♥ Dressyrtävling

Har det varit sol ute i Sveriges avlånga land idag ????  image236
I så fall har jag missat hela föreställningen!
Snacka om bra "tajming"....
För en månad sen blev jag uppbokad till  att döma dagens dressyrtävling   i Malmö.
Och där har jag suttit hela dagen i ett mörkt och kallt ridhus...inte så mycket som en solstrimma syntes till. 
Förhoppningarna var i morse att tävlingen eventuellt skulle hållas utomhus, men icke sa nicke.....det var in i det mörka hålet som gällde.

image237

Fast lite roligt är det allt, ska inte bara gnälla men gud vad trött man är efter 5 timmmars intensivt dömande.

Plus att man måste hålla sig "helskärpt" hela tiden och använda båda hjärnhalvorna :)

Ja räkna ut att i ett program finns där ca 20 olika punkter som ska betygsättas och varje moment som ryttaren rider tar ca 15 sekunder....Under den tiden ska jag hinna iakttaga ritten bedöma den i en skala från 1-10 samt även hinna med att kommentera...under dom 15 sekunderna som  momentet tar!

Så här gäller det att ha huvudet på skaft!

Belöningen kommer efteråt...när ryttarna kommer fram och berättar att  dom  tycker att det var trevligt dömt och att dom fått  så många kommentarer i sin kritik, i min bedömning försöker jag alltid blanda in en positiv kommentar med dom negativa.

♥ Min egen filosofi lyder där....

Det är alltid enklare och ta till sig det lite "negativa" om det kommer lite "beröm" först!

Några foto från dagens tävling blev det inte, men detta tog jag på träningen i onsdags där årets första föl hade tittat fram och fått se dagens ljus......

image238

Godnatt från en som är totalt slutkörd!

Sov gott alla ute i bloggvärlden!

image209

Kommentaren Sparas
Postat av: Anki

Men vad söta föl :-)
Dem måste min dotter få se. Hon är ju "hästtokig".
Här har solen skinit, men jag har inte heller sett den så mycke. Jobbade igår.

Postat av: Caroline cK

Det är ju en hel del det hänger på när det är tävling! Kul att kunna åka runt till olika ridhus o titta på en massa ekipage,ändå!

2007-05-07 @ 12:51:05
Postat av: Pialotta

Min dotter och barnbar rider.. tävlingar har mitt barnbarn oxså bland..
Fantastiskt vad de lär sig de där små om de börjar redan innan de knappt kan gå.
Har varit ett antal gånger i ett sånt där ridhus du beskriver.. kallt är bara förnamnet .. Hyyyyyyyyyyyy

2007-05-07 @ 14:41:11
URL: http://kafferasten.blogg.se
Postat av: Alkiz

Brr... in i mörka hålan när solen skiner ...konstigt..det måste ju varit bättre om ni ridit ute i paddocken??...Här har det varit lite regn idag men det behövs supertorrt ju överallt...

Kram på dig:)

2007-05-07 @ 19:21:21
URL: http://www.passagen/kristallery
Postat av: Bobby

Du verkar ju va snabb i huvet.Det hade nog tagit mig 15 min istället.E hästarna trillingar?Kram Bobby

2007-05-11 @ 19:09:55

image613Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentaren (sparas)

image270
Trackback