget jobb man skulle eftersträva precis:P
Frida,
Har hört talas om Nix, men inte riktigt satt mig in i det, om det evt kanske även spärrar dom kunder som ringer från andra företag med!
Solgudinna,
Ja dyker in på din sida...medetsamma till dig!
Alkiz,
Det värsta med vissa är att dom bollar över frågan till en själv, och i princip kräver att man ska motivera varför man dessutom inte vill ha skiten.
Tack...dom har ju lovat en del sol, gärna fär mig!
Ah vad tråkigt,låter skumt att det bara är där, har du provat köra med Ad-Aware..?
Hoppas det löser sig o trevlig helg!
kram

2007-03-09 @ 23:14:08
URL: http://blueblueeyes.webblogg.se/

image613Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentaren (sparas)

image270
Trackback