♥Hösten på väg.....

Då har den här veckan åter tagit sitt slut, det blev ett relativt lugnt veckoslut, vilket var ganska skönt, efter två aktiva helger på rad då det först var en möhippa och sen 25 års fest.
Men nästa helg då ringer bröllops image556 för min systerdotter som skall gifta sig!
Åh jag har fortfarande  inte kommit på någon lämplig present att ge bort, under tiden har paret hunnit med att flytta in till ett nytt hus, och jag vet inte exakt vad som fattas i det nya hemmet.
Men är det någon som har en snilleblixt, tar jag tacksamt  emot.

Det känns att hösten börjar närma sig, jag var ute och motionerade i skogen där marken nu börjar täckas utav gula löv, ekollonen är fortfarande gröna och björnbären har mognat på många ställen. 
Fick faktiskt syn på Micke image557, det är  minsann inte var dag  som man snubblar över en sådan listig rackare, men den var lika röd o grann som vargen i  rödluvan...så den sagan måste vara sann;))

Bilder ifrån helgen.....

image558

image559
Ja det var en liten kluring.....den här
Det här trädet stötte jag på för första gången när jag var på Samsö i somras.
Innan dess har jag aldrig i mitt skapta liv sett något liknande, (skulle vara päron isf)
Många av er visste ju faktiskt...(höjer ögonbrynen) vad det var....."applåder"
Rätta svaret finns på bilden.......;))

image561




Kommentaren Sparas
Postat av: Anonym

Danska kan jag inte......men gissar på att det är fikon

2007-09-02 @ 21:39:46
Postat av: Caroline

Typ fikon eller något men gott såg det inte ut att vara iaf :) Puss & Kram

Postat av: Helen

Säger som de andra två att det Är fikon.
Tack för att du tyckte att mitt hår blev bra.
Ja du det där med bröllopspresent är alltis svårt, hur gamla är de o hur är prisklassen?
Kram o God natt när det nu blir.

2007-09-02 @ 22:03:57
URL: http://qristall.blogg.se
Postat av: Norpan

Jepps, det är fikon!
Jag har fått en fikonexplosion över mig en gång!
På Cypern var det värmebölja och säkert 50 grader varmt, vilket gjorde att fikonen mognade super snabbt. Så snabbt att de exploderade! Passande att vi hade världens största fikonträd vid poolen också!!! Du kan ju räkna ut resten ;) Kramar

2007-09-02 @ 23:19:24
Postat av: sanna panna

ja de stämmer bra de HÖSTEN JAG ogillar inte hösten jag har hellre häst än vinter hmm ska ja säga som bor i NÅRRLAND...hahahahahah....
nääeeee du jag har ingen BILD alls va de kan vara.....är inte så dukti på de dänne je '
kram på dej

2007-09-03 @ 09:54:37
URL: http://raskan99.blogg.se
Postat av: Mia

Jag tycker det ser ut som fikon??!!
Är urkass på presenter så nåt förslag får du inte (om inte brudparet själv kan tipsa lite?)

2007-09-03 @ 10:36:43
URL: http://matmia.blogg.se
Postat av: Anonym

Jag tycker det ser ut som fikon??!!
Är urkass på presenter så nåt förslag får du inte av mig (om inte brudparet kan tipsa själva?)
Blev det dubbelt nu, är lite vimsig...*L*

2007-09-03 @ 10:39:17
Postat av: Pialotta

Kan det vara kastanjer?? Vet inte faktiskt:-)
Bröllop kan vara ett kul inslag i vardagen, men present? Det finns ju hur mycket som helst.. ta reda på vad som saknas eller åk upp på Ikea och välj och vraka.. det finns hur mycket kul som helst.. var där igår:-)
Pözz

2007-09-03 @ 14:36:58
URL: http://kafferasten.blogg.se
Postat av: solgudinna

Vackra bilder. Jag tycker det ser ut som valnötter.
Kram.

2007-09-03 @ 19:40:53
URL: http://solgudinna.blogg.se
Postat av: Marie

vilka fina bilder, du är duktig på att fota och arbeta i photoshop! Jättefint!
Och vad är det ????? Päron kanske
=)

2007-09-03 @ 20:12:03
URL: http://marie2u.blogg.se
Postat av: Anki

Tycker det ser ut som fikon.

2007-09-03 @ 20:29:37
URL: http://anki.webblogg.se
Postat av: Gunnel

Det ser ut som fikon...
Jag har ännu inte kommit till skott med att testa att göra fint med mina bilder men men rätt som det är så händer det något :O)

2007-09-03 @ 21:16:39
URL: http://djurvannen.blogspot.com
Postat av: Think Twice

Anonym-Bra gissat visst är det Fikon!
Caroline-Det kan jag säga dig att har man ätit en ber man inte om fler;)) Kramis
Helen-Alldeles korrekt;)
Norpan- Jaså dom kan vara små tickande *bomber*, och det blev fikonregn nu förstår jag.....tur att poolen var bredvid, så sliskiga och fulla av kärnor som dom är;)) Kramkram
Sanna Panna-Håller med dig hösten kan vara riktigt fin med alla färger i naturen...vintern kan jag lätt hoppa över!
Mia-Bravo...javisst är det fikon...det går väl inte att försöka lura en kock på det;))
Pialotta-Javisst finns det mycket fint på Ikea, men svårt när paret har lite egna uppfattningar om hur hemmet skall se ut! /Pöss
Solgudinna-Tackar! Det var fikon;)) /Kram
Marie-Bugar o Tackar, det är så kul med fotoprogrammen och dom tar lång tid att lära, men jag kämpar med det och man lär sig något nytt där varje dag...Hehe...ja hade nog oxå gissat på (kusinerna) men det var fikon;))
Anki-Stor applåd;))
Gunnel-Applåder visst var det fikon, oki det ser jag framemot;)

2007-09-04 @ 11:43:00
URL: http://blueblueeyes.webblogg.se/

image613Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentaren (sparas)

image270
Trackback