♥ Som man sår får man skörda...

Så här låg det till!
Beträffande kon jag stötte på under min Hitchcock-promenad!

Från den lokala tidningen!

LANDSKRONA. Ytterligare en död ko har flutit iland vid Ålabodarna. Kustbevakningen bogserade iland kon, som sedan hämtades med kranbil. På tisdagen flöt en ko, som enligt öronmärkningen hörde hemma på Saltholm, iland vid Sundvik.

Över till något helt annat!

För x-antal år sedan besökte jag en bekant som just flyttat ut till landet på en gård!
Tidigare hade där då bott en man som var väldigt intresserad av växtriket, och  hela hans trädgård skulle vara väldigt unik då där skulle  växa en hel del ovanliga och  sällsynta arter av blommor mm.

Familjen som flytta dit var inte intresserad av någon trädgård, så det mesta skulle bort, och hästhagar anlades.

Men jag fick med mig en hel del fröer hem från det besöket...och nu har dom legat och skräpat i ett utav mina skåp närmare bestämt 7-8 år....häromdagen hamna jag just idet skåpet och blev nyfiken när jag såg fröerna...

Kan dom fortfarande gro...och vad är det för något ???

Japp jag peta ner en i jorden och tjoffs så kom där något som liknar en genmanipulerad gräshoppa eller hur ?

Någon som har en blekaste aning ..vad jag har på G....

Säg inte "gräshoppare"  bara ....hahaha...

image266
image267


image240

Kommentaren Sparas
Postat av: Jörgen

Heej!
Har du läst DaVinci koden??
Idag har vi recenserat den, och andra intressanta saker!

Postat av: Bobby

Mitt tips e en köttätande växt.Kram Bobby

2007-05-17 @ 23:45:52
Postat av: Anki

Ser läskig ut.
Han var inte en utomjording som bodde där tidigare?
Kul o se vad det blir av den :-D
Du får köra en uppföljning av växten

2007-05-18 @ 08:13:51
URL: http://anki.webblogg.se
Postat av: Caroline cK

Det är hur kul som helst med fröer, hoppas det blir lyckat!

2007-05-18 @ 10:34:23
Postat av: Pialotta

Nja.. ingen gräshoppa i alla fall, men något mysko insektsliknande är det.. du får som säjs göra en uppföljare.. spännande det där :-)
Ha en trevlig helg.
((Kram))

2007-05-18 @ 14:00:30
URL: http://kafferasten.blogg.se
Postat av: A

Liknar pumpafrön......Vet inte:/ Ha en skön kväll:)

2007-05-18 @ 22:44:39
URL: http://amittilivet.blogg.se
Postat av: Think Twice

Bobby- ja det påminner faktiskt just nu om det! /Kram
Anki- Who knows :)
Oki här blir uppföljning....!
Caroline cK- Tack! Ja känns faktiskt lite spännande...å nu gäller det att inte glömma vattna :)
Pialotta- Ser ut att kunna bli vad som helst, å visst uppföljning blir det! /Kram
A- Kolla in efter ditt tips på internet, men tror inte pumpa dom var lite tjockare..men snarlika ändå!

2007-05-21 @ 22:25:23
URL: http://blueblueeyes.webblogg.se/
Postat av: Alkiz

Har tänkt länge och väl...måste vara en gräshoppa av sorten gräsus hoppilarus...Hm du får helt enkelt hålla dig undan..kan ju även vara den där köttätande.
Men oj vilken promenad realy Hitchcock, flytande kor = den måste fått galna simsjukan..Anfallande Labradorer är däremot ytterligt sällsynta eftersom det är en väldigt väldigt snäll ras..Men det är naturligtvis ägaren som tror hon kan fostra hundar men har egentligen inte en aning...
Här är allt bra har varit ute och sprungit vid vår härliga strandremsa dock utan att se någon ko.. Blir inspirerad av dig och din motion.. :) Idag har inte jag rökt ett enda bloss på 21 dagar:) Har nu bitit sönder alla mina handdukar...
Kram på dig

2007-05-22 @ 22:40:04
URL: http://www.passagen.se/kristallery

image613Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentaren (sparas)

image270
Trackback