♥ Gammal äldre äldst

Några gånger i månaden åker jag upp till ett äldreboende för att klippa dom gamla tanterna och farbrödrarna där.
Listan på dom som skulle klippas, var mer än fulltecknad tror tom dom plockat ut några från garderoberna :P

Väl in action och med saxen i högsta hugg, ringer sonen min och undrar var jag befinner mig, jag berättar att jag är fast ganska många timmar till på äldreboendet....

Okej fyller han i....Då kan väl jag få låna din bil under tiden, absolut sa jag, om du kan köra till korvaludan så jag får lite mat....tjänster å gentjänster :)

Under tiden  hade jag en liten liten tant i klippstolen, den här tanten är som hämtad från någon amerikansk familjefilm....jätteliten "vithårig" åh så där gullig som man vill att dom ska vara på riktigt.

Jag vet inte riktigt varför om det berodde på hennes storlek vikt osv, men hela tiden åkte hon iväg på den hala stolen, jag var nästan rädd att hon skulle hamna under vasken till slut.

Så med ett vakande öga på både på håret samt hennes åkturer i stolen så fick jag varva blicken  under klipptagen, ungar brukar ju glida runt så där att dom halvligger men det brukar rätta till sig när dom når över bordskanten..

Då och då kommer också personalen förbi och fyller ut med några ord.
Vårdbiträdet säger.....den här tanten är den tanten som vi är absolut räddast om, hon är den  gulligaste man kan tänka sig, vet du hur gammal hon är frågar hon mig ?

Nä svarar jag, har absolut ingen aning och sen bollar hon frågan vidare till tanten själv.
Tanten säger ja jag är väl född nån gång på 1800 talet, nä säger biträdet inte riktigt men du är 96 år gammal, jag tänkte wow otroligt  och hon är i högsta grad live.

När personalen gick fråga jag tanten, har du jobbat något ?
Jaaa säger hon....nåt har jag nog gjort, ja har 4 barn....tror jag ? 

Vad har du jobbat med då frågar jag igen ?
Jag har varit sömmerska svarar hon mig nu.

Tanten fortsätter kasa runt i stolen, vi hjälps åt att komma på plats, märkligt vad du kasar runt fortsätter jag...du måtte sitta på en hal kjol samt på en lika hal stol konstaterade jag.

Nu är tanten nästan klar och samtidigt anländer sonen väntande med min mat.

När tanten kommit ut ur rummet, säger jag till sonen........... Vet du hur gammal hon var?  
Nä säger han och jag berättade om åldern och när jag frågade om hon även jobbat då svara hon kort och gott att något hade hon nog gjort.

Han drog på smilbanden och sa, det är väl inte så konstigt att hon inte kommer ihåg det är ju för fasen 100 år sen.
Ja det var näst intill dagens sanning!

image67

Kommentaren Sparas
Postat av: solgudinna

det var en söt berättelse. Har du aldrig varit med på Tisdagstemat? Det är bara att bidra med en bild och den här veckan är temat utsmyckat. Bilden med gubben/tanten hade platsat. ;0)

Postat av: pappa B

Vem tusan har skickat bilden på mig till dig*S*?
Kram tebax

2007-03-13 @ 13:33:43
URL: http://www.pappab.webblogg.se
Postat av: solgudinna

Det får man om man går in på den sidan på tisdagen. Jag tror du kan gå in 24.00 på natten om du är vaken då.

2007-03-13 @ 19:41:58
URL: http://solgudnna.blogg.se
Postat av: Bobby

Jag tycker att din son kunde tagit ut 1800-tals tanten på en åktur.Det kunde varit en syn för gudar.Kram bobby

2007-03-14 @ 00:41:37
Postat av: Think Twice

Solgudinna,
Kul då får jag hoppa på nästa tisdags tema!
pappa B,
Hihi, jag googla på *pappa B* och hitta den :P
kram
Bobby,
Ja, det hade det säkert blivit;P
kram

2007-03-14 @ 01:11:59
URL: http://blueblueeyes.webblogg.se/
Postat av: pappa B

"Rävunge"! *s*

2007-03-15 @ 14:47:28
URL: http://www.pappab.webblogg.se
Postat av: Dr S

Sött :-)

2007-03-30 @ 19:29:25
URL: http://skargardsdoktorn.blogg.se

image613Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentaren (sparas)

image270
Trackback