♥ Hej hopp

Nu är jag tillbaks igen till verkligheten  efter 4 veckors semester.
Tack för alla kommentarer här under tiden......kommer snarast att besöka er alla!
Tiden går fort när man har roligt, vädret har väl varit si sådär...två veckor regn kontra  två solveckor.
Om jag inte minns fel så är det först några uppdateringar som jag ska följa upp,
innan jag  kommer till självaste höjdpunkten av min semester som var på Samsö.

Hur gick det sen....soffan jag beställde kom som sagt inte in genom dörrhålet, men möbelfirman skulle göra ytterligare ett nytt försök, dom var i kontakt med en möbeltapetserare och genom att skruva isär sitsen på soffan så återstod det fortfarande ett litet hopp!
Två veckor senare.....nu var dom här igen.....med soffan....och denna gång lyckades dom snirkla in soffan i delar...

Rummet där soffan ska stå är nymålat och har möblerats om, och det har rått rena home makeover när alla möblerna har flyttats runt och bytat plats med varandra....
Ett slitigt jobb.....då möblerna väger ton.

Foto på nya skinnsoffan

image535image536

Men nu är det klart...lite justeringar med prydnadssakerna återstår dock, varje gång jag besöker rummet upptäcker jag att den där saken kanske borde stå där istället osv....

Pumpan.......

image533 image534


Det är bara hos hon-blomman som det kan bli nya pumpor, tittar ni på bilden och på honans  blomstjälk ser ni att den nu oxå väntar smått...same same som hos oss människor, det är honan som står för barnafödandet skulle det mot förmodan inte komma några pumpbebbor, kan man själv pollinera blommorna på växten, börja med att klä  av hanblomman in till bara mässingen och stoppa sedan in ståndaren  i honans  blomma och simsalabim.....nu ska det förhoppningsvis hända grejer;)


När det gäller Samsö....finns det så otroligt mycket att berätta om den förtjusande grönskande Ön.
I vanlig ordning har min kamera haft hög prioritet, närmare 530 kort blev tagna,
därför kommer jag att vidare visa lite utvalda foto och berätta om upplevelserna dag för dag.... 

image515

Kommentaren Sparas
Postat av: Anki

Hej! Välkommen tebaks=)
Haha jag hade rätt om pumpablommorna, fast jag tänkte lite annorlunda. Honan kniper ihop och hanen står upp.
Snygg soffa. Väntar på bilderna från Samsö.
Ha det bra!

Postat av: Caroline cK

Klart är som sagt att vädret inte är det bästa i sommar!Men det är tur att vi gör det bästa av situationen!Har jag föresten sagt att Lord Kommer från Skåne. Hämtatde honom i Halmstad,vi möttes "halvägs" eller så... Detta är min andra storpudel!

2007-08-20 @ 11:20:06
Postat av: Pialotta

Visst har man en del att uppdatera, då man varit borta från skrivbordet en tid.. Kul att se din nya soffa kom i om än idelar:-) Skam den som ger sig..
Snygg är det oxså.
Pumpalens.. bra förklaring.. hona/hane:-)
Kul du är tillbaks och ser fram emot blandat bandat i fotokameran..
Tjo hopp fadderallanlej Kram på sig

2007-08-20 @ 12:54:26
URL: http://kafferasten.blogg.se
Postat av: Mia

Woah!! Vilken maffig och snygg soffa!! Tur att det gick att trixa in den...
Tack för energin du sände, sannerligen tror jag den hjälpte! Jag har sparat lite till i morron då det blir likadant pass...*L*

2007-08-20 @ 17:56:31
URL: http://matmia.blogg.se
Postat av: solgudinna

Hallå!
Kul att du är tillbaka.
Vilket jobb de fick med soffan. Men fint blir det.
Var ligger nu Samsö?
Kram.

2007-08-20 @ 18:22:32
URL: http://solgudinna.blogg.se
Postat av: ejmis

Kul att du är tillbaka! Soffan var verkligen jättesnygg! Nu ser jag fram emot att få höra om din semester och se massor av bilder förstås =)

2007-08-20 @ 22:12:20
URL: http://ejmis.blogg.se
Postat av: Nette

Hej och hjärtligt välkommen tillbaka! Vad bra att din semesterresa gick bra (ingen illa resa alls om jag får säga det) OCH en eloge till möbelfirman som verkligen engagerade sig i att få in soffan istället för att bara säga "Näpp, det går inte" så som många andra säkert hade gjort. Fin soffa blev det också! Kram! :)

2007-08-21 @ 07:58:37
URL: http://enkelmenrar.blogg.se
Postat av: Caroline

Wow...kolla vem som lever :) Soffan ser skön ut men jag får ta en titt på den live istället! Kram

2007-08-21 @ 09:29:49
URL: http://aliceiunderlandet.webblogg.se
Postat av: sanna panna

åå sheeees back...bra de så ordningen är återställd antar din sem va underbar ....
ska bli kul o se lite bilder kram...

2007-08-21 @ 14:29:11
URL: http://raskan99.blogg.se
Postat av: Gunnel

Vilken häftig soffa. Nu lär det väl dröja innan ni tänker flytta förstår jag

2007-08-21 @ 22:33:10
URL: http://djurvannen.blogspot.com

image613Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentaren (sparas)

image270
Trackback