♥ "Lite lyx i vardagen" ♥

Känns ju ganska bra att vakna upp till en ny dag med lite vardagslyx!image457
Visst var det den "goda" behandlingen som väntade mig idag!

Fick ett presentkort i julklapp av dottern...på en "handpeeling".
Det här med vårdande behandlingar, är ganska nytt för mig..då jag  aldrig någonsin besökt varken fot eller ansiktsbehandlingar eller vad det nu än må vara...
Så lite spännande var det allt att få lyxa till det en helt vanlig onsdag. 

Ligger väl lite eftertänksamhet just med det valet av behandling, då min dotter vet att jag jobbat mycket med händerna som oxå fått utstått mycket vatten och kalla stall.
Tack Caroline för din omtanke.image458

Lite halvstressad kommer jag iväg, klockan tickar allt för fort, det hjälper inte att jag står upp och kör  när det är köer överallt..och inte minst på motorvägen där halva körbanan var avstängd.
Två mil längre bort landar jag med andan i halsen...5 minuter sen, och rusar snabbt in.

Med båda fötterna innanför, och jag ursäktar  min sena ankomst...tjejen tittar ner i sin kalender
men du ska inte vara här förrän kl 17.00..hmm... 
Nu helt plötsligt blev det ombytta roller...jag var 25 minuter för tidig...pust...så långt bra...men nu sprack den tiden jag hade planerat  in efteråt  och jag insåg snabbt  att jag skulle bli sen till den .....shit!

Expediten och jag diskutera hur vi skulle göra..då tjejen som skulle fixa med mig inte kunde förrän kl 17.00

Kunden som satt i behandlingsstolen hörde vårat samtal, och erbjöd sig att sitta och vänta då hon hade hela dagen på sig....härligt med så vänliga och hjälpsamma människor.

Tack vare henne blev det så min tur....direkt:)

Nu skulle händerna  först desinficeras noggrant.
Därefter lades en masserande  peeling på, som sedan torkades bort och händerna fick sköljas,  ytterliga en kräm masserades in, och doften som sippra upp luktade image460mandelblom.....som i sin tur påminde skarpt om björnklistret man hade i småskolan.

Nu var det dax för paraffinbadet....locket lyftes bort  på det varmt ångande badet, här skulle image459händerna doppas 3 ggr...resultatet lät visa sig snabbt....nu var händerna fulla av stearinliknande massa och det torkade i samma stund, båda händerna förpackades i plastpåsar och med snarlika grytlappar över....detta skulle nu verka i 20 minuter...

Under tiden jag vänta, fick jag sitta ner i en soffa, sen är det rent magiskt det som händer efter 2 sekunder kliar det i hela facet.....iofs är det bara händerna som är stela men det smittar av sig långt upp i axeln, lite frankenstein över det hela..man rör sig stelopererat och i ett försök att hitta någon del utav armen som man kan klia tillbaka med....

Förmodligen rent psykiskt...samma visa som hos tandläkaren, det räcker att man lägger ner huvudet  så går startskottet klia klia kliar...:))

Efter 20 minuter var det klart och plastpåsarna och det sk stearinet drogs av samtidigt.
Under det väntade 2 silkesmjuka händer som kändes väldigt fräscha och som nya!

Lite annorlunda lyx i min vardag....som kändes riktigt bra, just det där med att känna sig lite ompysslad gör en så glad :D
 

image461








 

Kommentaren Sparas
Postat av: Anki

Betydligt skönare behandling än tandhygienisten.
Eeva stavas så i Finland. Hon kommer från Finland.

Postat av: Pialotta

Helt underbart läter det där, men het parafin? Var det inte hett i hettan o brännande?
Skönt att kunna unna sig något i vardagen.. man gör det allt för sällan.. samma här.
Ha de gott kram på dig i ösregnet. Samma
här.

2007-07-05 @ 09:46:51
URL: http://kafferasten.blogg.se
Postat av: sanna panna

jisses ja de kallar jag LYX du måste ha fina häånder nu o fina naglar (är själv värsta nagelbitarn)......man kanske skulle unna sig o få nya naglar nån gång...:)...
kram

2007-07-05 @ 10:49:54
URL: http://raskan99.blogg.se
Postat av: Nette

Det där låter underbart - jag skulle också behöva något som gör mina händer lena fast det där med paraffinbad låter lite konstigt...för en lantis som jag då...som aldrig varit på det ena eller det andra! :)
Önskar dig en underbar dag!
Kram! :)

2007-07-05 @ 10:51:30
URL: http://enkelmenrar.blogg.se
Postat av: Caroline

Vad bra att du kom iväg till slut och att du verka uppskatta lite "lyx" :) Kram

2007-07-05 @ 15:50:48
URL: http://aliceiunderlandet.webblogg.se
Postat av: solgudinna

Det lät ju helt underbart. Det kan ju passa bra en dag som den här, att få en stunds njutning.
Kram

2007-07-05 @ 19:31:30
URL: http://solgudinna.blogg.se
Postat av: A

Det är alltid trevligt att möta på såna vänliga själar...som hon som överlät sin tid till dig...Det lät skönt det där med handbehandling:) Ha det så bra..

2007-07-05 @ 22:55:37
URL: http://amittilivet.blogg.se
Postat av: Bobby

Mmmmmmm björnklisterdoften har alltid fascinerat mig.Kanske men bara kanske provar jag på en behandling,kanske.Kram Bobby

2007-07-06 @ 00:39:28
Postat av: Think Twice

Anki- Absolut ingen tvekan:)
Pialotta-Först kändes den riktigt varmt, men efterhand stelna paraffinet och då kändes det inget!/Kram och samma ösregn här:(
Sanna Panna-Det blev ingen manikyr, men händerna är lena som en barnrumpa nu:) /Kramkram
Nette- Jag kände det samma innan behandlingen, men nu i efterhand är man kanske lite unik som aldrig varit där förut, då folk både ramla in och ut därifrån och lika naturligt som i mataffären:) /Kramar
Caroline- Ja du vet vad mamma behöver..hjärtat:)/kramar
Solgudinna-Helt klart,passar ypperligt! /Kram
A- Verkligen avslappnande, ja det uppskattas verkligen lite vänlighet! /Kram
Bobby- Ja slå till, du har allt att vinna:))/Kram

2007-07-06 @ 01:17:15
URL: http://blueblueeyes.webblogg.se/

image613Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentaren (sparas)

image270
Trackback