♥Vilket element är du ?

Det ena ger det andra, när man ändå är inne på både drömmar och allt annat mellan himmel och jord...så kan man ju lika bra fortsätta att spinna vidare på temat....

Här handlar det då om  vilket element  man tillhör.......

Dom 4 elementen är Eld, Luft, Vatten, Jord.

Åh faktiskt om jag känner mig själv rätt så tyckte jag nog att mitt eget tecken  stämde  ganska så bra in!

Så nu tänkte jag även försöka ge mig på er andra kära bloggare som jag träffar på här mest varje dag  i era bloggliv och  göra en vild gissning...på vilket element ni eventuellt då skulle kunna tillhöra....?

Ska bli kul och se om man lyckas pricka in något rätt...;)



Alkiz ---Eldtecknet
Anki----Jordtecknet
Pialotta----Vattentecknet
Solgudinna---Jordtecknet
Bobby---Vattentecknet
Caroline cK---Eldtecknet

Så nu har jag haft mitt lilla roliga, få se om ni kan gissa rätt på mitt tecken!

(Givetvis är det någon som är glömd, så är det bara att gissa på ändå)

image167 image168 image169 image170



Eldtecknen
Väduren, Lejonet och Skytten är eldtecken. Eldmänniskor är spontana, impulsiva och lätta att entusiasmera. De är bra på att bygga upp självkänsla och handlar gärna här och nu. De har en levande fantasi och är inspirerande optimister.

Lufttecknen
Tvillingen, Vågen och Vattumannen är lufttecken. Luftmänniskor är snabba och livliga och bra på att skapa kontakt med andra människor. De är idérika och effektiva, men benägna att intellektualisera känslor och förväntningar.


Vattentecknen
 Kräftan, Skorpionen och Fisken är vattentecken. Vattenmänniskor har stor inlevelseförmåga och är bra på att skapa tydliga och trygga ramar. Deras fantasi- och känsloliv är djupt och rikt och uttrycker sig gärna färgstarkt.


Jordtecknen
Oxen, Jungfrun och Stenbocken är jordtecken. Jordmänniskor är praktiskt lagda, har sinne för att organisera och skapa rutiner. De har en realistisk syn på tillvaron. Känslomässigt knyter de djupt an och tar god tid på sig att förändras.

*Spänningen är olidlig*

Kommentaren Sparas
Postat av: solgudinna

God morgon.
Nej, du hade fel. Jag är född i lejonets tecken och har då elden som mitt element. Det är väl därför som jag älskar solen så mycket. :)
Kram Helena

Postat av: Anki

Fel här också.
Jag är också Lejon.
Skulle gissa att du är vattentecken.Rätt???

2007-04-19 @ 08:46:41
URL: http://anki.webblogg.se
Postat av: Pialotta

Godmiddag.. ser här att jag är Jord :-)
Stämmer väl ganska så väl med hurdan jag är :-)
Alltid något som är fel i allt sånt där.
Nu måste jag rusa.. har mycket i görningen idag..
Kram

2007-04-19 @ 12:53:17
URL: http://kafferasten.blogg.se
Postat av: Pialotta/Kaffebönan

Kanske vatten oxså när jag läser det mer noggrant :-)
Men jag är jordtecknet enligt det du har här..
Har du någon synlig eller snarare någon osynlig mailadressa.. Alltid kul att dela med sig av lite tokigheter när de dyker upp i min egen mailbox eller så hittar ute där.. Verkar som du oxså är en av de klämkäcka här.
Helenas fick jag då hon behövde min hjälp vid ett tillfälle..
Ha de så gott
Kram

2007-04-19 @ 16:54:45
URL: http://kafferasten.blogg.se
Postat av: Bobby

Yippee,du gissade rätt på mitt tecken.Kanske kan jag gissa rätt på dig också.Dada da dam....spänningen stiger....mitt svar är jord.kram Bobby

2007-04-19 @ 21:43:58
Postat av: sanna

hmmmmm jag är en klockren lufttecknet ja
känner igen mej i allt hihi......

roligt o läsa dina bloggisar mkt grejjs på dom ..:)

2007-04-20 @ 10:59:42
URL: http://raskan99.blogg.se
Postat av: Think Twice

Solgudinna-Opps! borde jag ha tänkt på juh ;)0 rätt /Kram

Anki- Går visst inget vidare i min gissning;( fel jag är Lufttecknet och vattuman !0 Rätt

Pialotta- Precis man får sortera lite av det som stämmer in! 0 Rätt /kram

Bobby- Wow här blev det full pott för min del, men mitt tecken är luft tecknet (månen) 1 Rätt /kram

Sanna- Välkommen hit...då är du som jag en vattuman och tillhör lufttecket:)Kul att du gillar min bloggis tack tack!

Alkiz- Skrev sitt svar på nästa inlägg och där gissa jag rätt på Eldtecknet *tjohoo* 1 Rätt Kramiz

Think Twice-- Det var ju en suverän gissning jag gjorde..hahaha..2 rätt av 5 möjliga :))




2007-04-22 @ 21:12:37
URL: http://blueblueeyes.webblogg.se/
Postat av: Mia

Tja
Ser att jag är Jordtecknet vilket inte stämmer in på mig, jag skulle nog säga att jag är mer lik Vattentecknet!...

>.

2007-11-04 @ 21:08:42

image613Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentaren (sparas)

image270
Trackback