♥ Det var då det.....

Hur många gånger slänger man inte ur sig och säger det var bättre förr
men det vete katten!

Vissa av modesakerna kommer tillbaks från det man själv sprungit runt i 
en gång i tiden och vissa är ju faktiskt helt okej, som dom tajta jeansen.
Men dagens tajta jeans är knappast i närheten av dom forna tajta jeansen.
Om vi pratar tajt!

Då på den tiden, var jeansen så tajta att enda chansen
att få dom på sig, det var om man lade sig  raklång  på rygg och med ett
skohorn som hjälp samtidigt som man tog ett djupt andetag och sen försökte
både  dra och hålla andan inne för att få upp gylfen, lyckades man på andra
försöket var det nog mer än bra.

Ska man sen kolla in lite på underklädesfronten, så skrämmer det mig rejält
om detta modet kommer tillbaks!
Tur tur så  slapp jag undan på värstingarna!  Alltså  "topp 3" ligan till vänster:P
Dom skojar man inte bort:)
 

image79



Går man sen tillbaka runt -70 talet då fanns den lilla 
minicykeln, inget jag direkt saknar heller!

image80


Tittar man sen tillbaka 10 år då skäms jag!
Den tegelstenen till höger var min första mobil "Philip Fizz"
Den sprang jag runt  med i hela 3 år och kände mig jäkligt "kiff" med.


Idag hade jag  nog inte ens vågat ta upp den på en mörk bakgata!

Shit, man rodnar ju vid bara tanken, tänk att man tyckte det var häftigt att  fälla upp antennen tillika...
Snacka om muppvarning på den nu!


Men det var då det,tiderna har ju förändrats och tur är väl det:D


image81




Kommentaren Sparas
Postat av: Mia

Tackar Tackar den solen den värmde...Både kropp & själ.

Ja jag håller verkligen med, visst har vi utvecklat oss:) Iofs konstigt vore det annars mycket kan man skratta åt från förr axelvaddar & piratbyxor, etc etc.

Då kanske den omtalade stormen redan bedarrat då? Kan vi sätta oss ner och säga det blev inte värre än så här?... *L*

Ha en fortsatt kul söndag..Kram

Postat av: solgudinna

Så fräck bild med trosorna. Ja förr fick man vika trosan åt sidan för att se skinkorna. Nu får du sära på skinkorna för att se trosorna. hihi.
Om du ser mig i sommar i den bilen så kom gärna fram så jag får ge dig en kram.
Web kram så länge.

2007-03-18 @ 20:31:49
URL: http://solgudnna.blogg.se
Postat av: Frida

Ha ha ha vilken underbar "klimatbild"

2007-03-19 @ 11:26:42
URL: http://www.cultdesign.blogg.se
Postat av: Bobby

Ja springer runt i kalsingar från 50-talet o äger en nokia 3310.E ja inne då?Kram Bobby

2007-03-19 @ 19:49:46
Postat av: Think Twice

Mia,
Ja en del saker kan man ju faktiskt acceptera att använda igen, bara inte mameluckerna.. där går gränsen..hihi
På tal om stormen så får man hoppas den drar förbi snabbt:)
Kram vännen!
Solgudinna,
Så sant skratt!
Absolut kommer jag fram, om jag ser dig då "tutar" jag 2 ggr, jag kör själv i en liten svart "cabbe" peugeot 206.
/Kramar
Frida,
Hihi...ja den är verkligen härlig!
Bobby,
Nja, måste jag svara? hihi


2007-03-19 @ 21:21:04
URL: http://blueblueeyes.webblogg.se/

image613Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentaren (sparas)

image270
Trackback