♥ Ålabodarna

Blåst som sjutton har det gjort idag men solen har funnits där precis hela tiden...♥
Här packades stora picknick korgen, för en mindre utflykt till mitt lilla "smultronställe"

Av någon anledning så hittar man alltid någon plats på denna lilla slänt bland
klippavsatser där det läar.
Därför slank även bikinin med, låter egentligen inte klokt, och vi är fortfarande i Mars månad.

Väl på plats,tar man sig fram på dom små stigarna längs med stupen och där
blåste det minsann halv storm men kryper man bara ner några meter utmed
slänten och med östliga vindar så är det rena "gottebordet".

Där har jag legat och bara myst i solskenet, iklädd bikini, (lite fusk) jeansen var på och uppkavlade men ändå.
Sneglar man sen upp emot  klippkanten  kommer folk fullt påklädda med vantar och
mössor och allt vad det heter, dom tror nog man slått huvudet när dom tittar ner på en 
men faktum är att jag mår alldeles utmärkt haa.

Efter några timmars solande, var det även premiär för lite grillning!
Ojoj  så gott det är och jag åt alldeles för mycket, 4 korvar med bröd slank
där ner,
plus lite grillad halloumi ost som är så himla gott, egentligen skulle jag bara kunna
äta mig mätt  på den osten, frågan är vad figuren tycker om det?



Bilder från dagen....Med doft av "sommaren"

image94

Kommentaren Sparas
Postat av: solgudinna

Blåst har det gjort här också. Man fick skynda sig att trycka ner mossan i säckarna. Så mycket blommor det har kommit upp hos dig. Härligt.
Här gick det inte att sola i bikini trots tre meter hög tuja.
Ha det gott.

Postat av: Pialotta

Nääääääääääääää bikinin får allt vänta i byrålådan ännu, men njuta med ansiktet mot solen kan man ju alltid.
Visst finns det en del vårblommor nu.. här har oxså påskliljor börjat sin vandring mot full blom.
Krokusar har varit utblommade en tid, sen vet jag inte vad det är för blommor du har på ditt kollage :-)
Ser somrigt ut i alla fall..
Ha de gott med magen full av korv :-)

2007-03-24 @ 23:41:14
URL: http://kafferasten.blogg.se
Postat av: Anki

Här finns inga blommor än=)
Alldeles för mycke snö kvar och bikinin är gömd längst in i skåpet. Kommer kanske fram till midsommar.
Ha en bra söndag och sola med måtta

2007-03-25 @ 11:28:02
URL: http://anki.webblogg.se
Postat av: Partypinglan

Åh så gott så gott...ligga där och sola i bikini..det må jag säga var en tidig premiär...men för några år sen tror kanske ev 10 eller så:)...Då badade barn och jag låg i bikini på en brygga och solade det var supervarmt...

Så ibland har man tur att solen kommer så där tidigt..då har du fått fin färg nu då?

Och mästerfotografen har varit framme igen:)...*like*
Jag har haft en trevlig helg, med modevisning i fredags och jag lovar det var nog typ 50-60 modeller på scenen...Kul!! Sedan blev det en pub och en öl vidare till en jättemysig källare en pub och där spelade en av våra vänner...superbra musik...

Lördag var jag hos en god vän på kalas...jättemysigt..men då blev det non alcoholic:)

Ja firman är i startgroparna nu tror dom ringer från banken imorgon:)...Varma solkramar från Mia

2007-03-25 @ 16:20:31
Postat av: solgudinna

Hej!
Då kommer här ett tips som jag fick lära mig. Det funkar på parfym också. Lukta på malna kaffebönor i mellan dofterna så ränsar man ur dofterna i näsan. Funkar jättebra.
Kram Helena.

2007-03-26 @ 18:18:18
URL: http://solgudinna.blogg.se
Postat av: Bobby

Härligt med lite vårsommar.Verkligen efterlängtat.Gjorde du som tjuren Ferdinand o luktade på blommorna?Kram Bobby

2007-03-26 @ 20:28:41
Postat av: Partypinglan

Heej!!

Ja jag håller verkligen med dig, kör samma tid hela året tycker den där timmen suger för oss nattugglor:) Ja jag har fått färg i ansiktet iaf..benen tar nog lite längre tid...har väldigt svårt att få färg så jag får grunda och grunda...och smörja in mig med hög faktor för att inte bränna mig...

Mmm man är lite vit just nu..inte undra på att man blir soldyrkare när hon kommer fram...

Men du har nog bra pigment iaf bättre än mig?

Kram Kram

2007-03-26 @ 21:19:59
URL: http://blogg.passagen.se/kristallery
Postat av: Partypinglan

Hmpf hade skrivit ett låångt inlägg men det kom aldrig med...

Jo jag har fått lite färg på kinder och ben, men jag måste vara jätteförsiktig för jag bränner mig jättelätt..Du har säkert bättre pigment...så nu är jag röd i nunan:)...Håller med den där timmen är jättejobbig för oss nattugglor:)

Kramiz

2007-03-26 @ 21:23:21
URL: http://blogg.passagen.se/kristallery
Postat av: Think Twice

Solgudinna- Blommorna växer på mitt smultronställe där solen alltid lyser:) /Kram
PiaLotta- Jag vet inte heller vad resten av blommorna heter, men mätt blev jag det vill ja lova:)/Kram
Anki-Får hoppas att snön snart smälter bort hos dig, och att du får sommar och sol och massor av blommor!
Bobby- Näst intill ferdinand, ja kröp längst marken och fota :)
Partypinglan- Det är väl ofta det felet man gör, när solen väl tittat fram att man ligger och grillar sig lite för länge, om ifa det slår om och blir sämre väder framöver!/ kram

2007-03-29 @ 00:51:28
URL: http://blueblueeyes.webblogg.se/

image613Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentaren (sparas)

image270
Trackback