Ska det här bli min årliga pellejönstradition!

     
  image716Har jag gjort bort mig nu igen!  image716

Idag på middagen körde jag iväg för att handla, svängde in bilen i en liten parkeringsficka, stiger ur bilen och hinner komma iväg några meter, när jag stannar upp igen och fundera på om jag låste bilen.
Ett väldigt vanligt fenom när det gäller mig och att låsa bilen.
image708
Men nu bar det sig inte bättre än att under tiden jag fundera så kom det fler bilar inkörande till parkeringen och jag drog mig något närmare trottarkanten för att inte bli påkörd, väl uppe på trottoaren började jag huka mig för att kunna se om låsknappen var uppe eller nere, för en massa ljusreflexer ställde till det, så jag fortsatte att ta mig framåt som en "hugatjackaindian" och bara fixerade blicken på om det skulle bli någon förändring.....i reflexerna.
image709
Väl koncentrerad sprang jag rakt in i lyktstolpe med huvudet före, min första reaktionen var, var ih*vete kom den stolpen ifrån...?? Sen AJsom....och därpå rätar man upp ryggen  överdrivet bakåt som om det skulle göra saken ogjort, allt händer på några sekunder, i nästa sekund vänder jag mig om för att se om någon uppmärksammat min lilla uppvisning....
image710
Klart som korvspad.....framför mig sitter en tjej i en bil och gapskrattar....gissa om man
känner sig billig:)

image714


Förra året vid juletid hände något liknande mig....Jönssonligan går igen!

Jag åkte ut till ett shoppingvaruhus och hade en hel lista med på saker som skulle inhandlas.
Ja for så klart kors o tvärs mellan affärerna efter allt som skulle fixas.
image711
Väl inne på Team Sportia gick jag och prova en massa träningskläder och fundera på om det var rätt färg och så.
Kunde inte bestämma mig så ja lät det bero.
image712
På vägen ut ur affären gick ja i mina egna tankar och studerade min inhandlingslista  kanske mest för att spara tid för klockan börja gå mot stängningsdax, tittade upp lite hastigt från min lista bara för att bekräfta att utgången låg på rätt håll.
image708
Men i detta fallet hade det nog varit smart att kolla en gång till  för "pang i bygget " ja gick rakt in i skyltfönstret med bestämda steg.....jag missa utgången med 2 meter!
image709
Jesus Christ vad ja blev snopen, utanför stod ungar och gamla och gapa.
Dom undra nog vilken galning som försöker gå ut genom skyltfönstret.
Efter det skynda jag mig ut från affären och jag vägra att höja blicken och få ögonkontakt med någon.
Som en katt med "svansen mellan benen" avlägsnade jag mig snabbt  från platsen.
image712
Är det fler än jag som gjort bort sig skulle vara kul att höra ??

image634

Kommentaren Sparas
Postat av: A

Hahaha...Tack för ett gott skratt på morgonkvisten:D

Postat av: Pialotta/Kaffebönan

Ja du det var en härlig läsning.. alla gör vi säkert bort oss ibland..
Jag oxså ett antal gånger.. vimmsiga damen det är jag:-)
Vad jag kom in för.. jo för att önska dig en härlig Luciadag.. sätter ner en fikakorg så ta för dig av dagens läckerheter:-)
är du nyfiken på dagens BloggLucia.. titta in vet ja:-)
Stor Luciakram

2007-12-13 @ 08:45:53
URL: http://kafferasten.blogg.se
Postat av: Caroline

Haha din klanta! Kram

2007-12-13 @ 11:00:28
URL: http://aliceiunderlandet.webblogg.se
Postat av: Carina

Haha vilken grej, tänk vad du bjudut på skratt :-)
Har också gjort en sån grej, tittandes rakt fram och går rätt in i en glasdörr!!
Så jäkla ren att det inte syntes att det var glas där, så förvånad jag blev!
Luciakram tillbaka

2007-12-13 @ 12:07:27
URL: http://skalet2001.blogg.se
Postat av: Anki

Hahhahaha gjort bort mig???? Aldrig............=)
Fast kanske om jag tänker efter.
Kolla om dörrar är låsta, det är min specialité.
Kan knappt gå hemifrån innan jag nästan hackat sönder handtaget för att vara bombsäker på att det är låst. Och sen några gånger extra ifall det är olåst. Försöker träna bort det, men det är inte så lätt.

2007-12-13 @ 18:08:45
URL: http://anki.webblogg.se
Postat av: Mia

Oj, det är så vanligt att jag gör bort mig så jag glömmer det lika fort! ;-) Kanske man skulle börja anteckna??? Det skulle nog bli en hel bok!

2007-12-13 @ 18:43:06
URL: http://matmia.blogg.se
Postat av: Gunnel

Jag hade nog gärna varit åskådare på båda ställena...:O)

För visst är det så att det är alltid kul att se andra "göra" bort sig...men jäkligt förargligt när man själv gör det :O)
Fast håll med mig...vi kan bjuda på det

2007-12-13 @ 20:40:41
URL: http://djurvannen.blogspot.com
Postat av: bea

snygg header du har

2007-12-13 @ 22:40:38
URL: http://lillasnigeln.webblogg.se
Postat av: Challs

Det är kul med folk som kan göra bort sig och inte ta det så allvarligt ;D

2007-12-14 @ 19:20:35
URL: http://nellas.webblogg.se
Postat av: Helen

hehe ja visst händer det ibland o det är inte så kul men det bjuder vi på eller?
Har faktist oxå hamnat i ett skyltfönster med hela ansiktet när jag skulle kolla in, rutan var närmre än vad jag trodde! Ont o snopet o några som skarattade bredvid mig...
Trevlig helg

2007-12-14 @ 20:27:06
URL: http://qristall.blogg.se
Postat av: Nette

Hahahaha....förlåt att jag skrattar men du har just räddat min dag! :)

2007-12-16 @ 08:54:56
URL: http://enkelmenrar.blogg.se

image613Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentaren (sparas)

image270
Trackback