Ordlös Onsdag "Mystik"

image776



image773

Hur gick det sen...i tävlingen!

image766Nu har resultatet från fototävlingen publicerats!image766  image774
Åh, jag säger bara det är.......... "Icke vinst hver gang"

Årets vinnare blev istället....bild nr 42....får förklara det här fotot då jag inte vill publicera andras bilder utan lov!

Men bilden har stor anknytning till Landskorna  då manshanden tillhör en av stadens stora profiler, nämligen Sonny Johansson fd Boisare aktiv mellan 1968-85 (intresse klubben antecknar)

Vidare till vinnarbilden, så är den här fotografen även medlem på fotosidan som jag själv också är, där har vi under tiden nättidningens fototävling pågått  kunnat kommentera varandras bilder som vi även har publicerat på vår egen sk fotosida!

När jag såg att han vann Året´s Bild var jag inte sen att titta in på hans egen fotosida och ge han en personlig Gratulation till vinnarbilden!

Men det tog inte många sekunder för han hade svarat på den kommentaren!
image766
Så här löd svaret!
image766
Tack, vi får väl turas om att plocka trofén vart annat år ;) (senast i förgår gick jag förresten in på 2006 och såg då att du hade vunnit det året med en riktig kanonbild från vallgraven - gratulerar i efterskott)..

Ja, det verkar som om många gillade "mina" händer.
När jag hörde att jag vann och svanarna kom tvåa (l-a dir ringde upp) trodde jag direkt att det var dina svanar men det var visst fel. Själv röstade jag på dina svanar och jag skulle gärna vilja veta vilken plats de kom på. Det är som jag nämnde innan en fantastisk bild som borde ha vunnit om alla som röstar begrep det där med konst ;) Den är enkel och vacker, den har allt..
Mvh P

Med ett sådant svar är det inte svårt att förlora....."verkligen ödmjukt" svarat!

Följande vann Biobiljetter.........image775
image766
Bengt Rosengren, Landskrona
Daniel Engström, Asmundtorp
Agneta Knudsen, Landskrona
Joanna Sörensen, Kävlinge
Danuta Rybarczyk, Landskrona
image766

Så då var den sagan slut...nu får man väl kavla upp ärmarna och med nya friska krafter försöka...hitta bättre motiv så man kan vara med i leken igen!

Det är ömsom vin och ömsom vatten:))

Men jag vill även passa på att tacka alla ni som lade en röst på mina bilder/

Kram& Kärlek 


image773

Ordlös Onsdag "Nymphalis urticae eller Aglais urticae"

image772

image773

Nu väntar jag med spänning!

Tävling....

Jag har deltagit i en fototävling under det förra året som gick,  i en lokal nättidning...där man varje vecka kan skicka in sitt foto till " Veckans Bild".....

Bilderna man skickar till denna fototävling måste också ha anknytning till Landskrona!

Nu har dom 52 bidragen korats och jag har  2 stycken foto med som skall tävla om ÅRET´s BILD......

Dessa 2 bilder är mina bidrag  2007!
NR: 46
image750
Nr: 51
image751


Förra året deltog jag med den här bilden och vann då "Året´s Bild" 2006
totalt var det ca 700 bilder som deltog i tävlingen den gången!

image752

Någon som är intresserad av att kika in på tävlingen så finns den Här...hittar du någon favorit bland fotona så lägg gärna din röst.....ju fler som röstar desto bättre!

Bilderna presenteras i miniformat och är klickbara till större format!

Alla som är med och röstar deltager i utlottningen om 5 st biobiljetter!


Tävlingen hittar du om du klickar vidare på denna  bild som syns i nättidningen!

Sista tävlingsdagen är den 21/1-08

image768


image736

Tack för utmärkelsen!


Jag vill ge  ett STORT TACK till
Pialotta och Mia  som har gett mig varsin "award".
Man blir så glad när någon uppmuntrar och vill ge en sådan fin utmärkelse! *Sådant berör*

image770

Jag ger nu vidare min "award"  till  alla er som jag brukar besöka!
Ingen glömd ingen gömd, tycker det är mest rättvist så, för alla ni kära bloggare betyder precis lika mycket!


Give the award to up to 10 people whose blogs bring you happiness and inspiration and make you feel so happy about blogland! Let them know by posting a comment on their blog so that they can pass it on. Beware! You may get the award several times! "
image771
image736

Ordlös Onsdag "Pärlor på tråd"

image769

Vill du gå med på Ordlös bild...klicka
HÄR

image736

Gud skapade Åsnan

image759

Först skapade Gud åsnan.
Gud sa till åsnan:

- Du är en åsna.
Du skall slita och släpa dagen lång och
bli kallad dum i huvudet.
Du kommer att leva i 20 år.  

Åsnan svarade:
- Usch då, det låter inte som något bra liv.
Kan vi inte säga att jag bara skall bli 5 år gammal?  
Gud accepterade åsnans förslag.

image768

Sen skapade Gud hunden.
Gud sa:

- Du skall kallas hund, leva ett liv i underkastelse,image760
äta rester från middagsbordet och vakta huset.
Du skall leva i 35 år.
 
 - Ojdå, det blir kanske inte så roligt.
Kan jag inte få bli bara 15 år istället?
Gud accepterade hundens förslag.

image768

Därefter skapade Gud papegojan.

 - Du kallas papegoja.
Du kommer att sitta i ett hörn och             image762
upprepa allt som sägs, till stor irritation för alla.
Du blir 75 år gammal.

 - Det låter väldigt enformigt...
Kan vi inte säga bara 50 år? 
Gud accepterade papegojans förslag.

image768

Till slut skapade Gud mannen.

- Du är en människa, en man! image761
Du skall ha ett bra liv. 
Du är klok och intelligent, så du kommer att bestämma häri världen.
Du skall bli 20 år.
 
- Det låter som ett riktigt bra liv,
men kan det inte vara lite längre? 

 - Kan jag inte få de där 15 åren som åsnan inte ville ha,
de 20 som hunden tackade nej till, 
samt de 25 som blev över från papegojan också? 
Gud accepterade mannens förslag.

image768


Därför lever mannen ett härligt liv tills han blir 20 år. 

Sen gifter han sig, för att slita och släpa i 15 år och bli kallad dum i  huvudet. 
Sedan får han helt underkasta sig den övriga familjens
behov, leva  på rester från bordet och vakta huset i 20 år.
  
De sista 25 åren av sitt liv  sitter han i ett hörn och upprepar allt som folk säger,
till stor irritation  för alla i sin omgivning...image763


 

image736

Ordlös Onsdag "Vattenhinder"

image729


Vill du gå med på Temat Ordlös Onsdag.....kika in
här!


image634

Ute på hal is!

image766Fy för bubblan....här råder rena blixthalkan.image766

Hade tänkt att köra en bit utanför staden till ett större blomcenter, men när jag kommit en bit....vågade jag definitivt inte fortsätta köra längre, det gick knappt inte att stanna bilen trots att jag har ABS -bromsar....jag hade stora bekymmer när jag planerade att vända hemåt igen och skulle runda en lite refug i knappt styrfart!
image766

På väg in mot staden igen....kröp alla bilarna fram i ultrarapid, mest komiskt såg det ut vid rondellerna för det tog det flera minuter att bara passera en och fler rundeller väntade mig.
image766
Tanken slog mig...
Är det så här det ser ut... NÄR...................... Sverige står stilla!
image766
Pust  o suck det kändes skönt när jag äntligen var på Icas parkering fast den visa sig vara ännu mer snorhal, men nu väntade nästa äventyr att förflytta sig till fots på isgatan som ledde in till affären.
image766

Jag lovar jag gick som jag var kissnödig, men var absolut inte ensam om detta, för så såg  alla andra ut med;))
image766
Men jag lyckades ta mig dit (utan några möller) och fick köpt mina blommor, för i kväll har vi den årliga kusinträffen, då alla kusiner samlas och äter en god bit mat!
Självklart vill jag ha en blomma med till värden, annars hade jag inte givit mig ut!

image764

Kusinträffen har vi gjort till ett stående tema på Tretton dagsafton och den cirkulerar runt bland oss kusiner och vems tur det är som får hålla i showen.
image766
På tal om bilkörning...så får vi skåningar ofta höra att vi inte kan köra bil, men tacka tusan för det vi får ju bara träna på blixtdagar....och vid snökaos var tredje år:))
image766
Nog om  det.....
Kör lugnt och krama varandra i trafiken!
image765
image736

Givakt manöver!

Har du det som krävs för att bli en lämplig officer....?? image744

Det här testet var minsann kul, testa din stresstålighet samt minne mm.

Gå in på länken som finns här nedan, ett litet tips det går att hoppa över introsnacket mellan uppgifterna!

Fördel att ha hörlurar på, men det går givetvis utan med!

Klicka in dig
här!


Mycket nöje!

image736

Nu är den fast!

God fortsättning....och tack för alla julhälsningar/Nyårshälsningar!

Har suttit och surfat runt här i vanlig ordning, dom sista dagarna, och allting har gått väldigt trögt.....sidorna har bara stått stilla och laddat ihjäl sig..."musen" blir stendöd och går inte att rubba ur fläcken....alltså fryser fast på ett och samma ställe!

image755


Har gjort diskrensning.....
Defragmenterat ja precis allt som står i min makt!


Funderat på om det var bredbandet som var överbelastat med typ ökad jultraffik.

Men så kom jag att tänka på ett litet mirakelprogram
Hijackthis......

Det här programmet upptäcker om du drabbats av Virus,Trojaner Spyware maskar mm....image756

Mycket riktigt....när jag scannat min dator med programmet....visade det sig att jag hade fått en Trojan....på halsen.

När man scannat datorn med Hijackthis får man samtidigt en logfil och i den markerar man sen bara den infekterade filen som ska bort...och så sköter det här programmet resten!

Hijackthis är ett gratisprgram som du kan ladda ner här..

Ibland när datorn känns seg kan det vara lönt att städa upp den lite först. 
Har man gjort en diskrensning/defragmentering och det inte hjälper......kan man misstänka att något spionprogram  smugit sig in...som inte det vanliga virusprogrammet  klarat av att ta bort!

image758

Ett litet tips för att din dator ska må bra och slippa onödigt slitage är att varje vecka köra en diskrensning samt kontrollera om den behöver defragmenteras!

Visar nedan för den som inte vet...hur det går till att defragmentera datorn!

image754

image736