♥ Värsta Hitchcock-promenaden......

Ja den här promenaden blev långt ifrån vad jag hade kunnat föreställa mig!
Tänkte att det kunde vara dags att röra lite på dököttet idag, så jag smet iväg och hämta med mig syrrans lilla hund....hade planerat att gå en riktig långrunda....

Promenaden började ganska mysigt solen sken och kosserna mua, Lille fostersonen Zack som jag hade med mig fick lukta på kossorna...det gick bra ända tills en kossa fnös till , då satt han klistrad som en liten  kissekatt emellan benen på mig...så tuff e han:)

image259


När vi kommit till halva rundan, var det dags att vända hemåt...då fick jag plötsligt  för mig att improvisera lite på  nya outforskade vägar som kunde taga oss hemåt!

Vi kila ner mellan fiskehyddorna och gubbarna som stod där tittade samtidigt upp lite sneögt under tiden som dom pulade med sitt......känslan jag fick var att jag kanske var inne och trampa runt på deras revir...så istället fråga jag om det gick att ta sig fram och förbi där som en utomjording, och jojomensan  det gick då alldeles utmärkt!

Titta man framåt...förstod man att terrängen inte var den allra bästa!
Men lille Zack stod tålmodigt och vänta på mig ialf!

image260


Vi pinna på så gott det gick där...när jag kommit en bit längre fram fick jag syn på något som låg i vattnet.....

image261


Först trodde jag att jag såg i syne....men klia mig i ögonen igen och fick syn på en kossa som låg där.
image262

image263


Å mycket riktigt när jag kom närmare fram så låg där en ko....jag var ju inte riktigt säker på om den levde.....men efter stund förstod jag att den var död!
Usch obehagligt på någotvis att se djur sådär, samtidigt som man undrar om ingen saknar den och vart den kom ifrån eventuellt kan den ju ha försökt att ta sig hit simmandes från Ven.....Vem vet...?

Efter att ha pratat med några människor som bodde där...begav vi oss vidare för hemfärden!

Här kunde det väl räcka med intryck...men nejdå!

När vi kommit oss en bit på vägen får jag syn på en massa lösa hundar, jag stanna till och väntade på att ägaren skulle koppla sina lösa hundar  (3 st)

Hon ber sina hundar att sitta/ligga eller vad det nu var och samtidigt säger hon okej till mig att jag kan ta mig förbi!

Det var två stora svarta Labradorer och en Jack Russel

Gubben hennes hälsade lite nickande på mig...och höll sin Terrier kopplad.

När jag hade kommit jämsides ungefär med hennes hundar reser sig båda upp samtidigt och går direkt till attack mot min hund.......
Hundarna for från alla håll och kanter ....det ända jag kunde göra var att försöka hålla undan min bakom ryggen så gott det gick och själv försöka vara den som kunde utgöra hindret......under tiden står kärringjäveln helt overksam....som en jävla zoombie!
Raggen hade rest sig på båda hundarna från nosen ända bak till svansroten och käftarnas smack avlöste varandra i luften i jakten på sitt lilla byte....

Med tanke på att dom här hundarna är tre ggr så stora..hade det blivit hackemos om jag inte hade lyckats värja undan min hund...i stridens hetta...

Samtidigt som min inte kunde komma undan för egen maskin..då han var kopplad!

Till slut skrek jag rakt ut ta fast dina hundar för jävelen...
Jag hade fullt upp eftersom dom kom från både hållen...men inget hände!

Till slut var jag tvungen trots att jag är djurvän...ta sats och sula iväg den som stod i kast att hugga min hund över ryggen....Då börja kärringen röra på sig!

Efter en stunds tumult...fick hon fast hundarna...och sittande med båda nertryckta av hennes händer som höll dom nere i nackskinnet....då säger hon...Nu kan du gå förbi.....inte så mycket som en ursäkt!
Själv var jag rosenrasande och kände inte för att stanna kvar....med tanke på att hon fortfarande höll dom i nackaskinnet....ja menar hur i h***veta skulle hon klara att hålla kvar två då det nästan kan vara omöjligt att hålla kvar en hund i det tillståndet av den storleken!

Shit vad jag stör mig på människors nonchalanta inställning som tror att dom har världens kadaverdisciplin på sina djur.....man kan aldrig vara till hundra procent  säker när det gäller djur!

Men tur tur allt slutade lyckligt med lille Zack och han slapp ialf att bli uppäten!

image264

image240

Kommentaren Sparas
Postat av: anca

Usch vad läskigt det där med kon i vattnet!!

Men vilken dåre till hundägare såna som hon borde inte få ha hund!!! Tur att lille Zack klarade sig lyckligt undan den här gången!

Postat av: Caroline cK

Uj,uj Det är ju det där med djur och människor!

2007-05-16 @ 08:15:23
Postat av: Anki

Ja en del tror att de har pli på sina hundar, men icke.
Äckligt med kon i vattnet

2007-05-16 @ 08:43:00
URL: http://anki.webblogg.se
Postat av: Caroline

Hihi....ja där ser man vad som kan hända en helt vanlig tisdagskväll ;) Kram

2007-05-16 @ 08:57:35
URL: http://aliceiunderlandet.webblogg.se
Postat av: Kaffebönan

Det var det värsta jag hört på länge..Jag kan se dig framför mig och hela händelsen.. fy för.. hundar kan man inte lita på, så det fodras en matte som verkligen kan hantera.. inte ska hundarna vara okopplade vid offentliga platser :-(
Jävla kärring var det..
Jo det är en av mina favoriter som finns på min blogg.. John bon Jovi med Bed of Roses.. har skrivit det nu. Har honom på menyraden oxså, så där är bara att klicka om man vill ha musik under arbetet då man läser :-)
Han har jag haft på min blogg innan oxså så därför skrev jag inte det först :-)
Ha de gött kram

2007-05-16 @ 11:57:14
URL: http://kafferasten.blogg.se
Postat av: Kaffebönan

Det var det värsta jag hört på länge..Jag kan se dig framför mig och hela händelsen.. fy för.. hundar kan man inte lita på, så det fodras en matte som verkligen kan hantera.. inte ska hundarna vara okopplade vid offentliga platser :-(
Jävla kärring var det..
Jo det är en av mina favoriter som finns på min blogg.. John bon Jovi med Bed of Roses.. har skrivit det nu. Har honom på menyraden oxså, så där är bara att klicka om man vill ha musik under arbetet då man läser :-)
Han har jag haft på min blogg innan oxså så därför skrev jag inte det först :-)
Ha de gött kram

2007-05-16 @ 11:57:15
URL: http://kafferasten.blogg.se
Postat av: Ingrid

Ååh, så tråkigt med kon :(
Och vad arg man blir på de som inte kan hålla koll på sina hundar :[

2007-05-16 @ 13:01:44
URL: http://attvarajag.wordpress.com
Postat av: Linda

Jag hatar folk som låter sina hundar gå lösa och inte har någon pli på dem.
har vart med om det själv men denna hund försökte attackera mig :/ Ägaren sa bara äh ingen skada skedd och gick därifrån. Otrevlig människa det med

2007-05-16 @ 19:06:58
URL: http://www.lindasgarderob.webblogg.se
Postat av: Sue

Ja det var ju en Spatsertur som verkligen kan gå in under kategorin thriller.....

2007-05-16 @ 19:36:16
URL: http://sue.blogg.se/
Postat av: Norpan

Herregud vilken fartfylld dag.
Själv har jag brottats lite med din dotter idag!!! Alltid lika kul ;)

Sköt om dig!

2007-05-16 @ 19:37:50
Postat av: sanna panna

men hallå KON?? ringde du nån så dom skulle komma o hämta den??......en KO död i vattnet blä stackarn undra hur länge den hade legat i vattnet ju??.......ja skulle blir hel toki om ja mötte nån som inte varken hörde eller gjorde NÅTT för att koppla sina hundar grrrr
kram

2007-05-16 @ 20:03:56
URL: http://raskan.99blogg.se
Postat av: Junitjej

Stackars kon, som låg där död!!!
Tur att din hund slapp bli uppäten!
Promenaden var som rubriken säger.

2007-05-17 @ 13:01:51
URL: http://junitjej.blogg.se
Postat av: Bobby

Hade jag vatt i dina kläder så skulle jag hämtat den döda kon o slängt på kärringen.Kram Bobby

2007-05-17 @ 23:50:10
Postat av: Think Twice

Anca- Man kan ju alltid hoppas hon lärde sig något efter den här gången!
Caroline cK- Ja, suck.... ett kapitel för sig!
Anki-Ja det berör så mycket mer att se så stora djur döda!
Caroline- Exakt, man vet aldrig vad som lurar bakom knuten! /Kram
Pialotta- Ja i dom läge är det svårt att spara på kommentarerna.../Kram
Ingrid-Ja det var bara förnamnet *arg*
Linda- Oerhört nonchalant...att inte ens kunna be om ursäkt...när felet är helt och hållet deras!
Sue- Sant Sant:)
Norpan- Hihi ja här händer det grejer vill ja lova....hmm du brotta väl inte ner henne hårt :) /Kramis
Sanna Panna- Precis...man blir komplett galen på sådana!
Junitjej- Nä fy usch för att drunkna, ja den lilla hade änglavakt!
Bobby- Ja och det hade ändå varit lindrigt för henne grr

2007-05-21 @ 22:19:13
URL: http://blueblueeyes.webblogg.se/

image613Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentaren (sparas)

image270
Trackback