♥ Sommar o Sol

Ja nu börjar det lukta sommar på riktigt!image302

Åhh var befinner man sig inte, om inte på stranden en sådan här dag:)
Givetvis intog jag mitt lilla "smultronställe"....i vanlig ordning!
Solstolen vecklades ut bikinin klädes på och bästa  ryggläge intogs förstås!

När jag låg och titta ut över havet, kunde jag inte undgå att lägga märke till, att det även hade blivit tillskott i flera ankfamiljer.....små söta ankungar simmade runt därute!image304

I början syntes där till 10 vuxna ankor och efter ett tag var det bara 8 ankungar kvar som simma runt där utan  någon som helst tillsyn utav "vuxna" ankor vilket förvåna mig....

Har ju sett förr om somrarna när det närmat sig en stor "Trut" tex i luften då har anksignalen gått och vips så har alla dom små varit tätt samlade  runt dom stora ankorna igen!

Tillslut gav sig 4 småttingar iväg på alldeles egen hand och långt bortom all uppsyn från där dom tidigare uppehållet sig...ankföräldrarna var som bortblåsta....


Ligger man som jag och följer allt så här så kan  man inte låta bli att bry sig...dom här små hade ju inte ens lärt sig flyga...lite märkligt att ingen större anka tog notis om dom.

Och var i herrans namn höll dom hus ??
Ja ett tag var jag på väg att ringa barnavårdsnämnden :)
Sådana här är ju direkt olämpliga som förälder..hmpf....



image295 image296

image297


image298


image299


image300


image301


image240

Kommentaren Sparas
Postat av: Anki

Åh vilka härliga bilder :-D
Föräldrarna kanske drack kaffe eller nåt o barnen fick leka ensamma.

Postat av: A

Vilka härliga bilder.....Tack för buketten förresten:)

2007-05-21 @ 11:27:10
URL: http://amittilivet.blogg.se
Postat av: Kaffebönan

Ha ha ja du.. fick du iväg något samtal.. Härligt o bara ligga o spekulera o spana en sådan här dag, men BIKINI.. nä inte har jag plockat fram den ännu.
Cykelfärd genom city igår.. mamma behövde min uppmärksamhet så det blev en Stadendag, otursamt nog.
Ha de gött.. nu väntar solstolen.
((Kram))

2007-05-21 @ 14:17:09
URL: http://kafferasten.blogg.se
Postat av: Caroline

haha du är rolig du!

2007-05-21 @ 14:37:34
URL: http://aliceiunderlandet.webblogg.se
Postat av: Kristina

Vilka roliga och härliga bilder:)

2007-05-21 @ 18:13:04
URL: http://thisis.blogg.se
Postat av: Bobby

Ja stackars småttingar.man skulle rulla föräldrarna i tjära o fjädrar.Kram Bobby

2007-05-21 @ 21:58:17
Postat av: Think Twice

Anki-Tack! Faktum med är att dom höll sig borta under dom tre timmarna jag var där!
A- Tack! Å vassego!
Pialotta- *Skratt* nix inga samtal...men stackars ungar..../Kram
Caroline- Man gör så gott man kan :P
Kristna- Bugar o Tackar!
Bobby-milt sagt ja! /Kram

2007-05-22 @ 18:48:21
URL: http://blueblueeyes.webblogg.se/
Postat av: kvigan

BIKINI?????????
hepp tar välan sådär en månad till
här e de ju vinter än*skrattar*
hafel å drivis*ler*

2007-05-22 @ 19:07:41
Postat av: Think Twice

Kvigan- *Skratt*...den åkte på redan för en månad sedan...här är det runt 20-25 gr vissa dagar nu!
Man har svårt att fatta att det fortfarande är vinter i vissa delar av landet, nu när värmen har kommit hit...men jag skickar upp lite sol till dig genast:)

2007-05-22 @ 19:21:26
URL: http://blueblueeyes.webblogg.se/

image613Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentaren (sparas)

image270
Trackback