♥ Mera sol vill jag ha:)

Lite från helgen!
Tänk vädret styr en mer än vad man tror!
Mina planer var bland annat att motionera tvätta bilen osv....
Men vid middagstid drog regnet in, och så det blev till att omstrukturera dagen!
Så jag och halva Sveriges befolkning körde till Petabs växtvaruhus..
Tanken var att köpa en enda blomma, eftersom platsen på min balkong är allt annat en stor och även blir väldigt begränsad när alla tomatplantor lite senare ska  ut och även samsas om dom två ynka kvadratmetrarna....
Men, men blommor är ju alltid fint :)

image206

 
När man ändå bara var ute och bara körde lite planlöst, slog det mig just att ,min systers man
har ju precis köpt en ny båt och den har dom hämtat hem i veckan....
Den måste jag bara se!!!
Ja tänkte att till 99% så är dom säkert vid båten nu, och mycket riktigt där stod underverket, med besättningen ombord, så det var bara att kliva ombord och känna sig för på båtlivet! 
Så där satt vi och fika och småprata  och hade det hur mysigt som helst under tiden som man hörde regnet piskade mot taket..... jag älskar att sitta och höra på det smattret!


Här är den fina *boten* ...."odöpt"...Någon som har ett kul namnförslag ????
image203


Efter x antal timmar var det åter hemfärd...
Dags att ta tag i livet igen och sätta till deg!
Jag hade ju oxå lovat Mija att det skulle bli lite andra bullar idag!
Men det var kanske inte just  dessa bullar som Mija och  jag hade i åsyfte då ? eller hur *skratt*

Detta är nog ett Pms-hot...för det händer nog vart 5:e år ungefär att det bakas kanelsnurror här nuförtiden......jag förstår inte hur jag har blivit...??

Här är ialf ett levande bildbevis om det är någon som tvivlar!!
image207


Foto från dagen......
image205




Ps! Solgudinna du får checka in bilden på båten och se om du
känner igen systern min från era Corvette träffar!



image209

Kommentaren Sparas
Postat av: Anki

Det var "andra" bullar det :-D
Det är konstigt med dessa blommor man köper o sår mer än man någonsin tänkt, jag iallfall svär sen åt "blomhelvetet" som nån idiot har dille på.Och aldrig lär jag mig=)
"Boten" kan ju heta Surfina. Det är ju en blomma o så kan man ju tolka det på ett annat sätt oxå.
Ha en bra dag!

Postat av: heidi

Så fina blommor du har fått dig. Skrattade godt av bilden på hunden under : )

2007-04-30 @ 17:59:20
URL: http://julie-k.blogspot.com
Postat av: Alkiz

Heej!! Kan du skicka en bulle blev ju jättesugen nu ju.... :)...Har haft super mycket med tidningen...är ju sån att jag hjälper till lite mer än man behöver bara för det är så kul....vi provsmakade glass igår från GB....orkade bara 2 men ack så god den nya Sandwichen är med jordgubbesmak... *slurp*

Vilken fin båt...Hade döpt den till Anna båten... :)


Kram på dig och trevlig Valborg...

2007-04-30 @ 19:59:42
URL: http://http://blogg.passagen.se/kristallery
Postat av: Kaffebönan

Snowhite.. varför inte den är välan vit eller ser ut så :-)
Kanelbullar ja du det var ett tag sedan det doftade kanel i mitt kök.. ska kanske sätta jästen i bunken och göra slag i saken. Bakar ju nästan bara frukostbullar nu förtiden.
Blommor ja du samma här har bara en liten balkong, men tomater är ett måste öiksom kryddlådan.
Ha de fint o go första Maj.
Kram

2007-04-30 @ 23:29:00
URL: http://kafferasten.blogg.se
Postat av: solgudinna

God morgon!
Corvette träffar, säger du. Synd att bilden är så liten. Brukar hon va med där ofta? Fråga om hon ska till Degerberga den 18-19 maj.
Annars får du sända en hälsning ändå.
Kram Helena

2007-05-01 @ 09:53:13
URL: http://solgudinna.blogg.se
Postat av: Bobby

Onekligen känner man ett bullsug.Blommor på balkongen gör det lite mysigt o sommartrevligt.Döp boten till Doggelito efter den lilla hunden.Kram Bobby

2007-05-01 @ 15:36:30
Postat av: Think Twice

Anki- Tackar för tipset (Surfina)
Håller med dig...på alla punkter...som inte det vore nog så ska det vattnas därefter, ett evigihetsjobb!

Heidi- Tack, jo bilden under är go:)

Alkiz- Jajamensan bullen kommer med express 2000:)
Jo jag förstod nästan att det kunde vara så, men man har ju saknat dig:D
Hmm sandwich en av mina favvisar låter gott
Å boten Anna låter oxå bra!! /Kramkram

Pialotta- Snowhith är oxå ett bra förslag, jamen du är ialf i degbunken...bra jobbat!
Sen vill man ju gärna ha dom där godsakerna färska till sommaren, men här kommer det bli ont om saligheten på balkongen...men men sånt e livet, det löser sig nog!
Detsamma till dig!/ Kramen

Solgudinna-Dom har varit med i Corvettklubben (med många träffar) sedan 2000..men nu i år sålde dom bilen och köpte båt istället....Men jag ska hälsa til dom från dig! /Kram

Bobby- Jag noterar Doggelito..absolut att det höjer stämningen på balkongen blommorna!

Think Twice- Jag kommer framföra alla namnförslag till systern min../Tack!

2007-05-01 @ 21:40:27
URL: http://blueblueeyes.webblogg.se/

image613Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentaren (sparas)

image270
Trackback