ο Melodifestivalen

Här har det varit en ganska lugn lördag, tyvärr blir det alldeles för mycket tid man lägger innanför väggarna så här års, men det skyller jag  vädret på.
Men en promenad har det blivit, och kallt om näsan var det, fast värst om fingrarna.

Igår blev det storshopping så mat fanns det i både kyl och frys, så den biten var avklarad.
Men jag hade tänkt, fixa till lite extra god mat idag, sådan där god middag som man inte
har varken tid eller lust att laga till alltid, men att äta den gör jag gärna...mums

Min absoluta favoriträtt är potatisgratäng med baconlindad fläskfilé och lite sallad till, wow så gott det är!
Det är väl mest tiden man har emot sig, för det tar minst ett par timmar att tillaga, så det gäller att inte vara alltför hungrig när man står inför uppgiften.

Tanken var att hinna äta innan melodifestivalen drog igång, men optimisten i mig fick ge vika även den här gången...
Maten blev klar exakt samtidigt som showen börja....

Så det blev till att avnjuta middagen under tiden låtarna presenterades....
Men det gick precis lika bra.....

186226-30


Har nu hört alla bidragen som gått till final, och det känns spännande!
Jag har redan fastnat för tre låtar, då räknar jag inte med dom som kvalar in från andra chansen...utan direktfinalisterna.

Dom här tre vill jag nog ha på min topptrelista! Samtidigt lägger jag nog min röst på att ......Andreas vinner.

 Andreas Johnson - A Little Bit Of Love
 Marie Lindberg - Trying To Recall
 Måns Zelmerlöw - Cara mia

Vilka tre låtar röstar ni på och vem vill ni ska vinna ?


Anna Book - Samba sambero

Tommy Nilsson - Jag tror på människan

Marie Lindberg - Trying To Recall

The Ark - The Worrying Kind

Måns Zelmerlöw - Cara mia

Sebastian - When The Night Comes

Sarah Dawn Finer - I Remember Love

Andreas Johnson - A Little Bit Of Love




      
          
      


Kommentaren Sparas
Postat av: Caroline

Jag vill se Måns vinna, där bakom får det bli hur det vill. Men jag är besviken...jag ville ha med Uggla och Afterdark från denna omången!Pöss

Postat av: Alkiz

Hmm jo jag tycker Måns låt är bäst Cara Mia...

Jaha vad gott det lät då, inlindad fläskfilé Yammi. Idag är det söndag och jag funderar på att fixa till en god söndagsmiddag. Söndagar är perfekta för en lång stund vid spisen, som idag tror jag att jag ska tillaga en plommon späckad karrestek...Åh så gott det är...

Ha en fortsatt trevlig söndag...Kramiz

2007-02-25 @ 15:12:18
Postat av: Bobby

Jag har samma topp tre som du men jag sätter nog Marie Lindberghs låt högst upp.Kram Bobby

2007-02-26 @ 21:04:06
Postat av: Think Twice

Caroline,
Det blir oftast inte som man tänkt sig, känns ibland som rena lotteriet....!!
Kramiz...
Alkiz,
Absolut favosrätten och supergott var det:D
Som du säger man kan gott göra sig till på Söndagen och offra lite extra på kok-konsten..!
Kram..
Bobby,
Jag gillar Maries låt skarpt med, egentligen hade jag velat ha alla tre överst, men det går ju inte :P
Kram

2007-02-27 @ 16:50:06
URL: http://blueblueeyes.webblogg.se/

image613Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentaren (sparas)

image270
Trackback