♥ Bröllop ♥

Pompa och ståt...nu har dom äntligen blivit ett...när bröllopsklockorna ringde i lördags för min kära systerdotter och hennes tilltänkta man.
Finns nog inget finare än att få  bevittna ett bröllop, att få  se det lyckliga brudparet längst altargången, musiken ja hela atmosfären berör....det är så svårt att hålla igen på alla glädjetårarna som bara strilar nerför ens kind.

Men efter 8 år slog dom ialf till, i familjen finns också deras snart 2 åriga son, som blev helt förtvivlad när mamma o pappa skulle beträda altaret.

Efter cermonin i den vackra kyrkan som ligger i Sireköpinge, åkte bröllopsparet vidare i en gammal A-Ford från 1930 talet, solen tittade turligt nog fram efter den regniga morgonen och någonstans längst kusten väntade deras fotografering.

Under tiden styrde vi gäster  kosan vidare mot Helsingborg, där bröllopsmiddagen väntade i en av Helsingborg älsta byggnader "Jacob Hansens hus" 

Denna byggnad är från 1641 och ett mycket vackert korsvirkeshus som var fint utsmyckat med valvat tak.

På plats i Hbg och i väntan på brudparet, blev det lite mingel.
Det var ingen dålig baluns...då vi var 78 gäster som var inbjudna.

Några timmar senare anlände brudparet, ja deras resa gick ju inte så snabbt dit då deras A-Ford endast puttrade fram i 30/km..

Väl mottagna med höjda glas hälsades dom välkomna.

Under kvällen bjöds det på 3 rättersmeny....och huvudrätten bestod av en köttbuffé som grillades under tiden och till det en god potisgratäng, pastasallad vanlig grönsallad såser därtill.

Det var mycket väl tilltaget med mat och under tiden maten intogs avlöste sig talen och mycket annat spex.

Brudparet fick även bekänna färg när dom ombads ställa sig upp på sina stolar med ryggen vänd mot varandra och stå till svars för en massa pinsamma frågor gällande deras äktenskap, hur dom upplevde...vem som gjorde vad...osv

Bilderna nedan visar också deras otroligt konstnärliga sida hur dom med förbundna ögon ska avbilda varandra.

Det blev en myckad lyckad och trevlig tillställning, och kvällen/natten avslutades med dans till liveband!

Samtidigt önskar jag det helt underbara brudparet ett långt och evigt äktenskap!
 



image568


image565

Kommentaren Sparas
Postat av: Nette

I vanliga fall är jag väldigt skeptisk när det gäller kärlek och bröllop men till och med jag tyckte det där såg idylliskt ut. Vilket vackert par och så ritade han ett HJÄRTA när han skulle rita henne - GUD vad GULLIGT!!!!! Jättefin kyrka och underbart fin byggnad där middagen serverades...äsch...jag måste faktiskt erkänna att dina bilder gjorde mig lyrisk...nu måste jag ta mig i kragen, skärpa mig och bli skeptisk igen! :)
Kram!

Postat av: Caroline

Åh, när jag tittar på bilderna önskar jag att var där :( Jag fick iaf se dem i kyrkan. Kram

2007-09-10 @ 16:43:56
URL: http://aliceiunderlandet.webblogg.se
Postat av: solgudinna

Så vackra bilder. Är det du som är en sådan duktig fotograf.
Kram på dig.

2007-09-10 @ 17:32:39
URL: http://solgudinna.blogg.se
Postat av: Mia

*suckar* Usch, jag gråter alltid på bröllop...
Men så fina dom är!

2007-09-10 @ 18:18:13
URL: http://matmia.blogg.se
Postat av: ejmis

Jättefint brudpar och jättefina bilder! Jag gråter också alltid på bröllop, det är ju så vackert. =)

2007-09-10 @ 20:09:48
URL: http://ejmis.blogg.se
Postat av: Anki

Vad vackert=)
Förstår att tårarna bara rinner.
Vilken tårta!!!

2007-09-10 @ 20:16:51
URL: http://anki.webblogg.se
Postat av: Gunnel

Jag undrar om det finns några trevligare fester än just bröllop.
Du har gjort en väldans fin presentation som vanligt.

2007-09-10 @ 20:40:11
URL: http://djurvannen.blogspot.com
Postat av: Helen

Så trevligt allt låter o vilket vacker brudpar, klänningen o buketten ja mkt fint.
Bröllop är ju ngt speciellt o vackert att få vara med om :)
Verkligen fint kollage du gjort.
Ha det så bra Kram

2007-09-11 @ 07:31:23
URL: http://qristall.blogg.se
Postat av: Anonym

Åhh, vilket sagobröllop.
Och vad snyggt du presenterat det.

2007-09-11 @ 23:15:45
Postat av: Pialotta/Kaffebönan

Vackert brudpar.. vackra bilder.. är det du som är Paparazzi där oxså:-)

2007-09-12 @ 16:55:42
URL: http://kafferasten.blogg.se
Postat av: Think Twice

Nette- Dom är jättesöta båda två, och han kan konsten att överaska, ännu ett bevis med hjärtat, nu har bröllopsresan gått till Thailand hur romantiskt som helst! /Kram
Caroline- Ja där missa du lite...men kyrkan är bättre än inget alls! /Puss
Solgudinna- Tack! Jo det har jag som håller i kameran! /Kram
Mia-Ja det gör jag oxå, hela tillställningen gör att man blir så sentimental!
Ejmis-Tack! Det blir så vackert, för man vet vad det hela symboliserar.."kärlek"
Anki- Ja det är svårt att hålla tårarna borta, så mycket i atmosfären som berör!
Gunnel-Tack! Precis så sa jag också när jag kom hem därifrån...tyvärr är det så sällan numera man kommer på bröllop!
Helen- Tack! Ja kan bara håll med klänningen passade henne så bra med det blonda håret! /kram
Carina- Tack! Det är så man vill att det ska vara när det är som bäst!
Pialotta-Tack! Jo det är jag som är kusin paparazzi ;) /Kram

2007-09-13 @ 13:06:57
URL: http://blueblueeyes.webblogg.se/

image613Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentaren (sparas)

image270
Trackback