♥ Tandhygienist...

Du skall på två behandlingar denna vecka en "god" och en "ond"...
Vilken väljer DU.....jag tar den onda först....

Just det hos Tandhygienisten....image453
Jaha säger tandhygienisten när jag stiger in i rummet, vi har visst aldrig träffas förut, jag nickar instämmande..
Har ju en del i min bekantskapskrets som går på sådant!
Så jag kontrar hennes fråga direkt...jag har alltid undrat vilka det är som får komma hit...??

Det låter ju trots allt lite "chickt" att gå dit....:))
Sånt där man kan höra på film, åh jag har en tid hos...blabla någon skönhetsinrättning
Så nu om jag vill svänga till mig lite med någon... så inflikar jag oxå så där lite lagom kaxigt....Oj   det var visst idag jag hade tid hos ..... Min tandhygienist....;)
Klingar kanske inte lika bra.. men....so what....:))

Sen drog hon igång hela "storyn"...med allt ifrån tandtroll till tandpetare och tandtråd!

Därpå var det dags för operation käftverk....image452

Värst var undervisningen...med den trekantiga tandpetaren.....
Med en spegel i handen fick jag följa förloppet....
För min del hade det räckt, att hon visade en gång hur man gjorde ett tryck mot tandköttet med den där petaren...men... NEJDÅ  fem gånger skulle det genomlidas..som ett plus i kanten skulle den platta sidan utav tandpetaren vara vänd  just  mot tandköttet.....som om man kände någon skillnad när blodet redan rann ner för tänderna...men så där skulle det vara för DÅ fick man bukt med dom 2-3000 bakterierna som man hade  i munnen.....jaså var dom inte fler...kändes minsann så.



Efter ett tag låter hon mig pausa och skölja med lite vatten...
Samtidigt utbrister hon...Hur går det... Står du ut.....??  För det kan göra ont !!!
Jag tittar på henne med uppspända ögon...skojar du ?
Jag höll ju för tusen på att avlida
Hon kunde lika gärna skjutit mig direkt :)

Ett tag fundera jag på om hon inte tillhörde "Illuminate"...det var ju nästan så som den sekten torterade sina offer:)

Nu ska jag inte förringa hennes jobb på något vis, jag hade  fullt förtroende för hennes jobb och hon var faktiskt en sådan där människa  jag kände att jag kunde förlika mig med direkt, och min kemi stämde  bra...med hennes.

Efter 1 timme och tio minuter låg jag helt orörlig i stolen, benen hade slutat att ta spjärn och jag var  färdigbehandlad, med en död blick tittar jag upp på henne och säger...har jag någon form av färg... kvar i mitt ansiktet..??

Hon skrattar....
Vi hade ju haft en sådan härlig "jargong" under hela behandlingen igenom.

Sedan tillägger hon... att jag nu själv kan praktisera vidare på detta med tandtråd och tandpetare, varje dag......och det kunde jag börja med redan ikväll...

ÅH Yes!......Jag kan knappt bärga mig:)

Väl uppe ur stolen var det värsta kvar.....notan!
Inte nog med att man blivit torterad, man ska betala för kalaset oxå!
Nåväl lite billigare än hos tandläkaren blev det....
Åh förhoppningsvis ska jag slippa se honom lika ofta nu!

Nu väntar ytterligare en behandling i veckan....och den sk goda!
Återkommer...med förhoppningsvis lite gladare miner då:)


image382

Kommentaren Sparas
Postat av: Caroline cK

Ingen pardon där inte!
Än har jag sluppit, men har helt plötsligt fått en visdomstand i underkäken...

2007-07-04 @ 08:20:58
Postat av: Anki

Man måste nog vara en "speciell" människa som väljer ett yrke där man får plåga människor och ännu få betalt för det=)
Men det känns ju så j.vla skönt efteråt, tänderna är så rena att man nämns inte äta nåt.
Du har ju den goda behandlingen kvar. Undrar vad det kan vara????

Postat av: sanna panna

ja jösses jag *såg* dej i stolen + att jag såg mej själv oxå man spänner varje muskel...
Man undrar ibland om de medvetet VILL skrapa lite extra för att se hur länge man står ut hahahahaha..
Hmmmm by the way ja tror de e dax för mej o beställa tid
kram

2007-07-04 @ 10:02:44
URL: http://raskan99.blogg.se
Postat av: Mia

Aj....vilket dåligt samvete jag fick nu... :-(

2007-07-04 @ 11:46:41
URL: http://matmia.blogg.se
Postat av: Nette

HU! Jag tappade färgen av att LÄSA det du skrev! När jag är på något sånt där sitter jag och kör in tumnageln i andra handen - HÅRT! Då koncentreras smärtan DIT istället men ofta är det märken kvar efter nageln i upp till en vecka. Jag HATAR allt som har med tandläkare och hygienister och sånt att göra! Duktig var du iallafall! :)
Kram!!!! :)

2007-07-04 @ 12:28:32
URL: http://enkelmenrar.blogg.se
Postat av: Caroline

Hu, jag hade aldrig gått dit frivilligt! Kram

2007-07-04 @ 16:01:20
URL: http://aliceiunderlandet.webblogg.se
Postat av: Paula

Något jag aldrig begripit är hur någon frivilligt kan välja att bli tandläkare eller tandhygienist!!
Jag menar, hur äckligt är det inte att rota i käftarna på folk?? Gosch, inga pengar i världen skulle få mig att göra sånt...
Tur att allt gick bra, nu kan du och jag le vackert mot varandra när vi möts i cybern!

2007-07-04 @ 17:47:19
URL: http://paulaz.se
Postat av: Think Twice

Caroline cK- Det kan du vara lycklig för, fick oxå en visdomstand för två år sedan som växte fel...det sluta operation...huujedamig vilken pärs!
Anki- Ja jag hade då aldrig velat utföra det...men härligt efteråt att känna sig så välstädad i munnen:)
Sanna Panna- *Sant* lite sadister finns det nog i dom:)) /Kram
Nette- Tack:)) Kanske ingen dum ide med tummen..att lura hjärnan bort från den värsta smärtan:)) /Kramis
Caroline- Hm...det var inte frivilligt...Arne tyckte :)) Kramkram
Paula- Ja nu kan vi le stort:)) Du fick ju oxå gå igenom en pärs! Nä något tandläkaryrke hade inte jag heller klarat...ryser vid bara tanken!

2007-07-05 @ 20:31:47
URL: http://blueblueeyes.webblogg.se/

image613Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentaren (sparas)

image270
Trackback