♥ Jaså minsann har man två hjärnhalvor :)

Vilken hjärnhalva använder du...höger eller vänster ?


Mitt testresultat visar att jag sliter mest på det högra....!!!
Undras vad jag ska med det vänstra till då.... ???              image219



Mitt Testresultatimage212

Högerhjärna19
Vänsterhjärna10

Höger


 Intuitiv, holistisk(ser helheten), icke- linjär -      ser intuitivt hur saker och ting hänger ihop. Ser mönster och samband i tillvaron. Bearbetar informationen mångsidigt och når slutsatser utan att passera   logiska mellansteg. Ser fler möjliga slutsatser och alternativ   (=divergent  tänkande).


 Ickerationell - behöver inte utgå från förnuft och fakta.

 Ickeverbal - använder bildspråk och minns bilder och symboler.

 Kreativ, fantasifull och konstnärlig - associerar fritt och arbetar
  emiriskt.

 Subjektiv

 Känslig - diffust medvetande, underförstådd, privat.

 Tidlöshet, ingen känsla för tid.



Här kan du testa vilken del av hjärnan du använder...
klicka


image209

Kommentaren Sparas
Postat av: Pialotta

I morgon då trötter nu.. ha de gott..
Kramkram

2007-05-03 @ 01:37:26
Postat av: A

Höger 22, Vänster 14 fick jag.....Det var ett kul test..Ha det bra:)

Postat av: Anki

Höger 20 vänster 14.
Andra sidan används tydligen inte :-D

2007-05-03 @ 10:05:39
URL: http://anki.webblogg.se
Postat av: Alkiz

Hmm jag fick också höger 22 vänster 14...
komiskt...
Stackars lille pållen som skadat sig så illa...vet ni vad som har hänt?? Fyy vad dom kan skada sig i hagen, har en kompis som fick skicka sin häst i ambulanstransport till Helsingborg för ett år sen, och då var hon dräktig med...Men hon hade skadat sig så illa i hagen att det inte gick att rädda henne...
Vad bra då kan vi ju stödja peppa och tipsa varandra nu då när småttingarna går ut skolan:)...min slutar 11:e juni...
Massor av kramar...

2007-05-03 @ 12:16:49
URL: http://http://blogg.passagen.se/kristallery
Postat av: Pialotta

Nääääääääääää jag använder mina två som det ska va.. :-)
Ha en vacker helg på sej Kram

2007-05-04 @ 10:25:25
URL: http://kafferasten.blogg.se
Postat av: Bobby

Jag fick 50/50.Alltså är jag allt eller inget.Kram Bobby

2007-05-05 @ 23:15:57
Postat av: Think Twice

Pialotta- Klart du måste ha huvudet på skaft:) Sussa riktigt gott nu! /Kram

A- Ja ett så där lagom snabbt och lätt test för hjärnan:) Detsamma till dig!
Anki- I stil med mig:)
Alkiz- Behöver man vänster tror du...med tanke på att vi klarat oss bra hitills:) Usch sådana olyckor är riktigt tragiska...helt klart peppar vi varann!
Kramis vännen min!
Pialotta- Strålande du måste berätta hur det känns, är ju inte i närheten själv :) Kramiz
Bobby- Wow.. fantastiko :) Kramis

2007-05-05 @ 23:57:47
URL: http://blueblueeyes.webblogg.se/
Postat av: Sofie

jag fick 22 på höger och 14 på vänster

2007-05-15 @ 19:46:07

image613Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentaren (sparas)

image270
Trackback