♥ Lite resumè från weekenden

Vad gör man när himlen hänger nere vid marken..???
I längden blir det minsann en krystad tillvaro.....att bara kura ihop sig inomhus
Måste ju hitta på något...
Nästa steg blir då en "attack" ....mot----------> affärerna....

Har ju en del saker som behöver köpas in...åkte ut till ett större shoppingcenter, där det finns både elektronik och möbler och just nu reas det lite överallt:

Sprang runt på både Siba Elgiganten,On Off för att sonera terrängen, men det blev inget tillslag, visserligen fanns där en uppsjö...TV apparater...men man ska ju bestämma sig oxå!

Nästa projekt var en soffa, eftersom min tygsoffa höll en väldigt kort tid och den var absolut inte billig så överväger jag nu att gå tillbaka till en hederlig gammal skinnsoffa igen!
Har bruna möbler hemma i gummiträ och därför kunde det ju vara snyggt med en ljus skinnsoffa....
Men vem  ska man tro på...hade från början tänkt en i offwhite skinn, men hört från både vänner och säljare att dom blir solkiga efter en tids användande trots dito vårdande produkter!
Fast säljaren i dag var av annan åsikt och mena på att allt kom an på kvaliten, det köper jag med till en viss del...fast denna säljare var så otroligt säljig....och då försvinner oxå min tilltro.. ..till den informationen....Ja vem ska man tro på ?

Så nu står man med ett ben här och vet varken ut eller in...funderar lite på en röd oxå...fast rädd att man kan tröttna på en sådan färg i längden....men det är otroligt klatschigt! 

image465

På vägen hem stanna jag till vid ankdammen för att beskåda svanungarna,
speciellt rädda var dom inte heller....men det gällde att hålla sig på ett behörigt avstånd, då mamma svan hade en extra lång hals och var ute efter ens fötter då hon gjorde flera utfall med den långa halsen genom gallret...huu...egentligen är jag skitskraj för svanar och gäss...men ett staket emellan kan ju förändra den saken...:)

image464

På söndagen fick jag mitt livs "chock"...fick syn på något gult ovanligt på himlavalvet som stack fram......WOW... en Stor Sol...Passade utmärkt för på eftermiddagen väntade superettan och Bois!

image466

Grattis Bois!...Det gjorde ni supersuperbra!

image461

Kommentaren Sparas
Postat av: Anki

Ett gott råd! Köp inte en vit. De blir så fula om man sitter på dem
med jeans.Tror även att om det är bra kavlitet så blir den ful.

Postat av: sanna panna

hmmm ja e typ livrädd för svanar minns när ja va varn o en jaga mej o *bet* mej i rumpan o benen ........respekt kanske de kallas
kram

2007-07-09 @ 10:19:09
URL: http://raskan99.blogg.se
Postat av: Nette

Det där var en svår fråga! Min mamma hade en vit skinnsoffa och den höll sig fin i MÅNGA MÅNGA år så jag tror nog att det faktiskt har med kvaliten att göra MEN den röda är ju snygg! Jag skulle gärna vilja ha en röd soffa - tänkte köpa en då när jag köpte min men så blev det just den jag har nu eftersom den var så himla mycket nedsatt på grund av en liten fläck på baksidan.
Önskar dig en underbar dag! :)
Kram!

2007-07-09 @ 11:28:05
URL: http://enkelmenrar.blogg.se
Postat av: Pialotta

Ingen sol i sikte.. bara gråmul, men det lovas en strimma hopp under dagen och i morgon.. vart tog sommaren vägen??
Skinnsoffor har vi oxså köpt.. vi tog en i ljusbrunt.. eller ja den är varken mörkbrun eller offwhite något däremellan.. alldeles utmärkt färg inget syns på den och kanon att bara torka av..
Rött tror jag man tröttnar på och helt ljus.. nej den blir för solkig efter en tid, då får man inte göra något annat än att hålla å..
Skinn är bra..
Kram på dig

2007-07-09 @ 11:54:30
URL: http://kafferasten.blogg.se
Postat av: Caroline

Haha du är rolig du Mammi....svanarnas pratbubblor :) Fanns det ingen soffa som var beige eller brun då? Kram Kram

2007-07-09 @ 12:12:58
URL: http://aliceiunderlandet.webblogg.se
Postat av: solgudinna

Hej!
Jag har haft en vit eller gräddvit en gång och den blev trist till slut. Röd är snyggt men jag tror man tröttnar rätt snart. Jag hade satsat på en svart, den kan du piffa upp med både limégrönt, rött, turkosblått och gult. Allt efter årstid.
Jag vet det är skit svårt, jag har fortfarande inte blivit färdig med att välja träslag på mina garderober.
Kram

2007-07-09 @ 19:38:55
URL: http://solgudinna.blogg.se
Postat av: Anita

Hej Sussie!
Jag tycker definitivt att den ljusa soffan är finast. Men smaken är olika och det är inte alltid lätt att välja.
Kram

2007-07-10 @ 14:47:19
Postat av: Bobby

HEJA BOIS. Apropå soff färgen så skulle jag nog vilja slå ett slag för gul också.Goa svanar du pratade med.Min favorit är han som säljer jultidningar.Fan vet om jag inte köper en.Kram Bobby

2007-07-11 @ 21:47:01
Postat av: Think Twice

Anki- Ja det låter rimligt som du säger, man vill ju inte köpa grisen i säcken;)
Sanna-Nä hujeda vilka näbbar dom har...måste ha gjort ont! /Kram
Nette- Då finns det kanske hopp ändå..får väl undersöka sake lite till! /Kram
Pialotta- ja där finns ju en hel del färger och välja mellan, men det är lätt att stirra sig blind i början...får väl ta av mig skygglapparna;) /Kram
Caroline- Hihi...ja man har väl kvar sitt lillabarnasinne...ska kolla vidare...blir nog andra färger med i bilden snart, om jag känner mig rätt! /Kram
Solgudinna- Ja det är svåra beslut, man skall ju trots allt dras med den några år är det tänkt! /Kram
Anita- Rent utseendemässigt tycker jag mest om den vita själv...men det är ju som sagt slitaget! /Kram
Bobby- Ja det blev en munter pratstund man fick, gul vette katten förstås men man ska aldrig säga aldrig! /Kram

2007-07-27 @ 23:08:31
URL: http://blueblueeyes.webblogg.se/

image613Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentaren (sparas)

image270
Trackback