♥ Prestige


 

Prestige (The Prestige)

image133


Ännu en  mycket bra film har jag sett och med  mystik och magi inblandat!

Filmen är bland annat nominerad för 2 Oscar!
Den här filmen utspelar sig i London i slutet av 1800 talet, och handlar om 2
magiker vars intensiva rivalitet blir en lång kamp, fylld av besatthet, svek
och svartsjuka och med dödliga konsekvenser som utgång.
Bra skådisar var det med, för att nämna någon tex Michael Cain.
Mer överraskande var det att se David Bowie i en utav rollerna.

Mitt omdöme blir...186226-112186226-112186226-112186226-112+

Kommentaren Sparas
Postat av: solgudinna

Tack för filmtipset.
*små ler* Har du inte hört uttrycket surbullestan? det är Norrköping i ett nötskal.
Kram och trevlig helg.

Postat av: Partypinglan

Heeej!! Från en sjukling i Kalmar,...e sååå trött på detta nu:/..Och ute blåser sommarvind..Har fått nöja mig med att stå i fönstret och lapa in lite vår och sol...*dubbelsuck*..Men nu kommer helgen och då blir jag nog bra..lika förvånande varje morgon när man kraxande ska försöka säga något eller tar luren och lyfter den och det kommer bara fram ett Krhaa...
Åh du har varit ute och cyklat och trampat, vad härligt...2 mil Åhh nu ligger man i lä..det måste varit helt underbart och lite motvind med det är bra för mjölksyran det...Vilka fina linnen hon har shoppat då:9 *like*..Håller med postorder det är ALLTID något som är slut, och nästan jämt så klart det man helst av allt ville ha...Men visst det glömmer man ju jämt bort:)..
Massa med energikramar tebax, till månkvinnan från sjukpinglan...KRAAMIZ

2007-03-30 @ 13:02:11
URL: http://blogg.passagen.se/kristallery
Postat av: Mija

Hej hej, kul att du tittade in!
Nu återgäldar jag besöket och inser att din sida är en som jag kommer återkomma till..
;)
Ha de gått!

2007-03-30 @ 13:14:26
URL: http://mammamija.blogg.se
Postat av: Pialotta

Ja den tror jag säkert är bra.. får kolla upp den där.
Kul med tips på filmer.
Ha en skön helg på dej, jag har sett Let's ancen och Martin en av mina favvisar vann hela alltet ju.. Fast Tobbe oxså var så himla bra.
Kram

2007-03-30 @ 23:25:19
URL: http://kafferasten.blogg.se
Postat av: pappa B

Hallojsan gumman!
Håller med, bra film. Har återvänt från kundvagnsåkningen i Ullared och skall skärpa till mig med bloggandet. Fått klart för mig att det är en hel del fantastiska kvinnor som följer med på mina äventyr. Någon enstaka gubbe med!
Glad Påsk på dig och ät ägg

2007-03-31 @ 09:35:23
URL: http://www.pappab.webblogg.se
Postat av: Bobby

Tyckte också att filmen var bra.Hade bara lite problem med att hålla isär de bägge huvudrollsinnehavarna,jag tyckte de var lika som bär vilket förbryllade min lilla hjärna.Kram Bobby

2007-03-31 @ 12:02:55
Postat av: solgudinna

Tack, och trevlig helg.
Kram Helena.

2007-03-31 @ 13:00:18
URL: http://solgudinna.blogg.se
Postat av: Think Twice

Solgudinna-Jo när jag tänker efter så har jag nog det :)
Aliz- Trist att du blivit sjuk igen, får hoppas det går över snart.../Kram
Mija- Tack för ditt besök, å du är välkommen igen :)
PiaLotta-Gör det helt klart sevärd../Kram
Pappa B- Visst var den kanonbra, önskar Glad Påsk til dig med!
Bobby-Jo det har även hänt mig i vissa filmer, dock inte denna.../Kram

2007-04-03 @ 17:50:04
URL: http://blueblueeyes.webblogg.se/

image613Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentaren (sparas)

image270
Trackback