♥ Efter regn kommer sol....

image293
Ja vädret ordna ju upp sig
här fram på eftermiddagen så man fick en anledning att släppa dammsugaren;)
Lördagen annars i sig har väl inte varit så värst upphetsande med tanke på städningen:)

Men eftermiddag blev det ut med fikakorgen och solen kändes riktigt skön, synd att alla miljoner flygfä tyckte likadant, det surrades av små ettriga varelser så fort man kom in i skog och buskage, men det känns iofs ganska somrigt och det är väl det man egentligen går och suktar efter nu..

Efter fikat blev det dags för den obligatoriska promenaden, jag har faktiskt ändrat om i min taktik lite när det gäller motionen... och nu är det bara  mördarbackarna i Glumslövs backar som gäller, och det suger fett....snacka om att man får mjölksyra...dom sista backarna  innehåller även 70 trappsteg som man ska ta sig uppför och är även  förenade med en viss livsfara då man för det första är ganska mör sedan tidigare, och dessa trappor består endast av en tunn framkant sen är resten  urgröpta som en "soppeslev"....japp då är man inte så tuff längre vill ja lova :)

Bild i från dagen.....
Finns det något som är vackrare och luktar mer gott än syrener ?

186226-290



image240


Kommentaren Sparas
Postat av: A

Vi fick också bättre väder framåt kvällen....Vilken underbart vacker bild......Ha en bra dag:) Kram...

Postat av: Anki

Jättefin bild :-d
Ta't lugnt i backarna.

2007-05-20 @ 09:17:58
URL: http://anki.webblogg.se
Postat av: Kristina

Fin bild:)

2007-05-20 @ 17:43:53
URL: http://thisis.blogg.se
Postat av: Kristina

Plockade in lite Syrener idag å dom luktar ljuvligt:)

2007-05-20 @ 18:14:29
URL: http://thisis.blogg.se
Postat av: Anita

Hej!
Väldigt vacker bild på syrenerna.
Kram

2007-05-20 @ 20:20:29
Postat av: solgudinna

Ja, vilken sommar vi fick idag. Synd att det blev en dag igår med ösregn.
Kram

2007-05-20 @ 23:53:15
URL: http://solgudinna.blogg.se
Postat av: Caroline

Ang.syrener...Detta påminner mig om när jag skulle sluta i nian. Klassen hade kommit överrens om att vi skulle köpa varsin ros till vår fröken. Men jag kunde inte med att fråga min mamma om pengar. Men samtidigt så kunde jag inte med att komma utan blomma. Så istället så plockade jag en enorm bukett med syrener och la in det i aluminumfolie(man tager vad man haver). Mina klasskompisar blev jättearga på mig MEN när jag gick fram till fröken och skulle hämta mitt betyg på samlingen och jag lämnade mina syrener så sken fröken upp och sa högt inför hela klassen: Men Caroline, vilka underbara syrener!! Hur kunde du veta att det är min favoritblomma!! Tjiii fick dom;-)

2007-05-21 @ 11:47:52
URL: http://carolinelanden.blogg.se/
Postat av: Bobby

Hade jag inte varit så stopp i näsan så hade jag nog känt blomdoften även framför datan.De e bra med jobbiga backar i motionssyfte,man både bränner o bygger muskler samtidigt.Kram Bobby

2007-05-21 @ 22:01:48
Postat av: Think Twice

A- Tack! Vad skönt att det sprack upp till sist
Kram och detsamma till dig!
Anki- Tack...ja man får jobba hårt för dom rackars kilona som ska bort:)
Kristina- Tack! *glad*
Kristna- Åh vad härligt:)
Anita- Tack! Kul att se dig här! /Kramen
Solgudinna-Ja nu får sommaren gärna stanna här!
/Kram
Caroline L- Det är ju tanken som räknas, en tiopoängare till dig där som valde syrener till fröken:)
Bobby- Hmm...då missar du många härliga lukter...bra att du peppar...då är det bara å köra på nuuuu:)

2007-05-21 @ 22:52:01
URL: http://blueblueeyes.webblogg.se/

image613Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentaren (sparas)

image270
Trackback