♥ Födelsedag

Satt och räkna lite lätt på hur länge jag levt, och kom fram till att det var..

Dagar : 17166 = 1483207553 sekunder
Timmar : 18
Minuter : 5
Sekunder : 53

Vilket då innebär att jag faktiskt  fyller år idag....grattis grattis på mig själv.
Eftersom det inte är så märkvärdigt att fylla år längre, och inget jämt, så jag gjorde
ingen större  baluns utav det heller.

Förutom en liten utflykt till Ven, tror aldrig jag besökt denna Ö mitt i vintern, men vädret var så milt och  med totalt stiltje,
tog jag båten över sundet, och på 30 minuter så är man där.

Väl på plats kan man spankulera runt på hela ön eller bara följa kustlinjen som leder
igenom ett väldigt kuperat landskap.

Fast det kändes lite udda en dag som denna att befinna sig där, knappt en människa så långt ögat nådde, att jämföra med sommartid då ön är fullständigt nerlusad med turister.

Men inte mig emot alls, att förmedla upplevelsekänslan därifrån,
kan delas upp i episoder....

När man kommer hem..tror man att man varit utomlands
När du är där....spelar in Robinson...(vinterinspelning)...
Möter du en människa... har den sannolikt lappsjukan.

Men sjön suger, och samma visa varje gång...man är helt slut när man kommer hem.

Fast det gick  ju inte riktigt för sig...eftersom jag lovat mina nära och kära att
bjuda på middag ute på restuarang, sagt och gjort det blev en trevlig
avslutning på dagen med en god bit mat i trevligt sällskap.

Höll på att glömma, presenter jo det fick jag allt ifrån kläder till en liten turkos strumpa för min stackars ajjpod som fryser jämt...

Lite bilder från Ven....

Ven-hamn

På väg in i Bäckvikens...hamn


186226-29

En bit in på den smala Hakenstigen...

186226-26

Visst är det "vår" i luften....

186226-30

Här är det ganska spännande att gå, men vill man ha
en större kick..ska man absolut prova på
Öns tandemcyklar..lovar fullt ös..

186226-28

Tillbaka där resan börja, och fullt nöjd med den lilla Ö turen.

Kommentaren Sparas
Postat av: Alkiz

Men GRATTIS Åh visste ju inte...
Oj vad du varit saknad på gamla då...Började skarpt undra och oroa mig över vart du tagit vägen...?? Trodde du hade vajsning med datorn igen, och här är du kul kul ...Åh bilderna vilken fröjd för ögat...Vet ett bra namn till dina bilder... Ögongodis:)...

Men nu kan jag inte lägga upp dig som bokmärke i bloggen mao.. :)...Utan det får bli på min privata dator bland favoriter:)...

Hoppas du mår bättre nu och att du är i form igen, låter ju lite så när du tog kameran under armen och gav dig ut och klickade:)...

Kram & Grattis...Igen...

2007-02-19 @ 01:28:21
Postat av: Skärgårdsdoktorn

jaaa... GRATTIS!!

Postat av: Bobby

Hipp hipp hurra för din födelseda.Inte det sämsta att fira den på Ven.kram Bobby

2007-02-19 @ 20:50:57
Postat av: Caroline

Fina bilder du :)

2007-02-20 @ 07:32:20
URL: http://aliceiunderlandet.webblogg.se
Postat av: Think Twice

Alkiz,
Tackar!!! Härligt att höra, att man varit saknad!
Ja varför inte lite ögongodis :) Klingar bra!
Jodå nu mår man som en ny människa igen, så nu är det nya friska tag som gäller.
Hoppas du själv snart oxå är på bättringsvägen, så får vi ta upp vårat taktiksnack igen :)
Kram
Skärgårdsdoktorn,
Tack Tack

Bobby,
Tack, absolut inte fel, fast det var lite oplanerat att det just blev Ven.."Tackar" det fina vädret för det :D
Kram

Caroline,
Tack stumpan!

2007-02-20 @ 20:28:06
URL: http://blueblueeyes.webblogg.se/

image613Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentaren (sparas)

image270
Trackback