Hir Aj Em.....

Jodå jag lever........men lite olika anledningar har gjort att jag inte syns till här lika ofta som tidigare och det beror delvis på det fina vädret, samt att jag har fått smärta i min arm....när jag surfat.....troligtvis en sk musarm ...så valet är enkelt jag måste helt enkelt låta min arm få vila ett tag..........ifrån bloggeriet.....och hoppas att det kommer att hjälpa...så att jag snart kan komma tillbaks till bloggerivärlden igen!

Men det finns POSITIVA URSÄKTER med......

Jag har nämnligen gått och blivit med systemkamera....YES!

Det här med att köpa systemkamera har jag gått och grunnat på mycket det sista halvåret, då jag har förstått att det är en hobby som jag absolut vill fortsätta med och gärna vidarutveckla med någon fotokurs eller dyl.
Så väntan har varit extra lång .. eftersom jag vill känna mig säker inför det tilltänkta köpet och att jag då väljer rätt kamera som  kan tillgodose mina krav...så....turerna har varit många...men en sak visste jag, att det skulle vara en Canon!

När jag väl bestämt mig för en större investering....försöker jag alltid inför köpet inhämta information på alla möjliga sätt....det har varit telefonsamtal till vilt främande yrkesfotografer i andra ändan utav landet, samt många hjälpsamma släktingar att fråga till råds!

På nätet har jag även lusläst recensioner......och samtidigt försökt att sätta mig in i den tekniska delen som...sluttider bländare mm samt även införskaffat mig en massa bra kameraböcker som jag också lusläst!


Ett av kraven på kameran var att den skulle vara snabb...och att bilderna som skall levereras ska ha bra skärpa.....


Så till slut föll valet på en Canon Eos D40.....den spottar ut 6,5 bilder per sekund....just 6,5 bilder sätter lite myror ihuvudet....kommer då bara armarna med på det ena fotot och benen på nästa....ELLER:)

Då kameravalet var gjort kommer nästa problem...man måste ha objektiv....eftersom den här kameran levererades utan.

Så där blev ett Macroobjektiv och ett normal objektiv på det....plus lite annat smått och gott!

Efter att fått hem underverket....så slipper jag nu ha några större fritidsproblem gällande lektyr!
Med en manual på 200 hundra sidor och som en "lök på laxen" dessutom är på engelska:)

Så ska jag nog freda mig en tid på den punkten:)

Som sagt det är en stor  utmaning som väntar mig......så under tiden jag får hålla mig borta här ifrån bloggen så hoppas jag....att jag kan komma tillbaka snart och publicera (förhoppningsvis) lite sommarbilder! 

Ett jättetack till er alla bloggvänner.....som säkert undrat vart jag tagit vägen.....får hoppas det här löser sig snabbt så man kan komma på banan igen!

Trevlig sommar/ så hörs vi förhoppningsvis snart igen!




Ordlös Onsdag "Det surrar i luften"

Ordlöst tema.....



Vill du också gå med på Ordlöst tema....kika in
här!