ο Korvgubben

Den här vinterflunsan jag åkt på har inte varit och leka med, är
inne på min andra vecka nu och är fortfarande inte kurant, men
jag kämpar med det, och masar mig till jobb, det borde man
förmodligen inte, men nu är det så i vart fall.

Det fick bli en snabblunch idag innan träningarna skulle igång,
stanna till hos korvgubben för enkelhetens skull, och beställde
mitt käk, ägaren där kommer frånTurkiet och är en sådan där
enkel och trevlig man, medan jag vänta på det jag beställt
kommer han fram till luckan, och ville slå något vänligt ord,

Hur är det ida då.. säger han, och jag drog min sjukdomsvals,
OjOj säger han, du får ta det lite lugnare, jo det sant svara jag.

Sen får han syn på min bil och tycker den är fin, ja instämde
nickande, och sa att jag är nöjd med den, för den är ju så
lagom liten bil....till mig!

Ja säger han igen ååh.. den passar dig så bra med....
Passar bra ???
Det där gick jag å tugga på sen...hur är det igentligen när man
passar bra ihop med bilen ???  *skratt*
Är det detsamma som när folk skall jämföras  med vilken
hund som passar deras typ av människa,
ja tanken slog mig i vart fall!

När jag sen kom ut till min hästträning, berätta jag om
korvgubben mest för jag tyckte det lät så kul och tog upp
den där hundjämförelsen, det tog inte många sekunder
för den 12 åriga tjejen att säga att jag då skulle ha
en "chihuahua".
Så summa kardemumma då måste detta vara jag!

 +      = Sant


Kommentaren Sparas
Postat av: Bobby

Tråkigt med din förkylning.Jag känner själv likadant.Ska man aldrig bli frisk.Hoppas att du e större än hunden för annars blir det väl problem att nå upp till ratten.Kram Bobby

2007-02-15 @ 18:14:28
Postat av: Caroline

Men skaffa en chihuahua, så gör vi som vi sa :D

Postat av: Caroline

Förresten, nu är bloggen mycket fin....gillar jag!

2007-02-15 @ 20:01:30
URL: http://aliceiunderlandet.webblogg.se/
Postat av: Twink Twice

Bobby- Nä det är sannerligen inget skoj att tampas med envisa baskilusker *Skratt* om du gångar med 6,7 "chihuahuas", så är min utsikt ovan ratten utmärkt!
Caroline- Ja det tål att tänkas på, och bugar och tackar för ditt utlåtande med :D

2007-02-16 @ 22:56:45
Postat av: Alkiz

Heej där:)....Det är ungefär som man skulle säga att "Åh vad du passar bra ihop med dom där halstabletterna..."... Bil?! Håller med korvgubben om att den är SNYGG... *gillar* Men passa ihop med...??

2007-02-19 @ 01:19:12
Postat av: Think Twice

Alkiz,
Heeej välkommen hit!
Man får väl hoppas det bara var en groda som slank ur munnen på han då :D

2007-02-19 @ 20:38:51

image613Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentaren (sparas)

image270
Trackback