♥ Kändispersonen

Ja nu skall jag inte hålla er på halster längre
Den kändispersonen jag sökte var Annifrid Lyngstad image571

När vi ändå är inne på Temat ABBA...så måste jag berätta vidare om hur just ABBA gäckat mig genom åren.... i hopp om att få se dom live!



Första gången var när jag var 19 år och jobbade på danspalatset strandpaviljongen med min dåvarande kille som också jobbade där.

VI fick lite inside information från högre instanser att ABBA skulle komma dit och göra en spelning  inför sin världsturné, det var mycket hysch hysch runt detta och därför lät man lite vilseledande information läcka ut bl.a sa man att det var Village People som skulle komma, detta mest för att man befarade hysteri och folkstormning om den rätta gruppens namn skulle tillkännagivas, och det  var även väldigt begränsat med biljetter och utrymme, vid samma tidpunkt var jag väldigt nykär och hade bokat en resa till Tunisien exakt på samma tidpunkt som ABBA skulle komma... till våran stad.image574

Så här stod det i tidningen...klicka
här

Så det var knappast tänkbart att ställa in den resan, men med facit i hand så borde vi stannat hemma och hellre sett ABBA uppträda live då Tunisien är ett ställe jag aldrig tänker återvända till så länge jag lever.

Det enda positiva med Tunisien på den resan, var kanske för min dåvarande kille som fick ett lukrativt erbjudande från en arab under vistelsen, då denna arab  ville byta till sig mig mot 18 image572...själv visste jag inte om jag skulle skratta eller gråta, men den store förloraren måste ändå ha blivit  min fd kille till slut då han fick gå helt tomhänt några år senare då vårat förhållande tagit slut ;)

Sen gick det många år ända fram till 1997 då jag var spekulant på en 3 åringt fullblodshäst som stod uppstallad på ett försäljningstall och nyss blivit inriden, det var nära att det hade blivit en affär den gången, men omständigheterna runt om mig ville annat, fick lägga ner köpet som annars förmodligen hade blivit en uppgjord affär med självaste Benny Andersson som var uppfödare och ägare utav hästen.image573

Några år gick och 1999 blev min gård såld, och jag flyttade min sista häst till en bonde ute på vischan.
Efter ett tag visade det sig att bonden var väl bekant med Annifrid som hade sitt sommarställe bara ett stenkast bort och där samma  bonde arrendera marken så hans hästar gick och beta alldeles utanför Fridas hustomt.

Det visade sig vara fler i stallet som hade med Frida att göra, den här andra mannen såg till  hennes hus då hon inte var där, därför fick jag ofta veta när Frida var på plats.

Givetvis passade  jag då på  under mina ridturer att passera just där, tror jag slet upp grusvägen utanför i hopp om att bara få se en enda glimt utav henne, men  jag fick aldrig så mycket som se en skymt av henne.

Det är egentligen ganska lustigt så rysligt nära det har varit genom åren att jag fått se någon utav mina stora ungdomsidoler live, men det är bara att inse fakta att  närmare än så här än till  Annifrids hustomt verkar det inte bli, men alltid något sa han som fick se Åmål!

image565

Kommentaren Sparas
Postat av: Mia

Oj, det hade jag aldrig kunnat gissa! Fasiken så nära du har varit...kanske nästa gång? ;-)

Postat av: Anonym

ja ha, Frida!
Är inte hon gift/sambo med något kungligt nu för tiden?
Själv så var jag mest förtjust i Agneta då de slog igenom.

2007-09-14 @ 22:50:42
Postat av: Think Twice

Svar till Anonym
Jo hon var gift med en Prins (Heinrich Ruzzo) i 15 år, men han avled 1999 i cancer sorgligt nog!

2007-09-14 @ 23:00:49
URL: http://blueblueeyes.webblogg.se/
Postat av: ejmis

Man får leva på hoppet, det är ju inte för sent än =)

2007-09-15 @ 00:01:10
Postat av: Caroline

Hihi!! Jag hade rätt ju!!! Kram Carro

2007-09-15 @ 06:57:09
URL: http://carolinelanden.blogg.se/
Postat av: Nette

Nämen, hur kan man bara ha sån otur? Så många chanser och så många gånger riktigt nära och så blir det inte av en enda gång? Det måste ju vara någon mening med det hela? Din pojkvän sitter förmodligen än idag och ångrar att han inte tog kamelerna...hehe! :)
Kram!

2007-09-15 @ 11:00:16
URL: http://enkelmenrar.blogg.se
Postat av: Caroline

Sara & Jag är the winners....läskigt lika svar :D Kram Kram

2007-09-15 @ 12:28:35
URL: http://aliceiunderlandet.webblogg.se
Postat av: sanna panna

japp ja hade rätt sträcker på mej men de va ju efter det VI fick en ledtråd till...hihi...
ha en underbar helg ,min helg tillbringar ja på jobbet....30 timmar natt över helgen ..pust

2007-09-15 @ 14:08:24
Postat av: Anki

Ja det har varit nära många gånger=) Men du ska se snart blir det väl på riktigt.
Hälsningar från ett regnigt norrland.

2007-09-15 @ 14:11:33
URL: http://anki.webblogg.se
Postat av: Mia

Kan tänka mig att pajen blir kanon med grovrivna päron också, men du blir ju inte av med så mycket på det...bara ett par stycken *L*

2007-09-15 @ 15:40:42
URL: http://matmia.blogg.se
Postat av: Gunnel

Haha...var ju inte ens nära
Det där med Tunisien stämmer på mig med. Jag var där EN dag (var på kryssning) när jag var 19 år och jag sa då...aldrig mera.
Jag undrar om din föredetting gruvar sig idag att han inte antog budet :O)

2007-09-15 @ 17:54:32
URL: http://djurvannen.blogspot.com
Postat av: Carina

det var jag som var anonym :/
(Gick lite för fort)
Tack för svaret på frågan

2007-09-15 @ 18:31:05
URL: http://goldiesmatte.blogg.se
Postat av: Mia igen!

Usch!! Håll i er där nere!!!

2007-09-15 @ 18:40:45
Postat av: ejmis

Vi har en liten gård bara, stallet har bara 4 boxar och så har vi en "lösdrift" också.
Har 3 egna hästar och sen tar vi emot konvalecenter eller unghästar åt andra.
Det kan vara som du tror att travhästar är lugnare eller så är dom bara annorlunda hanterade, jag vet faktiskt inte. Kan vara väldigt beroende på individ också såklart.

2007-09-15 @ 19:01:21
Postat av: solgudinna

Jag har jobbat i närheten av hennes hus i Glumslöv, därför visste jag att det var hon.
Ha en härlig helg, kram.

2007-09-15 @ 19:16:22
URL: http://solgudinna.blogg.se

image613Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentaren (sparas)

image270
Trackback