♥ Månen och grammofonen

Har ni lagt märke till att Gubben i Månen har haft lampan tänt
däruppe både dag/natt nu i flera dygn.
Åh det drog min uppmärksamhet till sig, så ett par kvällarna nu, har
jag roat mig med att ta lite bilder på månen.
Efter att förstorat och haft mig, fick jag fram dessa figurer som ska
föreställa månen...."unbelievable"

När jag sen sökte på lite mer fakta runt månen, hitta jag en kul sida
där man kan se hur månen såg ut just den dagen när man föddes....

Klicka
här och välj månfaser!


Så här såg det ut när jag föddes  ♥      image109


Här gjorde jag ett tappert försök att zooma in månen på
384 000 km avstånd!

image108

Kommentaren Sparas
Postat av: Anki

Fina bilder på månen=)
Ja vi har en hästtjej i familjen. Nu får vi vänta ända till mitten av april om hon kom in på ridgymnasiet.

Postat av: Myra

Åh, vilka läckra bilder. :)

Har fart runt bland dina inlägg ett tag.
Fy sjutton vilken upplevelse med hästen! Fruktansvärt.
Skönt att det gick så 'bra' som det gjorde.

2007-03-28 @ 12:12:15
URL: http://myrasmysterier.blogg.se
Postat av: Partypinglan

Åh ja månen den är så vacker, om det är någon natt när jag har svårt att sova (när jag väl gått och lagt mig) så kollar jag alltid almanackan och ofta ofta har det varit fullmåne...Det är vackra bilder du lyckats ta ...Kommer du ihåg Lustans Lakejer?..Dansa i månens sken..jag dansar naken under stjärnorna... Bra låt..

Ja du har så rätt, om jag inte smörjer in mig försvinner det med en gång...jag får sola i trädgården ett bra tag innan jag kan ge mig ut "på riktigt"...

Kram till månkvinnan:)

2007-03-28 @ 20:48:27
URL: http://blogg.passagen.se/kristallery
Postat av: solgudinna

Hej
Min måne var full :)
Kram

2007-03-28 @ 21:51:46
URL: http://solgudinna.blogg.se
Postat av: Bobby

Lustiga små månbilder.Det ser ut som pizzadegklumpar.Själv är jag född med fullmåne.Kanske därför jag ylar så.Kram Bobby

2007-03-28 @ 23:18:53
Postat av: Think Twice

Anki- Bugar o Tackar!
Myra- Tackar, ja den händelsen glömmer man inte i första taget/ många tankar som for runt i huvudet på en!
Partypinglan- Ja månen spelar stor roll har även jag märkt när det är fullmåne, har himla svårt att somna och sover väldigt oroligt, konstigt att den har en sådan stor inverkan på en! Kram kram pinglan:)
Solgudinna- Fullmåne låter kusligt hihi:)/Kram
Bobby-Opps fler fullmånar låter "farligt" hihi/Kram

2007-03-29 @ 01:01:20
URL: http://blueblueeyes.webblogg.se/

image613Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentaren (sparas)

image270
Trackback