♥ Väntans tider....

Jag väntar smått.......
Förstår ingenting...vad var det i dom små påsarna för nåt som gjorde att det blev så här ????
Dom är varken klonade eller genmanipulerade...och ändå så blev det så här!

Så nu väntar jag tomatbebisar, har sällan haft en mindre tomatplanta som oxå blommar, så det måste ju betyda att det så småningom tittar fram små mikrotomater :)
Plantan är 1 dm hög....
Hur kan detta vara möjligt...någon som vet?
image229

Eftermiddagen avnjutes på mitt lilla smultronställe, i solstolen!
Och där fanns en och en annan  friskus, som trotsa dom 12 graderna i plurret, men premiärdoppet lär vänta...fast ifjol tog jag det vid 17 grader och jag har fortfarande traumatiska upplevelser efter det!

På bästa parkettplats har man även full koll på folk som kommer och går, jag kunde så klart inte undgå...alla dessa hundar som promenerade förbi.....
Så när det var dags att packa sig hemåt...smet jag bort och med kameran i högsta hugg mot den lilla lurvhögen jag observerat tidigare!
Ägaren dök upp samtidigt, jag var bara tvungen och fråga vad det var han hade i den långa löplinan...Han svara att det var en korsning mellan hamster och råtta, ja det lät ju riktigt seriöst...:)
Kolla in här på.....korsningen!
image230
image231


Hur som haver...blev det ett långt samtal, och världen väldigt liten, när vi löst alla världsproblem visade det sig att jag visste vem hans syster var och för länge sedan har hon och jag mötts ute på tävlingsbanorna...
Åter till lurvhögen så var det till slut en liten 5 månaders dvärgspets som han passade!
Inte konstigt man faller som en fura för dessa sötingar!

Har man kamera så har man.....å ingenting kan hindra mig från att "klicka" på alla dessa djur!
Lite bäer på hemvägen...
image233


Kvällsfoto...med solnedgången....
image234


             
   Trevlig kväll!

image209

Kommentaren Sparas
Postat av: Caroline

Sista fotot tyckte jag var fint!

Postat av: Anki

Hamster-råttan var ju för söt =)
Inga problem med att det är ljust dygnet runt, vi har inte ens rullgardin i sovrummet.
Ljust dygnet runt har vi från ca slutet av maj till augusti. I augusti börjar det skymma på kvällarna.
Ha en bra söndag!

2007-05-06 @ 09:01:01
URL: http://anki.webblogg.se
Postat av: Pialotta

Du har oxså varit på språng förstår jag ute där i det fina solskensvädret.. inte är det riktigt vettigt att det är "SOMMAR" redan.. Tomaten ja du det där var lite kuligt, men inget förvånar i dessa tider..
Fina foton på djur oxså.. där vi var i denna dag fanns inga djur på vägen att fota och inga insekter i stilla mak heller.. de susar förbi så fort de hör kameraklicket..
Tjing tjong kluring..

2007-05-06 @ 19:07:46
URL: http://kafferasten.blogg.se
Postat av: Caroline cK

Våren är här och det gror lite här och där mest på mina ben tycker jag! Varje gång jag ska visa lite av min"garageblå ben"(variant av vitt),går jag igenom benen noga för utväxt. Det brukar alltid finnas ett eller annat strå...

Postat av: Alkiz

Heej!!
Förstår att du varit på språng i det vackra vädret:) Jag var på Öland en tur igår på kalas och det var helt underbart vackert...naturen är så vacker nu det bara sprakar av alla dess färger:)...
Vilken söt hund:)
Ja kolla på sverige dansar och ler nästa gång går på fredagar på femman...

Kram

2007-05-06 @ 23:55:09
URL: http://http://blogg.passagen.se/kristallery
Postat av: Bobby

Hört talas om belgian blue?Det e kanske samma hormon på plantorna.Söta små husdjur på bilderna.Kram Bobby.PS.fan,glöm det där med belgian blue.Dom blev ju för tusan hakar stora.

2007-05-11 @ 19:14:29

image613Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentaren (sparas)

image270
Trackback