♥ Alla är vi barn i början.....

Hört på supporten.....  

Supporten: Vad kan jag hjälpa till med?
Kunden: Jag håller på att skriva mitt första email och jag har skrivit bokstaven a men hur skall jag göra för att få till den lilla cirkeln
runtomkring?
Supporten: Är markören fortfarande där?
Kunden: Nej, jag är ensam här.


image240


Och nästa kund kunde inte koppla upp sig.

Supporten: Är du säker på att du använt rätt lösenord?
Kunden: Ja jag såg när min arbetskamrat skrev in det.
Supporten: Kan du säga mig vad lösenordet var?
Kunden: Det var fem små stjärnor.

image240

Supporten: Nu skall vi se hur ditt system ser ut - klicka på "den här datorn".
Kunden: Men hur skall jag kunna göra det härifrån? 
 
image240

Kunden till Hewlett Packardsupporten: Min laserskrivare är trasig.
Supporten: Vilken modell har du?
Kunden: Det är en Hewlett Packard.
Supporten: Jo, jag förstår det. Är det en svartvit skrivare?
Kunden: Nej, den är beige 

image240

 


Kunden till Tele2supporten (1995): Jag har köpt internet och vill ha hjälp
Supporten: ok, hur långt har du kommit i installationen?
Kunden: Jag har packat upp lådan med internetet i
Supporten: ok, har du anslutit alla sladdar och slagit på datorn?
Kunden: Slagit på datorn? Jag har ingen dator jag har köpt internet... 

image240



* Andra bra knep att ta till om  supporten inte funkar..*


TRY THIS..............image239


 
image240

Kommentaren Sparas
Postat av: Caroline(Lantismamman)

Tur man har en man som är duktig på datorer. Annars hade jag nog varit ett sånt där pucko som ringde*s* Trevlig helg!!

Postat av: Caroline cK

Ja se datorer! Hur klarade vi oss utan dem tro?
Vi skulle ju få ett papprsfritt samhälle. Jo pyttsan! Det ser vi hur det gått med det...He,he

Postat av: A

Shit, vad kul....Inte klokt ibland vad folk är korkade....*fniss*

2007-05-12 @ 09:20:58
URL: http://amittilivet.blogg.se
Postat av: Caroline

Hehehe :P

2007-05-12 @ 11:57:55
URL: http://aliceiunderlandet.webblogg.se
Postat av: Anki

Jag har också då i början innan man knappt visste vad en dator var frågat min syster som jobbade på support på den tiden.(stenåldern ungefär)
Jag gick datorkurs o allt bara snurrade i huvudet, fick en blackout, ringde min syster o fråga vilken j....a knapp är shift???( det står ju inte på dem)
Blir retad än idag för den supportfrågan=)

2007-05-12 @ 20:01:36
URL: http://anki.webblogg.se
Postat av: Dr S

haha.. jag har nog sett dem förut men det är verkligen askul. :-)

2007-05-12 @ 20:35:19
URL: http://skargardsdoktorn.blogg.se
Postat av: Pialotta


Såg du på Melodi grand prix..Grannlandsröstning .. en himla massa skit..
Serbien va då .. en skitlåt som verkligen inte satte sig och texten.. hörde du vad de sjöng om.. jag förstod då verkligen inte det..
De kan lägga ner allt om det ska vara grannländerna son bara röstar på länderna..
Vad förbannad jag är.. det sämsta möjliga shit jag sett.. Sverige kvalar till nästa år.. med vad då???
Sämre och sämre för vart år..
Finlands låt var riktigt bra..
Av semifinallåtarna kom ju nästan bara östlåtar med trots det var riktigt bra låtar fråm öst.. vad beror detta på mån tro?..
Är verkligen jätteförbannad och besviken..
The Ark gjorde riktigt bra ifrån sig i kväll.. men vad Ola var sminkad..
Besviken i kväll är bara förnamnet..
Ska det bara vara grannröstning vill jag inte vara med..
tjingeling.. nu tar jag en Irish till..
Kram

2007-05-13 @ 00:46:10
URL: http://kafferasten.blogg.se
Postat av: Think Twice

Caroline- Jo men det är ju alltid lättare att skratta åt eländet när man kan det, men å andra sidan det är ju av misstagen man lär sig något :)

Caroline cK- Nä datorer är beroendeframkallande:)

A- *asg*

Caroline- Hihi....

Anki- Haha va taskigt!....Men jag har fortfarande problem med vad tangenterna heter...så är det bara!

Dr S- Håller med skitkul:)

Pialotta- Nä det var verkligen ingen munter tillställning

2007-05-15 @ 02:21:07
URL: http://blueblueeyes.webblogg.se/

image613Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentaren (sparas)

image270
Trackback